טוויטר חוסמת גישה למספר לא ידוע של ציוצים בטורקיה במענה לדרישה מהרשויות במדינה. החברה הודיעה על כך במהלך סוף השבוע באחד החשבונות הרשמיים שלה, באנגלית ובטורקית, ללא ציון התוכן שנחסם. לא ידוע גם על בסיס דרישה מאיזה גוף החסימה בוצעה.
2 צפייה בגלריה
מאסק וארדואן
מאסק וארדואן
ארדואן ומאסק בפגישה באנקרה בשנת 2017
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

המהלך מגיע כשברקע הבחירות לנשיאות ולפרלמנט במדינה שיצאו היום לדרך. הבחירות האלה צפויות להיות צמודות מאוד, ועשויות להביא לסיום שני עשורים של שלטון רג'פ טאיפ ארדואן.
הבעלים של טוויטר, אילון מאסק, הצדיק את ההחלטה בתגובה לציוצו של איש התקשורת מאט איגלסיאס, שהצביע על הדמיון בין ההחלטה לחסום את הציוצים לבין החלטות של הנהלת טוויטר הקודמת שזכו לביקורת מצד מאסק ותומכיו. "נפל לך המוח מהראש, איגלסיאס?" כתב מאסק. "הבחירה הייתה בין חסימת מוחלטת של טוויטר לבין הגבלת הגישה לכמה ציוצים. איזה מהם אתה מעדיף?".
תחת ארדואן, טורקיה נכנסה לא פעם למאבקים בפלטפורמות מדיה חברתית. כך, במשך כמעט שלוש שנים, ויקיפדיה הייתה חסומה במדינה. קרן ויקימדיה, המפעילה את האנציקלופדיה החופשית, הגיעה עד לבית המשפט העליון בטורקיה, שקבע כי החסימה אינה חוקית ופוגעת בזכויות האדם במדינה.
המייסד של ויקיפדיה, ג'ימי ויילס, אף תקף את ההחלטה של טוויטר בחשבונו האישי ברשת. הוא ציטט את הציוץ של מאסק וכתב "מה ויקיפדיה עשתה: עמדנו על עקרונותנו ונלחמנו עד לבית המשפט העליון של טורקיה, וניצחנו. זו המשמעות של התייחסות לחופש הביטוי כעקרון ולא כסיסמה".
2 צפייה בגלריה
איסטנבול , טורקיה
איסטנבול , טורקיה
הבחירות בטורקיה. שלטון ארדואן עשוי להגיע לסופו
(צילום: EPA)
טוויטר עצמה הסתבכה עם מערכת המשפט הטורקית לא פעם. כך, בתחילת השנה נחסמה הגישה לרשת לכמה שעות בעקבות "הפצת מידע שגוי", שבמקרה ההוא היה ההאשמות כלפי ממשל ארדואן על אחריותם לנזקים הכבדים מרעידת האדמה שמקורם בפרקטיקות בניה לקויות והיעדר פיקוח על תעשיית הבניה.
ב-2014, טוויטר הגנה על עצמה בפני בית המשפט בטורקיה, לאחר חסימה בת כשבועיים. גם אז היה זה ברקע של בחירות, אם כי מוניציפליות ולא נשיאותיות. טוויטר נחסמה לאחר שהקלטות של בכירי ממשל הודלפו והופצו באמצעות הרשת החברתית. אז ביקר בית המשפט בחריפות את החלטת משרד התקשורת הטורקי לחסום את טוויטר, ואף הנשיא דאז עבדוללה גול (ארדואן היה אז ראש הממשלה) התנגד למהלך.
נזכיר כי אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, רכש את טוויטר כשהוא מבטיח להגביר את יכולות חופש הביטוי ברשת החברתית, תוך שהוא מבקר את ההנהלה הקודמת על אקטיביזם ליברלי וחסימת קולות מהצד השמרן של המפה הפוליטית. לאחר שרכש את הרשת אף ביטל רבות מהחסימות כנגד חשבונות פוגעניים בולטים, וכן החזיר לנשיא לשעבר דונלד טראמפ את חשבונו.