אחד האתגרים המשמעותיים בדרך להגשמת חזון המטאברס הוא כוח המחשוב: על מנת שנוכל להיטמע בחללים וירטואליים במציאות מדומה (VR), מאות מיליוני מכשירי קצה ברחבי העולם יצטרכו להפיק גרפיקה מפורטת בתלת-ממד בזמן אמת. מדובר במשימה שהתשתיות הקיימות כיום לא יצליחו לעמוד בה.
3 צפייה בגלריה
פרויקט Endgame
פרויקט Endgame
פרויקט Endgame
(צילום: אינטל)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כאן נכנס לתמונה פרויקט Endgame של אינטל, שאמור לאפשר למחשבים להשתמש בכוח מחשוב של מחשבים אחרים שפועלים על אותה רשת בשביל לספק למשתמשים חוויית מטאברס חלקה ללא השהיות. אינטל הכריזה על הפרויקט בפברואר ובמהלך אירוע הפתיחה של אינטל ויז'ן, הכנס השנתי שלה שמתקיים בימים אלו בטקסס, הציגה הדגמה ראשונה שלו.
הדמו, שהוצג בזמן אמת על ידי ראג'ה קודורי, סגן נשיא למערכות מחשוב מואץ וגרפיקה, מבוסס על מנוע המשחק הפופולרי Unreal Engine 5 והוא כולל סימולציה של עיר שלמה בתלת-ממד. למרות שקודורי השתמש לדבריו במחשב גיימינג מתקדם, התנועה הייתה איטית ולא חלקה. "זאת לא ממש חוויית מטאברס", אמר באכזבה. לאחר שמערכת Endgame הופעלה, התנועה הפכה לחלקה וההשהיות נעלמו. הסיבה: המחשב החל לנצל את המשאבים של מחשב נוסף שניצב על הבמה. "זו הצצה למה שאנחנו מנסים להשיג", אמר קודורי וציין כי הפרויקט נמצא עדיין בפיתוח ואמור להיכנס לשלב הבטא בהמשך השנה.
ראג'ה קודורראג'ה קודוריצילום: יובל מן
לדברי קודורי, כוח המחשוב שנצטרך בעידן המטאברס גדול פי אלף מזה שקיים היום, אבל זה לא האתגר היחיד: במפגש עם כתבים לאחר ההדגמה הוא הוסיף כי כושר הייצור של תעשיית השבבים יצטרך לגדול פי מאה. בתשובה לשאלת ynet בנוגע לתפקיד שתמלא אינטל בעידן המטאברס, השיב קודורי כי מדובר בתחום חשוב עבור החברה: "מה שמניע את אינטל קדימה זה מקרי שימוש חדשים, חוויות חדשות וטכנולוגיות חדשות". ג'ף מקוויי, סגן נשיא לתחום מחשוב העל, הוסיף: "היכן שיש צורך בכוח מחשוב - אינטל צריכה להיות שם ולספק את זה".
3 צפייה בגלריה
הטרקטור האוטונומי של BWR
הטרקטור האוטונומי של BWR
הטרקטור האוטונומי של BWR
(צילום: יובל מן)

טרקטור אוטונומי כחול-לבן

במהלך אירוע הפתיחה של כנס אינטל ויז'ן עלה לבמה בן אלפי, מנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי Blue White Robotics (וכן, גם האח הגדול של גורי אלפי), שמפתח טכנולוגיה להסבת טרקטורים וכלים חקלאיים אחרים לאוטונומיים. Blue White Robotics, אינטל וחברת Federated Wireless הכריזו על שיתוף פעולה לפיתוח אוטומציה בעולם החקלאות באמצעות רשתות אלחוטיות פרטיות.
"ב-2050 יהיו 10 מיליארד איש בכדור הארץ. עם המחסור בידיים עובדות והצורה שבה עושים חקלאות כיום, יהיה קשה לספק אוכל לכל אחד מאיתנו", אמר אלפי, "המשימה של BWR היא ליצור את החווה בת הקיימא של המאה ה-21. מה שאנחנו עושים זה לוקחים פלטפורמות קיימות והופכים אותן לאוטונומיות באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה. הן אוספות דאטה ומשתמשות בו על מנת להגדיל את היבול, את התפוקה ואת הבטיחות".
3 צפייה בגלריה
גאודי 2
גאודי 2
גאודי 2. שבב ישראלי
(צילום: אינטל)
והייתה נקודה ישראלית נוספת: אינטל הודיעה על השקת גאודי 2, שבב חדש ליישומי בינה מלאכותית שפותח על ידי הבאנה לאבס, הסטארט-אפ הישראלי שרכשה ב-2019 תמורת שני מיליארד דולר. באינטל טוענים כי התפוקה של השבב החדש גדולה פי שניים מאשר המעבד הגרפי A100 של אנבידיה, השחקנית המובילה בתחום השבבים לבינה מלאכותית. אחת החברות הראשונות שישתמשו בגאודי 2 היא מובילאיי, יצרנית הרכבים האוטונומיים הישראלית שנרכשה גם היא על ידי אינטל.
הכותב הוא אורח אינטל בכנס של החברה טקסס