וואטסאפ הכריזה הבוקר (יום ה') על פיצ'ר חדש בשם "ערוצים", שיאפשר למשתמשים לקבל עדכונים מאנשים, ארגונים וחברות באמצעות אפליקציית המסרים הפופולרית. בניגוד לצ'אטים הרגילים באפליקציה, מדובר בכלי חד-כיווני שמאפשר למנהלי ערוצים לשלוח לעוקבים שלהם הודעות טקסט, תמונות, סרטונים וכו'. כך, למשל, קבוצת כדורגל תוכל לשלוח עדכונים שוטפים לאוהדיה, ועירייה תוכל לשלוח הודעות חשובות לתושבים. הפיצ'ר כבר זמין בקולומביה ובסינגפור והוא יגיע למדינות נוספות בחודשים הקרובים. במקביל, משתמשים בישראל מדווחים בימים האחרונים כי פיצ'ר עריכת ההודעות שעליו הכריזה וואטסאפ בחודש שעבר כבר זמין לשימוש. רוצים לבדוק אם הפיצ'ר קיים גם אצלכם? לחצו לחיצה ארוכה על הודעה שאתם רוצים לערוך, לאחר מכן לחצו על התפריט (אייקון של שלוש נקודות) ובחרו ב"עריכה". כפתור העריכה לא מופיע? סבלנות, בימים הקרובים הפיצ'ר צפוי להגיע לכל המשתמשים.
2 צפייה בגלריה
הערוצים של וואטסאפ
הערוצים של וואטסאפ
כך ייראו הערוצים בוואטסאפ
(צילום: וואטסאפ)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ובחזרה לפיצ'ר החדש שעליו הכריזה וואטסאפ היום: ערוצים יופיעו תחת לשונית חדשה באפליקציה שנקראת "עדכונים", שבה יהיה ניתן לראות את הסטטוס והתכנים של הערוצים שאחריהם בחרתם לעקוב - בנפרד מהצ'אטים עם בני משפחה, חברים וקהילות. על מנת לעזור למשתמשים לבחור ערוצים למעקב, וואטסאפ תבנה מדריך חיפוש שיסייע למשתמשים למצוא "תחביבים, קבוצות ספורט, עדכונים מנציגי ממשל מקומיים ועוד". ניתן יהיה להגיע לערוצים גם דרך קישורי הזמנה.
עם השקת הפיצ'ר החדש וואטסאפ מיישרת קו עם המתחרה טלגרם, שמאפשרת כבר מאז 2015 למשתמשים לפתוח ערוצים כדי לתקשר עם העוקבים שלהם. בחודשים האחרונים הכריזה וואטסאפ על שורה ארוכה של פיצ'רים חדשים - בהם עריכת הודעות והסתרה של צ'אטים - שמסייעים לה לצמצם את הפער עם טלגרם, שאומנם נמצאת הרבה מאחוריה בכל הקשור למספר המשתמשים, אבל מתקדמת הרבה יותר ממנה בכל הקשור לפיצ'רים שימושיים.
2 צפייה בגלריה
טלגרם
טלגרם
עשתה את זה קודם. טלגרם
(צילום: Shutterstock)
לפי וואטסאפ, היסטוריית הערוצים תישמר למשך 30 יום בלבד ולאחר מכן תימחק מהשרתים של החברה. כמו כן, מנהלי הערוץ יוכלו ליצור תכנים שייעלמו אפילו אחרי זמן קצר יותר. הם יוכלו גם לחסום צילומי מסך ולמנוע העברות תוכן מהערוץ שלהם וכן לאשר עוקבים ולהגדיר את האם הערוץ יופיע במדריך או לא. מכיוון שערוצים פונים לקהל הרחב, הם אינם מוצפנים מקצה-לקצה כברירת מחדל כמו הצ'אטים באפליקציה.