קבוצת ההאקרים "DarkBit" שתקפה בשבוע שעבר את מערכות המחשוב של הטכניון פרסמה אמש (יום ד') את הקבצים שגנבה למכירה פומבית בערוץ הטלגרם שלה, זאת תמורת סכום חסר תקדים של 104 ביטקוין - קרוב לתשעה מיליון שקלים. גורמים בכירים בישראל העריכו כי איראן עומדת מאחורי המתקפה.
2 צפייה בגלריה
הטכניון
הטכניון
הטכניון
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מתקפת הסייבר על הטכניון השביתה כמעט לחלוטין את מערכות המחשוב של המוסד האקדמי וגרמה לדחייה של חלק מהמבחנים. יממה לאחר המתקפה ציין הטכניון שהוא עובד בשיתוף מלא עם גורמים מקצועיים ועם מערך הסייבר הלאומי - יחד עם זאת, נשיא הטכניון אורי סיוון ציין שמדובר ב"אירוע מורכב", ושהחזרה לשגרה תיארך זמן.
כאמור, אמש פרסמה הקבוצה למכירה את כל הקבצים שהצליחה להשיג במסגרת מתקפת הסייבר בערוץ הטלגרם שלה אחרי שטענה בשבוע שעבר שכל המידע של הטכניון הוצפן והועבר לשרתים של הקבוצה. בהודעה שפרסמה הקבוצה לצד הקבצים צוין: "הטכניון מסרב לקחת את הצעתנו החומלת ברצינות תוך שהוא ממשיך להקשיב ליועצים של הממשלה הגזענית". הסכום שדרשה הקבוצה כאמור בעבור כל הנתונים הינו 104 ביטקוין, סכום המשתווה לכמעט 9 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
"הטכניון למכירה"
"הטכניון למכירה"
"הטכניון למכירה"
(צילום מסך)
מהטכניון נמסר בתגובה שעות לאחר פרסום הקבצים למכירה: "בימים האחרונים מתמודד הטכניון עם מתקפת סייבר רחבה ומורכבת בהובלת קבוצת תוקפים המזוהה עם איראן. הבחירה בנו כיעד לא היתה מקרית, ותכליתה היתה לפגוע בסמל לאומי. אמש פרסמו התוקפים שיש בידיהם מידע אשר לטענתם נגנב מהטכניון. להערכת גורמי המקצוע ובניגוד לפרסומי התוקפים, אין מדובר בארוע כופרה, הן בשל הזהות המדינית של התוקפים והן בשל אופי המתקפה ומטרתה. מדובר באירוע תודעה והרס. אנו נמצאים בעיצומו של הארוע ומנהלים אותו באופן זהיר וברגישות הנדרשת, בשיתוף עם גורמים מקצועיים ובתיאום עם מערך הסייבר הלאומי והרשויות הרלוונטיות. במקביל להתמודדות עם השלכות המתקפה, אנו חוזרים בהדרגה לשגרת פעילות בטוחה".