האחראי על האבטחה הגלובלית באפל מואשם כי ניסה לשחד את משרד השריף בסנטה קלרה באמצעות אייפדים. תומאס מויר הציע לכאורה "תרומה" של 200 טאבלטים בשווי 70 אלף דולר על מנת לקבל ארבעה רישיונות לנשיאת נשק מוסתר (CCW) עבור עובדים של ענקית הטכנולוגיה.
2 צפייה בגלריה
אייפד
אייפד
אייפדים. גם זה שוחד
(צילום: shutterstock)
סנטה קלרה הוא המחוז בקליפורניה שבו נמצאת קופרטינו, העיר שבה שוכן המטה הראשי של אפל. משרד השריף הוא האחראי על הנפקת רשיונות לנשיאת נשק, ובמשרד התובע המחוזי טוענים כי עובדים במשרד נהגו לדרוש שוחד או תרומות פוליטיות בתמורה לכך. מכתב האישום עולה כי האייפדים מעולם לא סופקו מכיוון שב-2019 גילו במשרד השריף שהתובע המחוזי מתכוון לבחון את הרישומים בנוגע להנפקת הרישיונות. במסגרת הפרשה הוגשו כתבי אישום גם נגד סגן השריף, ריק סאנג, וקצין נוסף, ג'יימס ג'נסן. כמו כן הוגש כתב אישום נגד סוכן ביטוח בשם הרפריט צ'דהא, שלכאורה הבטיח לסאנג מושבים יוקרתיים בשווי 6,000 דולר למשחק של קבוצת ההוקי סן חוזה שארקס.
2 צפייה בגלריה
מטה אפל
מטה אפל
מטה אפל בקופרטינו
(צילום: shutterstock)
מויר עובד באפל ב-15 השנים האחרונות ולפני שנתיים קודם לתפקידו הנוכחי. פרקליטו, אד סוונסון, טוען כי מרשו חף מפשע ושהוא בסך הכל קורבן של עימות בין משרד התובע המחוזי לבין משרד השריף: "הוא לא עשה שום דבר רע ולאורך כל הקריירה שלו הוא פעל ביושרה המירבית, אין לנו ספק שהוא יזוכה במשפט". מאפל נמסר כי בחברה ערכו חקירה יסודית בעקבות ההאשמות וגילו כי איש בחברה לא פעל באופן בלתי ראוי.
תחקיר של רשת NBC שפורסם מוקדם יותר השנה הצביע על כך שתרומה לקמפיינים הפוליטיים של השריף בסנטה קלרה הגדילה פי 14 את הסיכויים של אזרחים לקבל היתר לנשיאת נשק. באוגוסט הוגשו ארבעה כתבי אישום על שוחד בתמורה לרשיונות נשק, אחד מהם נגד ג'נסן שהואשם גם בפרשת האייפדים. נגד השריף עצמה, לורי סמית', לא הוגשו כתבי אישום עד כה.