מייסד ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, רן ז'נגפיי, קרא לחברה לעבור להתמקד בתחום פיתוח התוכנה, לאחר שהסנקציות של ארה"ב פגעו בעסקי החומרה שלה - כך עולה מדיווח של רויטרס. במזכר פנימי שרן כתב והגיע לידי סוכנות הידיעות, הוא קרא לחברה "להעיז להוביל את העולם" בתחום התוכנה, וטען כי עתיד התחום נמצא "מחוץ לשליטתה של ארה"ב" ומכאן שהחברה תוכל להנות מיותר עצמאות ואוטונומיה.

עוד בנושא וואווי:

ב-2019 הכניס נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ את וואווי ל"רשימה שחורה" שאוסרת עליה להשתמש בטכנולוגיה שמקורה בארה"ב, ומנעה מחברות בארה"ב לשתף איתה פעולה. הצעד הזה פגע ביכולתה להשתמש בשבבים ורכיבים נוספים של חברות חיצוניות, ולייצר מוצרים בקנה מידה גדול. הדבר גם מנע מגוגל לספק גישה לשירותיה במכשירים של וואווי, כמו אפליקציות יוטיוב או גוגל מפות, מה שהפך את הטלפונים שלה לאטרקטיביים פחות במערב. ממשל ביידן לא נתן עד כה כל אינדיקציה שבכוונתו לשנות את מדיניות הסנקציות הזו, למרות שחברות סיניות אחרות שנעשו מהלכים נגדם כמו שיאומי וטיקטוק זכו להקלות.
2 צפייה בגלריה
מייסד וואווי רן ז'נגפיי
מייסד וואווי רן ז'נגפיי
רוצה שוואווי "תוביל את העולם". רן ז'נגפיי
(צילום: AP)
לפי הדיווח, רן טען במזכר כי מאחר שלוואווי קשה לייצר חומרה מתקדמת בטווח הקרוב, עליה להתמקד בתוכנות, כמו מערכת ההפעלה שלה HarmonyOS, מערכת הבינה המלאכותית שלה בענן Mindspore, ומוצרים נוספים. הוא גם כתב כי יש למצוא את המודל העסקי הנכון לתחום התוכנה - ושעל החברה לאמץ את גישת הקוד הפתוח. הוא ציין כי פלטפורמת התקשורת העסקית של החברה, Welink, השתמשה בשיטה מסורתית של רישיון לתוכנה, שלא התאימה למחשוב ענן, והייתה נחותה לעומת המוצר המתחרה של עליבאבא.
בשל הקושי בעבודה עם ארה"ב, הוא כתב כי החברה צריכה לחזק את עמדתה בסין, וייתכן שאף לאמץ גישה שבה היא עצמה תדיר את ארה"ב. "אחרי שנהיה השחקן החזק ביותר באירופה, באיזור אסיה-פסיפיק, ובאפריקה, אם הסטנדרטים של ארה"ב לא יתאימו לשלנו, ולא נוכל להיכנס לארה"ב, אז גם ארה"ב לא תוכל להיכנס לטריטוריה שלנו", כתב.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
טראמפ הטיל את הסנקציות. ביידן לא אמר שישנה אותן
(צילום: EPA)
מספר הצהרות עבר של החברה רמזו על שינוי מיקוד מעסק הטלפונים שלה. וואווי פרסמה כי הכניסה כ-139 מיליארד דולר בשנת 2020, אך לא ציינה כמה מההכנסות הגיעו מתחום התוכנה.
מלבד שינוי המיקוד של וואווי, רן המליץ שצוותי התוכנה בחברה יעסיקו מומחים בתחום הפסיכולוגיה, שיסייעו לעובדים חדשים וצעירים. וואווי ידועה בתרבות עבודה נוקשה ושוחקת. רן כתב כי "לאנשים צעירים היום יש IQ גבוה, אבל EQ (אינטיליגנציה רגשית) שעשויה להיות נמוכה, והם לא בוגרים, ולכן הם נהיים חולים בקלות".