מטא הודיעה כי פייסבוק ומסנג'ר יציעו אפשרויות חדשות של "צ'אטים קהילתיים" בלייב. בפייסבוק, הפיצ'ר יוצע בתוך קבוצות ויאפשר למנהלי הקבוצות לפתוח צ'אטים עבור חברי הקבוצה, שם בשונה מהדרך של פוסטים ותגובות, התקשורת תהיה מיידית יותר. בנוסף, המטרה היא לאפשר תקשורת ממוקדת יותר סביב מטרות מוגדרות, בעוד שהנושא הכללי של קבוצה יכול להיות רחב יותר.

עוד בנושא:

הצ'אטים שמנהלי הקהילה יפתחו יכולים להיות מוקדשים כאמור לנושא ספציפי, וגם להיפתח סביב אירוע של הקבוצה למשל. תינתן להם גם האפשרות לפתוח צ'אט סגור עבור מנהלי ומגשרי הקהילה בלבד, וכן צ'אט בו המנהל יכול להודיע הודעות, ולא ניתנת אפשרות לשאר המשתתפים להגיב.
2 צפייה בגלריה
צ'אטים קהילתיים
צ'אטים קהילתיים
צ'אטים קהילתיים
(תמונה: מטא)
חוץ מהתכתבות טקסטואלית, הצ'טים החדשים יאפשרו למנהלי הקבוצות לפתוח ערוצי אודיו לעד 30 חברי קבוצה, ומשתמשים אף יוכלו להפעיל את המצלמה ולשתף בווידאו בזמן ההשתתפות בהם. כרגע לא לכל הקבוצות יש גישה לצ'אטים קבוצתיים, ואלו זמינים רק במדינות נבחרות (ישראל אינה ביניהן), אך לפי מטא יותר קבוצות ומדינות יקבלו את הגישה לפיצ'ר החדש בהמשך.
מטא הצהירה כי בנוסף לאפשרות החדשה בקבוצות בפייסבוק, בשבועות הקרובים היא תחל לבחון פיצ'ר שיאפשר לנהל צ'אט קהילתי בתוך אפליקציית מסנג'ר - בכתב או בשיחה קולית. גם שם ניתן יהיה לחלק צ'אט קהילתי לפי קטגוריות שונות, במקום לדבר באותו צ'אט על מספר נושאים. בנוסף, תהיה אפשרות ליצור קבוצת פייסבוק חדשה שמתבססת על הצ'אט הקהילתי במסנג'ר.
2 צפייה בגלריה
צ'אטים קהילתיים
צ'אטים קהילתיים
צ'אטים קהילתיים
(תמונה: מטא)
לפי הצהרת החברה, מנהלי הקהילות יקבלו כלים חדשים לבקרה ושליטה כדי לשמור על נאותות השיח בצ'אטים בזמן אמת. אלה יכללו כלי מודרציה אוטומטיים מבוססי למידת מכונה, שיסירו משתמשים שהפרו את הכללים, וכן אפשרויות ידניות כמו מחיקת הודעות, השתקה, השעיה וחסימה של אנשים שיפרו את הנהלים.
הפיצ'ר החדש מזכיר פלטפורמות כמו דיסקורד, וגם צ'טים שרווחים בפלטפורמות בהם משתמשים במקומות עבודה, כמו סלאק או טימז של מייקרוסופט. גם זום מתכננים להוציא בקרוב פיצ'ר דומה בשם Team Chat.