מותג הסמארטפונים נוקיה עשוי להיעלם בקרוב - ולא בפעם הראשונה: בעלת המותג הנוכחית, החברה הפינית HMD גלובל, מפנה את מבקרים באתר המותג נוקיה לאתר חדש שממותג תחת שמה. דובר החברה הכחיש את הכוונה לחסל את מותג הסמארטפונים הוותיק בפעם השנייה, אך גם ציין שלחברה תהיה הכרזה חשובה בתערוכת הסלולר MWC שצפויה להתקיים במרץ הקרוב בספרד.
2 צפייה בגלריה
נוקיה 3310
נוקיה 3310
זוכרים אותו? נוקיה 3310
(צילום: shutterstock)
השימוש במותג נוקיה לא הצליח להזניק את HMD לראש טבלת יצרניות הסלולר העולמית. הסמארטפונים שלה לא הצליחו לעורר עניין רב ורובם כוונו לשוק הביניים וניסו להציע תמורה טובה למחיר. מדובר במיזם של יוצאי נוקיה, שיצרו קשר עם מייסד ומנכ"ל יצרנית החומרה הטייוואנית הענקית פוקסקון (שמייצרת חלק ממכשירי האייפון עבור אפל בין היתר) טרי גו, והוא השקיע בהקמת HMD כדרך לנסות ולהיכנס לשוק הטלפונים הסלולריים.
ריפרש
יותר הנאה ויותר דיוק: מהפכת ה-VR וה-AR מגיעה לרפואה / פרופ' אמתי זיו
40:34
הדרך של HMD לא הייתה מאוד מוצלחת. למעשה, הסמארטפונים שהחברה פיתחה ושיווקה תחת המותג נוקיה מעולם לא הצליחו לעורר את עניין הקהל. מה שכן משך את העין והלב הייתה סדרה של טלפונים סלולריים מבוססים על דגמים אייקוניים של נוקיה כגון ה-3310, ה-8110 או ה-8210 אך עם חומרה עדכנית, כמו למשל קישוריות דור 4 או GPS. כיום לחברה יש קו טלפונים סלולריים "טיפשים" וסמארטפונים, אך הדגם האחרון שהושק במסגרתם היה בקיץ שעבר.
2 צפייה בגלריה
נוקיה 8110 מחודש עם דור 4 כפי שהוצג ב-2019
נוקיה 8110 מחודש עם דור 4 כפי שהוצג ב-2019
נוקיה 8110 מחודש עם דור 4 כפי שהוצג ב-2019
(צילום: יח"ץ)
כאמור, אם נוקיה שוב תיעלם זו תהיה הפעם השנייה שעסקי הטלפוניה של המותג נעלמים. בתחילה חטיבת הטלפוניה של נוקיה נרכשה על ידי מיקרוסופט שמיהרה להעלים את המותג. מכשירי הווינדוס פון נעלמו באמצע העשור הקודם ונוקיה מתה, עד ש-HMD הקימה אותה לתחייה.
HMD לא ממש נחשבת לשם דבר בעולם הטלפוניה. הסמארטפונים שהושקו תחת השם נוקיה מעולם לא הרשימו או הצליחו לעורר עניין בקרב הציבור. זה לא שהמכשירים של נוקיה היו רעים, אלא שהיא פשוט נתקלה בתחרות גדולה מצד היצרניות הסיניות כגון וואווי, שיאומי, לנובו (שרכשה את מוטורולה) ו-Oppo שכולן הציגו מכשירים לפלחי השוק המוזל והביניים. המיתוג של נוקיה לא הספיק כדי לבדל את התוצרת שלרוב דמתה מאוד לסמארטפונים הסיניים.
ב-HMD הבטיחו שהם מתחממים לקראת ההכרזה שלהם. בחברה גם הבטיחו שהם לא זונחים את המותג נוקיה ושהם עדיין היצרנים של סמארטפוני וטלפוני נוקיה. עם זאת, הם מסרו שהם מתכננים שותפות חדשה. לא ברור האם זה אומר שהחברה מחליפה את בעלת הבית פוקסקון במישהו אחר או שהיא מתכננת להוסיף מותג חדש בנוסף לנוקיה. בכל מקרה, העתיד של נוקיה כרגע נראה לא ברור לחלוטין. מה שכן, אנחנו מקווים שכל מכשיר עתידי שיושק יהיה יותר מעניין ממה שהוצע לנו עד כה.