דגם חדש של קונסולת סוויץ' מבית נינטנדו יושק לקראת תקופת חגי החורף 2021 ויצויד במסך OLED בגודל 7 אינץ' - כך מדווחת היום (ה') סוכנות הידיעות בלומברג. זהו רק הדיווח החדש ביותר בשורה של הדלפות ושמועות אודות ממשיכת דרכה של סוויץ' מ-2017 וסוויץ' לייט מ-2019.
1 צפייה בגלריה
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'. הצלחה אדירה
(צילום: shutterstock)
בבלומברג טוענים כי נינטנדו תרכוש את המסכים מסמסונג, שתחל לייצר אותם בכמויות מסחריות בחודש יוני. המסכים, כאמור, יהיו בגודל 7 אינץ' - זאת כשהסוויץ׳ כיום מגיעה עם מסך 6.2 אינץ' וסוויץ' לייט עם מסך 5.5 אינץ'. טכנולוגיית OLED תאפשר לקונסולה החדשה להציג ניגודיות גבוהה יותר, ותמונות צבעוניות יותר, אך לא ברור האם הדבר יפגע בבהירות המסך. כמו כן, רזולוציית המסך צפויה להישאר דומה למה שיש עכשיו, 720p, אך הקונסולה החדשה עשויה לתמוך ב-4K כשהיא משדרת לטלוויזיה דרך תחנת העגינה שלה.
בארבע השנים שחלפו מאז שהושקה הפכה סוויץ' לאחת ממכונות המשחקים המצליחות ביותר של נינטנדו בפרט ושל תעשיית המשחקים בכלל. היא עשתה זאת באמצעות שילוב בין חומרה חדשנית, שמשלבת בין מכונת משחקים ניידת ונייחת, לבין היצע משחקים עצום ומגוון. גרסת הלייט, שמבקשת מכם לוותר על חיבור לטלוויזיה תמורת מחיר נמוך יותר, מצליחה מאוד גם היא.
האתגר של נינטנדו בהשקת גרסה חדשה הוא שלא מדובר, ככל הנראה, בחילופי דורות. אותם המשחקים צריכים לפעול הן על שתי גרסאות סוויץ׳ הנוכחיות והן על המכונה החדשה, מה שמגביל את היכולת של המפתחים להשתמש בכוח עיבוד נוסף, ככל שיהיה כזה. אם הדיווח של בלומברג נכון, כוח עיבוד כזה ינותב כנראה לתצוגה גרפית טובה יותר במצב תחנת עגינה, וכן אולי גם לשיפורים בזמן הסוללה.
נזכיר שכבר היום מסתובבות בשוק שתי גרסאות של הסוויץ' המקורית, ללא הבדלים בביצועים. אותם המשחקים פועלים בצורה זהה על שתי המכונות, אך החומרה המעודכנת בגרסה החדשה-יותר (שמגיעה בקופסה אדומה) מאפשרת לנצל את הסוללה בצורה טובה יותר ולהוציא יותר זמן משחק במצב נייד.