עידן חדש בעולם העיבוד הגרפי: אינטל חשפה היום (ד') את כרטיסי המסך הייעודיים הראשונים שלה אי פעם לשוק הביתי, Intel Arc. בשלב הראשון תשיק החברה את דגמי הבסיס של הכרטיסים כחלק ממחשבים ניידים שצפויים להיות מושקים בשבועות הקרובים. בקיץ יגיעו דגמים נוספים, חזקים יותר, הן ללפטופים והן למחשבים נייחים.
2 צפייה בגלריה
מתחרה חדשה: Intel Arc
מתחרה חדשה: Intel Arc
מתחרה חדשה: Intel Arc
(צילום: אינטל)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הדור הראשון של כרטיסי ה-Arc יחולק לשלוש סדרות, ששמותיהן תהיינה מוכרות לכל מי שראו איך אינטל קוראת למעבדים שלה גם כיום. בנוסף ל-Arc 3 תשיק החברה את סדרת הביניים Arc 5 ואת סדרת הדגל Arc 7. בתוך כל סדרה יהיו מספר דגמים הן ללפטופים והן למחשבים הנייחים. בהמשך הדרך תשיק גם כרטיסים גרפיים חדשים לשוק תחנות העבודה. סדרת Arc 3 מיועדת להרצת משחקים ברזולוציית Full HD וקצב רענון של 60 פריימים לשניה, מה שמציב אותה מול הכרטיסים הייעודיים הזולים של NVIDIA ו-AMD.
2 צפייה בגלריה
Intel Arc A-Series
Intel Arc A-Series
Intel Arc A-Series
(צילום: אינטל)
המקום היחידי שבו כרטיסי המסך החדשים של אינטל יהיו בעמדת נחיתות בהשוואה למתחרות שלה היא בכל הקשור ליכולות ה-Upscaling שבהן מתהדרת אנבידיה עם טכנולוגיית DLSS ו-AMD עם טכנולוגיית FSR. טכנולוגיות אלה מאפשרות לעבד את המשחק ברזולוציה נמוכה ולהשתמש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת להעלות את הרזולוציה תוך שמירה על ביצועי משחק חלקים - וזה לרוב עובד לא רע בכלל.
אינטל מתכננת כמובן לספק תשובה לטכנולוגיות אלה באמצעות טכנולוגיה חדשה שתיקרא XeSS, שתהיה זמינה לשימוש החל מהקיץ הקרוב. בתחילת הדרך תשיק אינטל את XeSS בתאימות לכמה משחקים נבחרים של אולפני פיתוח איתם אינטל עובדת, ובהמשך תספק החברה ערכת פיתוח (SDK) ייעודית לטכנולוגיה, שתאפשר לכלל מפתחות המשחקים לעשות שימוש בטכנולוגיה החדשה.

הסוף לדואופול?

בשני העשורים האחרונים, עת הדרישות הגרפיות של משחקים ופעולות כמו עריכת וידאו הרקיעו שחקים, אינטל עמדה בצד ונתנה לאנבידיה ו-AMD להשתלט על השוק הזה. הראשונה עשתה זאת בעצמה, השניה פשוט רכשה את חברת ATI. אינטל הסתפקה במעבדים גרפיים פשוטים יותר, ששולבו בהתחלה בלוחות אם ואז הפכו לחלק מהמעבדים שלה.
גם כאשר לפני עשור החלה לספר לעולם שהמעבדים המובנים שלה טובים מספיק לגיימינג, אלה היו הצהרות מהוססות קמעה, ללא יותר מדי כח עיבוד גרפי מאחוריהן. כן, אפשר היה לשחק עם המעבדים המובנים של אינטל, כל עוד דאגתם לא להעלות את הרמה הגרפית של המשחק יותר מדי. כל זה השתנה אשתקד, כאשר אינטל הכריזה לראשונה על Arc - כרטיסי המסך הייעודיים שלה. היום, כאמור, אנחנו מגלים מהן תוכניות ההשקה שלה לכרטיסים האלה, וכן פרטים נוספים על הכרטיסים עצמם.
כניסתה של אינטל לשוק הזה מכניסה רוח חדשה של תחרות, לפחות על הנייר. עם זאת, התזמון של אינטל לא היה יכול להיות טוב יותר; משבר השבבים וכריית מטבעות קריפטו, שמתבצעת בעיקר בכרטיסים גרפיים, הובילו למחסור חמור בכרטיסים חדשים בשנתיים האחרונות. גם היום קשה מאוד להשיג כרטיס מסך לגיימרים, ומחיריהם גבוהים מאלה המומלצים בעשרות אחוזים. אינטל, לכל הפחות, תגדיל את היצע הכרטיסים בשוק.
נקודה נוספת ששווה לזכור היא ששוק כרטיסי המסך אינו מוגבל רק לתחומים אליהם אינטל כבר הצהירה שהיא נכנסת. AMD מפתחת יחידות עיבוד גרפי גם לפלייסטיישן ואקס-בוקס, ואילו ערכת שבבים של אנבידיה היא הלב הפועם של קונסולות סוויץ' מבית נינטנדו. אינטל, ניתן להניח, תנסה גם היא לפזול לשוק הקונסולות, היות ומדובר במכשירים שנמכרים בעשרות מיליוני יחידות לאורך הרבה שנים.