מטא משנה את כללי המשחק עבור משתמשיה בין הגילאים 13 ל-18. חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם הודיעה היום (ד') שהיא תמנע ממשתמשים בגילאים האלה להיחשף לתכנים מזיקים כגון פוסטים בנושאי התאבדות, פגיעה עצמית או הפרעות אכילה. התוכן יוסתר מהמשתמשים הקטינים מהרגע שמטא תגדיר אותו כלא תואם למשתמשים צעירים. חשוב להזכיר שרשמית אסור לקטינים מתחת לגיל 13 להשתמש ברשתות החברתיות של מטא, אך אין שום אמצעי בקרה על כך מצד החברה. קטינים רבים עוקפים את האיסור על ידי הצהרה שקרית על גיל גבוה יותר.
1 צפייה בגלריה
האפליקציות של מטא
האפליקציות של מטא
האפליקציות של מטא
(צילום: Koshiro K / Shutterstock.com)
עם זאת, עבור משתמשים שכן הזינו את הגיל האמיתי, תכנים מעין אלה יוסתרו גם אם אלה שותפו על ידי חבר שלהם. אם הקטין מחפש באופן אקטיבי אחר התוכן הזה הוא יופנה למידע מוסמך ומקצועי שיוכל לסייע במצבים אלה כמו למשל ארגוני סיוע לבריאות הנפש. כמו כן המשתמשים לא יוכלו לדעת אילו תכנים מוסתרים מהם וזאת כדי למנוע ניסיונות לעקוף את האיסור.
מעבר להסתרת התוכן, החברה גם תפעיל פילטרים על התכנים שמופיעים לצעירים בפיד. כלומר תוכן שמוגדר מראש כ-"רגיש" או "באיכות נמוכה", לפי ניקוד התוכן של מטא יוסתרו מראש. עם זאת במקרה של תכנים מעין אלה המשתמשים כן יוכלו לשנות את ההגדרות כדי לקבל גישה אליהם. לא ברור אם השינויים האלה יוטמעו בכל מדינות העולם או רק באלה שבהן הרגולציה עשויה להקשות על פייסבוק או אינסטגרם לפעול.
ריפרש
אל תספידו את המטאברס עדיין / עם גלעד טלמון
48:56
מטא נמצאת כבר כיום תחת בדיקה נרחבת במספר מדינות. בארה"ב כאמור היא נתבעת על ידי כ-42 מדינות באשמה שהיא מפיצה תכנים המזיקים לבני נוער וקטינים. בנובמבר האחרון, פרנסס האוגן, בכירה לשעבר במטא העידה שהחברה הייתה מודעת לנזק שנגרם לקטינים בפלטפורמות שלה בגלל חשיפה לתכנים בעייתיים. בעדותה מול הסנאט היא טענה שמטא העמידה באופן קבוע את בריאותה הפיננסית מעל הבריאות של המשתמשים שלה.
באירופה הרגולציה של חוק Digital Services Act צפויה להקשיח מאוד את היכולת של פלטפורמות להתנהל ללא פיקוח ובקרה על התכנים שמופיעים בהן. החוק הופך את פייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם לאחראיות על התכנים שמוצגים למשתמשים - כלומר אם משתמש מעלה תוכן לא חוקי או זדוני - הרגולציה החדשה תוכל לקנוס את הפלטפורמות ישירות בהיקפים משמעותיים. גם בבריטניה הוחל חוק דומה מאוקטובר האחרון שדורש מהפלטפורמות לפעול להגנת משתמשים קטינים או לספוג קנסות משמעותיים.