מניית טוויטר זינקה היום ב-25% אחרי שנחשף כי אילון מאסק קנה 9% ממניות החברה. דו"ח שהוגש לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) חשף את ההשקעה המאסיבית של מאסק בחברה. מאסק הוא מנכ"ל טסלה וחברת החלל הפרטית SpaceX, והאדם העשיר בעולם. הונו מוערך ביותר מ-287 מיליארד דולר לפי נתוני פורבס. מאסק מחזיק בבעלות על 73.5 מיליון מניות טוויטר. שווי האחזקות שלו בטוויטר הוא 2.9 מיליארד דולר, בהתבסס על מחיר המניה בסוף יום המסחר בשישי.

עוד בנושא:

רק בשבוע שעבר מאסק אמר כי הוא "שוקל ברצינות" להקים רשת חברתית חדשה. הוא שיתף את עוקביו בטוויטר בסקר בו שאל אם לדעתם טוויטר עומדת בעקרונות חופש הביטוי. בסקר נכתב כי "חופש הביטוי הוא חיוני לדמוקרטיה מתפקדת. האם אתם מאמינים שטוויטר ממלאת בקפדנות אחר העקרון הזה?". 70% מתוך 2 מיליון המשיבים אמרו שלא. מאסק ציין בציוץ נוסף כי "השלכות הסקר הזה יהיו חשובות. בבקשה הצביעו בזהירות". מאסק צייץ מספר ציוצים ביקורתיים נוספים על טוויטר בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: AP, shutterstock)
רכישת המניות הופכת את מאסק למחזיק המניות החיצוני הגדול ביותר בחברה. לשם השוואה - למייסד טוויטר, ג'ק דורסי, 2.25% ממניות החברה בלבד. למאסק כ-80 מיליון עוקבים בטוויטר, והוא מרבה להתבטא בפלטפורמה ולהתייעץ עם עוקביו. בנובמבר, הוא הציג סקר בשאלה האם הוא צריך למכור 10% ממניות טסלה. כ-58% היו בעד המכירה. בדצמבר, הוא שאל אנשים מה דעתם על כך שיפרוש מעבודותיו ויהפוך למשפיען רשת. בתחילת 2021, מאסק צייץ כי הוא לוקח הפסקה מהפלטפורמה, אך חזר אליה זמן קצר לאחר מכן.
מאסק אף הסתבך בעבר בעקבות ציוצים. ב-2018, מאסק צייץ הצהרה שקרית לפיה השיג מימון כדי להפוך את טסלה מחברה ציבורית לפרטית, והרשות לניירות ערך של ארה"ב ראתה בכך הונאת משקיעים. מוקדם יותר החודש, הוא ביקש משופט פדרלי לבטל את הפשרה אליה הגיע עם הרגולטורים סביב אותה תקרית, שמחייבת אותו בכך שחלק מהציוצים שלו יאושרו מראש. במסגרת אותה פשרה הוא גם עזב את תפקיד יו"ר החברה.
בסוף 2021 מונה לטוויטר מנכ"ל חדש - פרג אגרוול, אשר החליף בתפקיד את מייסד החברה ג'ק דורסי.