הבלוגר הערבי-ישראלי המצליח נוסייר יאסין, המוכר יותר למיליוני עוקבים ברחבי העולם כסנסציית האינטרנט נאס דיילי, הביע אמש (א') את תמיכתו בישראל ברשתות החברתיות על רקע מלחמת "חרבות ברזל".
1 צפייה בגלריה
נאס דיילי
נאס דיילי
נאס דיילי
(מתוך הפייסבוק של Nas Daily)
"במשך זמן רב נאבקתי עם הזהות שלי", כתב בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו, "הייתי ילד פלסטיני שנולד בישראל... WTF. רבים מחבריי מסרבים עד עצם היום הזה לומר את המילה 'ישראל' וקוראים לעצמם 'פלסטינים' בלבד. אבל מגיל 12 לא היה בזה שום היגיון בעיניי. אז החלטתי לשלב את השניים ולהיות 'פלסטיני-ישראלי'. חשבתי שהמונח הזה משקף את מי שאני - קודם כל פלסטיני, אחר כך ישראלי".
הבלוגר המשיך וכתב כי האירועים האחרונים - במסגרתם נרצחו כ-700 אנשים ו-150 נחטפו - גרמו לו לחשוב, "והמחשבות האלו הפכו לכעס. הבנתי שאם 'יפלשו' כך שוב לישראל, אנחנו לא נהיה בטוחים. עבור הטרוריסט שפולש לישראל - כל אזרח הוא מטרה. 900 ישראלים נהרגו עד כה, יותר מ-30 מהם ערבים שנהרגו על ידי ערבים אחרים", כתב (הנתונים שפרסם שונים מאלה המדווחים על ידי כלי התקשורת בישראל).
יאסין הדגיש כי הוא "לא רוצה לחיות תחת שלטון פלסטיני. זה אומר שיש לי רק בית אחד, למרות שאני לא יהודי: ישראל. שם כל המשפחה שלי גרה. שם גדלתי, זו המדינה שאני רוצה שתמשיך להתקיים כך שאני אוכל להמשיך להתקיים".
"גם פלסטין צריכה להתקיים כמדינה עצמאית", הדגיש, "ואני מקווה שהיא תשגשג, תהפוך לפחות קיצונית ויותר מצליחה. אבל היא לא הבית שלי. לכן מהיום והלאה אני רואה בעצמי 'ישראלי-פלסטיני'. ישראלי קודם כל, פלסטיני אחר כך. כי לפעמים צריך טלטלה כזאת כדי לראות את הדברים בבהירות".
נאס דיילי, שנולד וגדל בעיירה עראבה שבגליל התחתון, הקים ב-2016 את יומן הווידאו שלו שבו הוא תעד את הרפתקאותיו, ומאז הפך למשפיען הרשת המשמעותי ביותר שיצא מישראל. הסרטונים שלו צברו קהל של עשרות מיליונים בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וטיקטוק, ובימים אלה הוא עומד בראש אימפריה אינטרנטית עם עשרות מיליוני מנויים.