חברת Giphy אמרה על גיפים כי הם כבר "לא באופנה", ואף כי משתמשים צעירים חושבים שהם מיועדים ל"בומרים" (אנשים בני דור הבייבי-בום) וכי הם "קרינג'יים". גיפי ציינה את הדברים המפתיעים במסמכים רשמיים שהגישה ל-CMA, רשות התחרות הבריטית, במסגרת ערעור על החלטת הרשות להתנגד לרכישה של גיפי על-ידי מטא (לשעבר פייסבוק).

עוד בנושא:

גיפי מפעילה מאגר של גיפים שאליו משתמשים יכולים להעלות גיפים שיצרו, ומנוע חיפוש שדרכו משתמשים יכולים למצוא גיפים. מטא רכשה את הפלטפורמה תמורת 400 מיליון דולר, ורשות התחרות הבריטית החלה לבחון את העסקה חודש אחרי שנחשפה ביוני 2020. היא הורתה למטא למכור את החברה בנובמבר 2021. למרות שמדובר בשתי חברות אמריקאיות, הרשות טענה כי היא מתערבת כי למיזוג "עשויה להיות השפעה על התחרות בבריטניה".
1 צפייה בגלריה
GIPHY
GIPHY
GIPHY
(צילום: shutterstock)
בזמן הרכישה, מטא הצהירה כי הגיפים יעזרו למשתמשיה לנהל שיחות מבדרות יותר בפלטפורמות שהיא מפעילה. לעומת זאת, ב-CMA טענו כי המיזוג יפחית את התחרות בין פלטפורמות מדיה חברתית, וכי הצעד של הרשות יגן "על מיליוני משתמשי רשתות חברתיות" ויקדם תחרות וחדשנות בתחום הפרסום הדיגיטלי". עוד טענו אם לא תתבצע הרכישה, לגיפי יש פוטנציאל להפוך לחברה שתאתגר את מטא בשוק הפרסום הדיגיטלי. בנוסף, ברשות אמרו כי באמצעות העסקה מטא "מכחישה או מגבילה את הגישה של פלטפורמות אחרות לגיפים של גיפי, ומביאה יותר תנועה לאתרים בבעלות מטא", שבהם משתמשים בבריטניה כבר מבלים 73% מהזמן שלהם ברשתות חברתיות".
אלא שבגיפי טוענים כי מטא היא הרוכשת האפשרית היחידה לפלטפורמה שלה - והצהירה במסמכים כי חברות אחרות אמנם הביעו עניין לרכוש את גיפי - בהן אמזון, אפל, סנאפ וטוויטר, אך עם אף אחת מהן הדיונים לא התקדמו מעבר ליצירת קשר ראשונית. בנוסף, החברה ביטאה כאמור את הקושי שהיא מתמודדת איתו בשל אובדן הפופולריות של הגיפים. היא הצהירה כי יוצרי תוכן "מוצאים פחות ערך" בגיפים, ואף כי בשנתיים האחרונות נעשו פחות העלאות למאגר שלה. "יש אינדיקציות לירידה כללית בשימוש בגיפים, בשל דעיכה בעניין בגיפים מצד משתמשים ויוצרים", נכתב. המסמך כלל גם קישורים לכמה כתבות וציוצים כדי להדגים את דעת הקהל בנושא והירידה בפופולריות.
יתר על כן, גיפי טענה כי אין לה "עסק שמייצר הכנסות משמעותיות" וכי מסיבה זו היא יכולה להתאים לרוכשת כמו מטא, שיש לה קהל משתמשים משלה, ויכולה למצוא דרכים לעשות לגיפים מוניטיזציה.
גיפים הומצאו ב-1989, אך חזרו לפופולריות עם צמיחת הרשת החברתית Tumblr, שמשתמשיה ניצלו את הפורמט כדי להוסיף הקשרים ותוכן לתגובותיהם. גיפי הוקמה ב-2013 במטרה לסייע למשתמשים למצוא יותר בקלות גיף לכל סיטואציה. היא אספה מעל 300 אלף גיפים מרחבי הרשת, שאותם תייגה וחילקה לקטגוריות שיאפשרו חיפוש פשוט.