מחר תציין ארה"ב את יום העצמאות שלה, ובדומה לדיונים בארץ בשנים האחרונות, גם חלק מהקהילות בארה"ב בוחרות שלא לציין את החגיגות באמצעות הזיקוקים המסורתיים. בחלק מהערים במדינה מתכננים להחליף אותם במופעי אורות של רחפנים, וזאת מתוך רצון לחגוג בצורה שפוגעת פחות בסביבה, ואף מתוך חשש משריפת יערות.
1 צפייה בגלריה
רחפנים-אין, זיקוקים-אאוט
רחפנים-אין, זיקוקים-אאוט
רחפנים-אין, זיקוקים-אאוט
(צילום: shutterstock)

עוד בנושא:

בשבת כבר נערך מופע אלטרנטיבי כזה בעיר סולט לייק סיטי במדינת יוטה, לראשונה בעיר. ראש העיר ארין מנדנהל הצהירה כי הפורמט החדש מסמן את המאמץ לצמצם את הסיכון הגבוה משריפות באזור ולהפחית את בעיות זיהום האוויר. יוטה חווה בין 800 לאלף שריפות בשטחים פתוחים בממוצע בכל שנה. "בזמן שהטמפרטורות עולות ואיתן סכנת השריפות גוברת, אנחנו חייבים להיות מודעים לפוטנציאל הזה וכן לאיכות האוויר שלנו", אמרה מנדנהול ל-CNN.
גם העיר בולדר בקולורדו תערוך לראשונה מופע רחפנים במסגרת חגיגות העצמאות. "המעבר מזיקוקים מסורתיים לרחפנים לא היה החלטה קלה, והתבסס על מספר פקטורים, כולל סכנת שריפות גוברת ושינוי האקלים", נכתב בעמוד הפייסבוק של הממשל העירוני. לפי דן קינגדום, הבעלים של חברת WK Real Estate שהייתה אחת השותפות של העירייה לארגון האירוע, ההחלטה הייתה פשוטה למדי ונבעה בין היתר מהקושי לארגן חגיגה בסגנון המסורתי יותר, שלא נערכה במתכונת זו מאז פרוץ מגפת הקורונה. הוא שיתף עם CNN כי החברה שסיפקה זיקוקים לעירייה בעבר נסגרה בעקבות המגפה ובעיר לא הצליחו למצוא ספק אחר לזיקוקים עבור המופע.
דוגמה נוספת לבחירה במופעי רחפנים ניתן למצוא במספר אזורים בקליפורניה, בהם אגם טאהו וכן לה ג'ולה ואושן ביץ' שבסן דייגו. ג'ף שטיין, הבעלים של חברת הרחפנים Drone Studios שאחראית על המופע בלה ג'ולה בקליפורניה, אמר כי הרחפנים ידמו זיקוקים, וגם יציגו אנימציות וגרפיקות שונות במהלך המופע. הוא אמר כי בלה ג'ולה לא היו זיקוקים בחמש השנים האחרונות, ויש מספר סיבות לבחירה ברחפנים השנה. "אפשר לבצע בהם שימוש חוזר, ולעומת זאת בשימוש בזיקוקים יש עשן ופסולת", אמר שטיין ל-CNN. בנוסף, הוא ציין סיבה נוספת לבחירה, שמזכירה יותר את השיח בארץ, "זיקוקים הם רועשים וזה גורם למתח לכלבים ולאנשים שסובלים מפוסט-טראומה. יש הרבה צבא בסן דייגו", שיתף.