המייל התפספס - וטלגרם נחסמה בברזיל: שופט בית המשפט העליון בברזיל, אלכסנדר דה מוראס, הורה בסוף השבוע לחסום את הגישה לאפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם. על פי דיווח שפורסם ברויטרס, בית המשפט העליון בברזיל דורש מסוכנות התקשורת של ברזיל, אנאטל (Anatel), וכן מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל, לחסום באופן גורף את הגישה לפלטפורמה עד שטלגרם תשלם לרשויות במדינה שורה של קנסות, תוך שהיא תתחייב לציית לחוקי התקשורת המקומית בברזיל. החסימה הוסרה לאחר 48 שעות, אחרי שטלגרם יישמה את הוראות בית המשפט.
2 צפייה בגלריה
שימוש באפליקציית טלגרם
שימוש באפליקציית טלגרם
טלגרם
( צילום: EPA)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

זוהי לא הפעם הראשונה שבה רשויות החוק בברזיל מאיימות להשעות את טלגרם. מוקדם יותר השנה איימו הרשויות במדינה לחסום באופן גורף את האפליקציה בטענה שקידמה הפצת מידע כוזב הקשור לבחירות במדינה. טלגרם בתגובה טענה שהיא חסמה בפברואר שלושה ערוצים שהפיצו דיסאינפורמציה וקידמו הסתה ואלימות.
התירוץ של טלגרם למתרחש הפעם מעניין למדי: "נראה שהייתה לנו בעיה עם אימיילים שהועברו בין כתובת החברה שלנו ב-telegram.org לבין כתובת המייל של בית המשפט העליון בברזיל", מסר פאבל דורוב, מנכ"ל ומייסד טלגרם. "ביקשנו מבית המשפט בברזיל לשלוח בקשות רשמיות מטעמו לכתובת מייל ייעודית. למרבה הצער, התשובה שלנו כנראה הלכה לאיבוד, מכיוון שבית המשפט השתמש בכתובת ישנה למטרות כלליות על מנת להשיג אותנו. כתוצאה מכך, פספסנו את ההחלטה בתחילת מרץ שכללה בקשה נוספת להסרה. למזלנו, עכשיו מצאנו אותה וטיפלנו בה, ואנחנו שולחים היום דו"ח נוסף לבית המשפט".
2 צפייה בגלריה
פאבל דורוב
פאבל דורוב
"פספסתי את המייל": פאבל דורוב, מנכ"ל ומייסד טלגרם
( צילום: GettyImages)
לא ברור אם טלגרם באמת פספסה את המיילים של בית המשפט העליון בברזיל או שמדובר בתירוץ. כך או כך, דורוב ביקש מבית המשפט לעכב את פסיקתו בכמה ימים על מנת לאפשר לחברה לתקן את המצב באמצעות מינוי נציג בברזיל וגיבוש מסגרת עבודה שתאפשר לחברה להגיב בזמן לבקשות דחופות של הרשויות במדינה. בסופו של דבר, כאמור, ביטל בית המשפט את החסימה.
דורוב התייחס בהצהרתו לעומס הכבד שפוקד את הפלטפורמה בשלושת השבועות האחרונים עם תחילתה של הפלישה הרוסית לאוקראינה: "שלושת השבועות האחרונים היו חסרי תקדים עבור העולם ועבור טלגרם. צוותי ניהול התוכן שלנו הוצפו בבקשות ממגוון רחב של גורמים. יחד עם זאת, אני בטוח שברגע שיוסדר ערוץ תקשורת אמין בנינו לבין רשויות החוק, נוכל לקדם ביעילות בקשות עתידיות להסרת תוכן שאינו חוקי בברזיל".
פורסם לראשונה: 09:48, 20.03.22