אפל צמצמה את יעדי הייצור של משקפי המציאות המעורבת Vision Pro ממיליון יחידות לפחות מ-400 אלף בשנת 2024 - כך מדווח הבוקר (יום ב') הפייננשל טיימס. הסיבה לקיצוץ: העיצוב המורכב של המכשיר וקשיים בתהליך הייצור. בנוסף, צפויים עיכובים בהשקת הגרסה המוזלת של המשקפיים, שלפי דיווחים קודמים הייתה אמורה לצאת סביב שנת 2025.
1 צפייה בגלריה
Vision Pro
Vision Pro
אפל הסתבכה עם המסכים. Vision Pro
(צילום: Josh Edelson / AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי הדיווח, חברת Luxshare הסינית, שמייצרת עבור אפל את המשקפיים, התבקשה לספק לחברה פחות מ-400 אלף יחידות. עם זאת, ספקים סינים של אפל אומרים כי ענקית הטכנולוגיה הזמינה מהם רכיבים ל-130 עד 150 אלף מכשירים בלבד בשנה הראשונה. היעד המקורי של אפל היה כאמור מיליון יחידות. לשם השוואה, בשנה שעברה מכרה החברה יותר מ-200 מיליון מכשירי אייפון.
אפל הכריזה על Vision Pro לפני כחודש במהלך כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC. מדובר מדובר במשקפי מציאות מעורבת (MR) שמשלבים שתי טכנולוגיות: מציאות מדומה (VR), שמאפשרת למשתמשים להיטמע בסביבה דיגיטלית; ומציאות רבודה (AR), שמאפשרת לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית. המשקפיים יעלו 3,500 דולר והם צפויים להגיע לחנויות בשנה הבאה.
לפי הפייננשל טיימס, אחד הקשיים המשמעותיים שאפל מתמודדת איתם הוא ייצור המסכים של המשקפיים, שהם הרכיבים היקרים ביותר במכשיר. התצוגה של המכשיר כוללת שני מסכי Micro-OLED פנימיים ומסך נוסף שפונה כלפי חוץ על מנת להציג לסביבה את העיניים של המשתמשים. לפי הדיווח, אפל לא הייתה מרוצה מהתפוקה של ספקיות המסכים, סוני ו-TSMC, ומהיכולת שלהן לייצר מסכים נטולי פגמים.
"מדובר בכאבי גדילה רגילים, מדובר במכשיר הצרכני הכי מורכב שמישהו אי פעם יצר", אמר לפייננשל טיימס ג'יי גולדברג, מייסד חברת הייעוץ D/D Advisors. "יש הרבה טכנולוגיה בוויז'ן פרו והם ידעו שייקח זמן להגיע להגדיל את היקף הייצור. אפל יודעת שהיא לא תרוויח עליהם כסף בשנה הראשונה".

20 מיליון מכשירים תוך חמש שנים

אפל ממשיכה לעבוד על הדורות הבאים של הוויז'ן פרו, כולל גרסה מוזלת שאמורה לקרוץ ליותר צרכנים. ספקיות המסכים של הגרסה הזאת צפויות להיות סמסוג ו-LG. למרות שאפל בחנה טכנולוגיות תצוגה אחרות, כמו Mini-LED, גם הגרסה המוזלת צפויה לכלול מסכי Micro-LED שהם יקרים יותר. בעבר דווח כי הדור השני יגיע לחנויות סביב שנת 2025, אולם לפי הפייננשל טיימס ההשקה צפויה להידחות - לא ברור בכמה זמן.
למרות העיכובים והקשיים הרבים, חברת המחקר קנאליס מאמינה שבסיס המשתמשים של משקפי אפל יגיע ל-20 מיליון חמש שנים אחרי ההשקה של הוויז'ן פרו - 2% מבסיס המשתמשים של האייפון. "בהינתן מספרי הייצור הנמוכים, הם ייחטפו מהמדפים, ויוזמנו מראש על ידי המעריצים הנאמנים של אפל ומשתמשים בעלי הון בארה"ב", אמר האנליסט ג'ייסון לואו על הדור הראשון של המשקפיים.