האיומים מחו"ל על בכירים בישראל נמשכים: חשבון הוואטסאפ של שרת התחבורה מירי רגב מוצף בשעות האחרונות באלפי הודעות נאצה ושיחות קוליות ממספרי טלפון שונים עם קידומת אינדונזית.
1 צפייה בגלריה
הטלפון של מירי רגב
הטלפון של מירי רגב
הטלפון של מירי רגב
חלק מההודעות שנשלחו לשרה רגב נכתבו בעברית והן כוללות איומים מפורשים כמו "אני אהרוג אותך. אני בבית שלך תגיד שלום בקרוב!", "בגיהנום את תביני", "אנחנו נהרוג אותך", "גם אם תנצח, תפשוט רגל ואנשיך יהיו עניים" ו"את רוצה לבוא איתי לפלסטין?".
כל ההודעות והשיחות הגיעו ממספרים עם הקידומת האינדונזית 0062, אם כי סביר להניח שמאחורי המתקפה עומדים פעילים אנטי-ישראליים ממדינות שונות.
ריפרש
מי משבש את ה-GPS שלנו? / עם ד"ר הראל מנשרי
23:15
אתמול דיווחנו ב-ynet כי גם נאור יחיא, דוברו של הנשיא יצחק הרצוג, נמצא בימים האחרונים תחת מתקפת הודעות ושיחות וואטסאפ מצדם של פעילים פרו-פלסטיניים. בין היתר כתבו לו הפעילים "נהרוג אותך ואת משפחתך", "פלסטין תהיה חופשית ואתה תושמד" ו"רק תחכה לתורך למות". יחיא אמר למקורביו: "אתם לא מבינים איזה סיוט אני עובר". גיל מסינג, ראש המטה של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, אומר כי מאחורי המתקפות עומדת תשתית של פעילים אנטי-ישראליים שמחליפים מדי יום את המטרות שלהם בישראל - עיתונאים, פוליטיקאים ודוברים. לדבריו, הפעילים האלה נמצאים בכמה מקומות בעולם ולא בהכרח באינדונזיה: "הם קונים שירות שמשתמש בהמון מספרים עם קידומת בינלאומית - במקרה הזה מדובר באינדונזיה, אבל זה יכול להיות כל מקום. מספר קבוצות של האקטיביסטים מפיצות בקבוצות שלהן מספרי טלפון או חשבונות ברשתות החברתיות במטרה 'להפציץ' את הבעלים שלהם בהמון פניות במקביל. זה קורה באופן אוטומטי, בלחיצת כפתור או כמה כפתורים, וכך מגיעים לכמות אדירה של שיחות". מסינג אומר כי אומנם מדובר בתופעה מטרידה, אך לרוב המתקפה מסתיימת תוך כמה שעות והיא לא יכולה לגרום נזק ממשי לקורבנות, בהנחה שהם נמנעים מללחוץ על קישורים זדוניים. לדבריו, "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התופעה הזו, שהיא זמנית עד שהם עוברים למטרה הבאה, היא לחסום את אנשי הקשר הללו ובמקרים שבהם זה רלוונטי גם לחסום את היכולת להתקשר או לשלוח הודעות מחו"ל".