בכיר בטיקטוק ישראל שהיה אחראי על השותפויות עם הממשלה והמגזר הציבורי התפטר מתפקידו במחאה על האנטישמיות הגואה בפלטפורמה ואוזלת היד של ההנהלה בטיפול בתופעה. ברק הרשקוביץ, מי שהיה בעבר יועצו של ראש הממשלה נפתלי בנט ובתפקידו בטיקטוק היה אחראי על הקשרים עם לשכת הפרסום הממשלתית, צייץ ב-X (טוויטר לשעבר): "התפטרתי מטיקטוק. אנחנו חיים בתקופה שבה עצם הקיום שלנו כיהודים וישראלים מותקף ובסכנה. בעידן כזה לא יציב, סדרי העדיפויות של אנשים מתחדדים. עם ישראל חי״.
1 צפייה בגלריה
ברק הרשקוביץ
ברק הרשקוביץ
ברק הרשקוביץ
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
כשנשאל אם יכול היה להישאר בחברה כדי לנסות להשפיע מבפנים, השיב הרשקוביץ: "עשיתי כמיטב יכולתי כל עוד הייתי שם. יש אנשים בטיקטוק ישראל אנשים מופלאים שעושים כמיטב יכולתם”.
לפי גורמים בחברה, הרשקוביץ היה בין העובדים שבחודש שעבר שלחו להנהלה הבכירה של החברה תזכיר שבו מתחו ביקורת על "גישה מוטה לתכנים אלימים ולהסתה אנטי-ישראלית המפרה את הנחיות הקהילה של החברה" ופרטנית על אפליה שיטתית של בני הערובה הישראלים שבשבי החמאס. טיקטוק, כזכור, סירבה לאפשר למשפחות החטופים לפרסם בפלטפורמה וכינתה את הסרטונים שלהם "פוליטיים מדי", אך כן איפשרה לקבוצות פרו-פלסטיניות לפרסם אצלה.
ריפרש
בין הטיות להזיות: הצד האפל של הבינה המלאכותית / עם רוית דותן
52:28
"התיוג של תינוקות חטופים, נשים, ילדים וקשישים שנלקחו ממיטותיהם על ידי חמאס-דאעש כ'נושא פוליטי' הוא, לכל הפחות, חד צדדי", נכתב בתזכיר. "משתמשים אמריקאים מופגזים בפרסומות בתשלום המציגות את אומללות הילדים בעזה, חלקן עם תקציב גבוה, בעוד שלא ניתן להציג מודעות המציגות את הטרגדיה ההומניטרית של בני ערובה ישראלים לקהלים אלו". לפי העובדים, מנהלי תוכן בטיקטוק הביעו "תמיכה בטרור או תמכו בתנועות קיצוניות" וזה "משפיע מאוד על כמות התעמולה העוינת נגד ישראל ויהודים ומידע מוטעה מזיק על הפלטפורמה שלנו, הן בארה"ב והן באירופה".
מטיקטוק ישראל טרם נמסרה תגובה.