חברת TCL הסינית הדיחה ב-2022 את LG הקוריאנית מן המקום השני, אחרי סמסונג, בדירוג מכירות הטלוויזיה העולמי – כך עולה מדוח של חברת המחקר OMDIA לשנת 2022. בנתח השוק העולמי של טלוויזיות ענק בגודל 98 אינץ' TCL אף קפצה למקום הראשון.
1 צפייה בגלריה
TCL
TCL
TCL
(צילום: 8th.creator / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי OMDIA, כלל מכירות הטלוויזיות בעולם הצטמקו ב-13.2% בהשוואה ל-2021, שנת הקורונה, והיצרניות הסיניות ביחד מטפסות בהדרגה ומהוות כבר יותר מרבע מכלל השוק. סמסונג הקוריאנית מובילה עם 19.6%, TCL עם 11.7%, ו-LG עם 11.6%. הייסנס ושיאומי מדורגות במקומות הרביעי והחמישי. סוני היפנית, למרבה ההפתעה, מגיעה רק למקום השביעי.
בישראל, על פי נתוני חברת המחקרים GFK שהגיעו לידי ynet, סמסונג ו-LG מובילות באחוזים גבוהים מאשר בעולם: סמסונג נהנית בארץ מנתח של כ-30% מהשוק ול-LG כ-22%. TCL מגיעה למקום השלישי עם 10.1% מהשוק – עלייה של כ-4% לעומת 2021, מול ירידה הדרגתית בנתח השוק של שתי הראשונות וככל הנראה על חשבונן. הבאה אחריה היא הייסנס (7.1%), שגם אצלה ניכרת עלייה קלה לעומת אשתקד.
לפי OMDIA, משלוחי הטלוויזיה צנחו אשתקד בגלל התכווצות הביקוש בעולם לאחר שנות מגיפת הקורונה: המכירות בשווקים מרכזיים כמו צפון אמריקה ירדו אבל עלו דווקא בשווקים מתעוררים כמו סין, דרום אמריקה ואפריקה. העובדה שבמדינות הנכללות בהגדרה "שווקים מתעוררים" נמכרות יותר טלוויזיות במחיר נמוך ובינוני ופחות טלוויזיות יקרות, מסבירה את הצמיחה של הטלוויזיות הסיניות בהן. בסין עצמה, אגב, שוק הטלוויזיות הענק נשלט על-ידי הייסנס, שיאומי ו-TCL, בסדר הזה.
TCL היא אחת מיצרניות הטלוויזיה הגדולות בעולם, עם 130 אלף עובדים ו-42 מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם. בארה"ב היא נהנית מקצב הצמיחה המהיר בתחום.