חברת אפל הכריזה הערב (יום ג') על שורה של מוצרים חדשים: שני שעונים חכמים - אפל ווטש 6 ואפל ווטש SE - אייפד ואייפד אייר. לצידם הוכרזו שני שירותים חדשים: אפל וואן (Apple One) - חבילה שכוללת את השירותים השונים של החברה, בהם אפל מיוזיק ואפל TV פלוס - ופיטנס פלוס, שירות חדש למעקב אחר פעילות ספורטיבית. בעקבות משבר הקורונה, האירוע התקיים ללא קהל והועבר בשידור חי ביוטיוב.
6 צפייה בגלריה
אפל ווטש 6 ואייפד אייר
אפל ווטש 6 ואייפד אייר
אם אין אייפונים תסתפקו בשעונים וטאבלטים. אפל ווטש 6 ואייפד אייר
(צילום: אפל)
אפל ווטש 6 כולל תכונות חדשות ובראשן ניטור ריווי חמצן בדם, סטורציה, מדד חשוב בתקופת הקורונה. המדידה נעשית באמצעות חיישן מסוג חדש שמודד את רמת החמצן בתוך שלוש שניות. השעון כולל תכונות נוספות כמו מעקב מדדי בריאות בזמן השינה, מדידת גובה, מעבד חדש מסוג S6, חזק יותר מקודמו, ומערכת ההפעלה WatchOS 7. מסך השעון מציע תצוגת בהירה יותר. אפל הציגה גם צבעים חדשים לשעוני אפל ווטש כולל אדום בוהק, עיצובי מסך חדשים ועיצובים חדשים של רצועות. מחיר השעון יעמוד על 399 דולר.
המוצרים החדשים של אפל
לצד האפל ווטש 6, הוצג גם דגם מוזל של השעון החכם - אפל ווטש SE. הוא מצויד במעבד S5, המוכר מהדור הקודם של שעוני אפל. גרסת ה-SE כוללת תכונות שהכרנו מהאפל ווטש 5, למשל זיהוי נפילה, מעקב שינה ומצפן. מעקב קצב לב או מדידת חמצן לא תמצאו כאן. מחירו של אפל ווטש SE יעמוד על 279 דולר.
6 צפייה בגלריה
אפל ווטש SE
אפל ווטש SE
הגרסה המוזלת. אפל ווטש SE
(צילום: אפל)

"שנה גדולה לאייפד"

בהמשך האירוע הוצגו גם טאבלטים חדשים. באפל ציינו כי זוהי שנת העשור של האייפד וכי עד כה נמכרו 500 מיליון מכשירים בסדרה. "זו שנה גדולה לאייפד", אמר המנכ"ל טים קוק. הוא ציין כי אייפד אייר החדש עוצב ותוכנן מחדש מהיסוד. העיצוב שלו כולל מסגרת דקה במיוחד ומסך ה-Liquid Retina שלו, שגודלו 10.9 אינץ', מכסה כמעט את כל שטח הפנים.
6 צפייה בגלריה
אייפד אייר
אייפד אייר
599 דולר. אייפד אייר
(צילום: אפל)
האייפד אייר מצוייד בטכנולוגיית קריאת טביעת אצבע באמצעות כפתור בחלקו העליון של המסך. המעבד שלו הוא A14 שכולל 6 ליבות. ואם הטרדתם את עצמכם בשאלה - אייפד אייר החדש מגיע עם חיבור USB TYPE-C במקום Lightning הקלאסי. הוא יודע להתחבר לכיסוי מקלדת, לעכבר וכמובן לעיפרון אפל. יש לו מצלמה קדמית ברזולוציה 7 מגה-פיקסל, ומצלמה אחורית ברזולוציית 12 מגה-פיקסל וניתן לצלם בו וידאו באיכות 4K. המחיר? 599 דולר.
לצד האייפד אייר, הוצג הדור השמיני של האייפד הרגיל עם מסך 10.2 אינץ'. מתחת למכסה המנוע נמצא מעבד A12 בעל שש ליבות, ואפל לא הצטנעה והציגה את ביצועיו העדיפים על מחשבי Windows של מיקרוסופט ומחשבי כרומבוק של גוגל. בחברה אומרים כי הטאבלט החדש חזק יותר ב-40 אחוז יותר מקודמו ובעל יכולת עיבוד גרפי מהירה פי שניים. השבב החדש מפעיל "מנוע נוירוני" שמבצע 5 טריליון פעולות בשנייה. התענוג הזה יעלה לכם 329 דולר.
אפל גם הציגה את מערכת ההפעלה החדשה לאייפדים - iPadOS 14, שכוללת מערכת חדשה לזיהוי כתב יד, זיהוי צורות והמרת כתב יד לטקסט ממוחשב. ואם כבר מערכות הפעלה - אפל הודיעה כי מחר תושק מערכת ההפעלה החדשה לאייפון, IOS 14.
6 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
מנכ"ל אפל טים קוק
(צילום: אפל)
לצד החומרה, הכריזה אפל על באנדל חדש של שירותים המכונה Apple One: תמורת 15 דולר תקבלו מנוי לאפל מיוזיק, אפל TV פלוס, אפל ארקייד ו-50 גיגה בייט בשירות הענן iCloud. תמורת 20 דולר תוכלו לשתף עוד חמישה בני משפחה במנוי שלכם ותקבלו 200 גיגה בייט שטח אחסון בענן. תמורת 30 דולר תקבלו שני טרה בייט ב-iCloud, מנוי לאפל ניוז פלוס וגם את השירות החדש פיטנס פלוס - אפליקציה שמאפשרת לצפות באימוני כושר בסטרימינג ולעקוב אחרי הדופק, הקלוריות ששרפתם ועוד נתונים. השירות הזה לבדו עולה 10 דולר בחודש או 80 דולר בשנה.
6 צפייה בגלריה
אפל וואן
אפל וואן
כל השירותים של אפל במנוי אחד. אפל וואן
(צילום: אפל)
6 צפייה בגלריה
פיטנס פלוס
פיטנס פלוס
אפל נכנסת לכושר. פיטנס פלוס
(צילום: אפל)
על פי המסורת אפל משיקה את מכשירי האייפון החדשים שלה מדי שנה בספטמבר ואולם השנה היא נאלצה לדחות את ההשקה, ככל הנראה לחודש הבא. העיכוב נוצר בעקבות משבר הקורונה וקשיי הייצור של המכשירים במפעלים במזרח אסיה. אפל עדכנה את המשקיעים שהאייפונים החדשים יושקו באיחור של מספר שבועות. ייצור הטלפונים יגיע להיקף מלא בתחילת אוקטובר. עם זאת, ההערכה היא כי אפל לא תעמוד בהיקף הייצור המתוכנן שלה – 80 מיליון מכשירי אייפון 5G עד לסוף השנה, מה שעלול לגרום לה להפסדים כספיים ניכרים.
פורסם לראשונה: 20:28, 15.09.20