חברת AIR הישראלית הודיעה בשבוע שעבר כי השלימה בהצלחה את טיסת המבחן המלאה שלה ל-"AIR ONE", שיהיה בעתיד הלא רחוק (בהנחה שהכל יילך כמתוכנן) רכב אווירי פרטי, כזה שנוכל לטוס בעזרתו לאן שנרצה בקלות ובמהירות.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ה-AIR ONE הוא כלי חשמלי שמיועד לטייס ולנוסע אחד, ובשביל להטיס אותו יש צורך ברישיון טיס. בניגוד לחברות אחרות בתחום, AIR לא מעוניינת להפעיל צי של מוניות מעופפות, אלא למכור את הכלי באופן ישיר לצרכנים. מטרתו העיקרית של הכלי היא לאפשר לבעליו לטוס בשמיים למרחקים קצרים ובמהירות של עד 250 קמ"ש, בתצורה שאמורה להחליף את ההתניידות באמצעות כלי רכב רגיל. משקלו של הכלי הוא 1,100 קילוגרמים, והוא מסוגל להמריא ולנחות בתצורה אנכית - שיטת המראה שמאפשרת לכלי להמריא מהמקום שבו הוא עומד ומבלי להשתמש במסלול טיסה.
2 צפייה בגלריה
AIR ONE
AIR ONE
AIR ONE
(צילום: AIR)
ה-AIR ONE כולל כמה טכנולגיות מתקדמות למדי, הן ברמת המבנה האווירודינמי שלו והן ברמת תוכנת בקרת הטיסה, הרשומים כפטנט ומאפשרים יחדיו לספק חווית טיסה נגישה ויחסית זולה. הכלי צפוי לספק ביצועים השווים לאלה של כלי טיס מסחריים גדולים. טווח הנסיעה של הכלי עומד על בין 100 ל-150 קילומטרים בטעינה אחת, והסוללה של הכלי שוות ערך בגודלה לזו של רכב חשמלי רגיל. המחיר ההתחלתי של AIR ONE צפוי לעמוד על כ-150 אלף דולר.
המטרה העיקרית של AIR בשלב זה היא להכשיר את הכלי שלה לשימוש מסחרי וציבורי מהר ככל שניתן. החברה הודיעה שבזכות השלמת טיסת המבחן הראשונה, שכללה בין היתר מעבר מושלם מריחוף לשיוט, הכלי כעת נמצא בשלב הסמכה יחסית מתקדם של מינהל התעופה הפדרלי (FAA). ב-AIR אומרים כי ככל שעובר הזמן היא זוכה ליותר אישורים רגולטוריים המאפשרים לה לבחון את הכלי בטווחי נסיעה ארוכים יותר לצד מהירויות שיוט גבוהות יותר, עד שיגיע לפרופיל הטיסה המלא שלו שיזכה לאישור הרישוי הרגולטורי הרשמי.
2 צפייה בגלריה
כלי טיס חשמלי ופרטי
כלי טיס חשמלי ופרטי
ב-2025 תוכלו לרכוש אחד כזה לעצמכם
(צילום: AIR)
"אנחנו עובדים עם הרגולטור האמריקאי כבר שנתיים וחצי", מסביר רני פלאוט, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת AIR. "תהליך הרישוי צפוי להסתיים עד סוף שנת 2024 ואז נתחיל למסור כלים לציבור. יש לנו כבר למעלה מ-260 הזמנות מראש של הכלי".
פלאוט מסביר כי העתיד של AIR ONE נראה ורוד מתמיד: "התקבלנו החודש לתוכנית אקסקלוסיבית של חיל האוויר והממשל האמריקני, רף גבוה מאוד מבחינתו, שמוכיח את החדשנות והבשלות של הכלי לקראת אישורו הרשמי".