פייסבוק או טיקטוק, מצליחים להבדיל? מייסד ומנכ"ל מטא מארק צוקרברג הכריז היום (ה') על שינוי תצוגה משמעותי לפיד התוכן בפייסבוק. במסגרת השינוי יחולק הפיד למספר אזורי תוכן באמצעות לשונית פידים (Feeds) חדשה, שתאפשר למשתמשים לבחור בין אפשרות לצפות בתוכן המוצג להם בפלטפורמה באופן מותאם אישית, או לצפות בתוכן שפורסם על ידי חברים ובני משפחה ויסודר באופן כרונולוגי.
2 צפייה בגלריה
אפליקציות פייסבוק וטיקטוק
אפליקציות פייסבוק וטיקטוק
דומות מתמיד. פייסבוק וטיקטוק
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

קשה שלא לשים לב לכך שהשינוי עליו הכריז צוקרברג מקרב את פייסבוק צעד אחד נוסף לאחת מהמתחרות הגדולות ביותר שלה, טיקטוק. זה אולי לא ברור לעין ברגע הראשון, אך פיד הבית החדש יהיה למעשה המקביל של פיד גילוי התכנים (For You) בטיקטוק, ופיד התוכן הייעודי לתכנים של החברים של המשתמשים בפלטפורמה זהה למדי לפיד המעקב (Following) שמציג את התכנים בטיקטוק שמועלים על ידי משתמשים שבחרנו לעקוב אחריהם בפלטפורמה. לצידם כמובן נקבל עוד לא מעט פידים ייעודיים כגון פיד קבוצות (Groups) או פיד מועדפים (Favorites), אך אם תשאלו אותנו די ברור שלא מדובר בפידים שנועדו להיות משמעותיים במיוחד.
2 צפייה בגלריה
הפידים החדשים של פייסבוק
הפידים החדשים של פייסבוק
הפידים החדשים של פייסבוק
(צילום: Meta)
צוקרברג הכריז על שינוי התצוגה החדש בפוסט בפייסבוק, וציין שמדובר ב"אחד מהפיצ'רים המבוקשים ביותר לפייסבוק". עוד הסביר צוקרברג שהסיבה המרכזית לשינוי התצוגה היא להבטיח שהמשתמשים "לא יפספסו את התוכן של החברים שלהם", זאת בזמן שבפיד הבית נמשיך לקבל תכנים מותאמים אישית באמצעות "מנגנון הגילוי" הייעודי של הפלטפורמה. ראוי בנוסף לציין שעל אף שלא יוצגו בפיד החברים הייעודי הצעות תוכן, כן יוצגו בו מודעות - מותאמות אישית כמובן.
השינוי בתצוגת פייסבוק יושק כאמור במהלך השבועות הקרובים ויגיע לכלל המשתמשים בהדרגה, כולל בישראל.