ישראל הצטרפה היום (ה') רשמית לפורום GPAI, שבו חברות המדינות החזקות בעולם בתחום הבינה המלאכותית. במקביל לישראל צורפו לגוף היוקרתי גם דנמרק, צ'כיה, בלגיה, אירלנד ושבדיה.
2 צפייה בגלריה
פרקש הכהן עם שרת המדע של צרפת
פרקש הכהן עם שרת המדע של צרפת
פרקש הכהן עם שרת המדע של צרפת
"ההצטרפות היום היא בשורה משמעותית לישראל כלל ולהייטק הישראלי בפרט", מסרה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, "מעבר להכרה בינלאומית בחוזקה של ישראל בתחום הבינה המלאכותית, אנו מקבלים הזדמנות 'לשחק במגרש של הגדולים' ולהיות מעורבים בתהליכים בינלאומיים משמעותיים. אני שמחה לראות שהמאמצים הדיפלומטיים והמקצועיים שהוביל המשרד, בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, משרד המשפטים ושותפים נוספים בממשלה נשאו פרי. זה לא בא ברגל. מלאכה רבה עוד לפנינו עבור ההייטק הישראלי וההצטרפות ל-GPAI היא קפיצת מדרגה".
ההחלטה של הפורום לצרף את ישראל באה בעקבות פגישתה של פרקש הכהן ומנהל אגף טכנולוגיה וחדשנות במשרדה, מורן דיין, עם מזכ"ל ה-OECD ושרת המדע של צרפת. בפגישות הציגה השרה את ההתקדמות המשמעותית שעשתה הממשלה בשנה האחרונה בתחום הבינה המלאכותית. לתהליך ההצטרפות של ישראל לפורום סייעה השגרירות הישראלית לארגונים בינלאומיים בפריז של משרד החוץ בראשות השגריר חיים אסרף, משרד המשפטים, משרד החוץ ושותפים נוספים בממשלה. השרה אורית פרקש הכהן תייצג את ישראל בארגון הבינלאומי.
2 צפייה בגלריה
פרקש הכהן עם מזכ"ל ה-OECD מטיאס קורמן
פרקש הכהן עם מזכ"ל ה-OECD מטיאס קורמן
פרקש הכהן עם מזכ"ל ה-OECD מטיאס קורמן
GPAI (Global Partnership for Artificial Intelligence) הוקם ביוזמתן של קנדה וצרפת במטרה לייצר שיתופי פעולה בין גורמים מומחים מהאקדמיה, מהתעשייה, מממשלות וארגונים מובילים בעולם. עד היום היו חברים בארגון האיחוד האירופי וכעשרים מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה, גרמניה, ספרד, אוסטרליה, ניו-זילנד, ברזיל ועוד.
הצטרפות ישראל ל-GPAI תאפשר לישראל לשתף פעולה עם המדינות החזקות בתחום הבינה המלאכותית, לקחת חלק במחקרים בינלאומיים בתחום ה-AI, להשפיע על עיצוב המדיניות הבינלאומית ולהכיר מקרוב תהליכים של מדינות אחרות בתחום הבינה המלאכותית. כל אלו יסייעו לממשלה להתאים את מדיניותה בצורה אופטימלית עבור צמיחה של ענף החדשנות וההייטק ושל המשק בכלל. לדברי חיים אסרף, שגריר ישראל ל-OECD, "החברות בארגון תיצור קשרי עבודה בין עמיתים וחשיפה למחקרים מתקדמים – לישראל יש הרבה מה ללמוד מהארגון. ישראל תרוויח גם בצורה עקיפה - ישראל תוכל להציע חוקרים ישראלים גם מהמגזר הפרטי ומהאקדמיה והם יוכלו להשתתף בפרויקטים וזה ייתן להם חשיפה בינלאומית".
ההצטרפות לארגון נערכה לאחר עבודה מאומצת של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ושל משרד החוץ, משרד המשפטים ושותפים נוספים בממשלה. רק בשבוע שעבר ביקרו פרקש הכהן ודיין בפריז ונפגשו עם בכירים ב-OECD ובממשלת צרפת כדי להציג להם את ההתקדמות המשמעותית שעשתה הממשלה בשנה האחרונה בתחום הבינה המלאכותית. בנוסף לשרה, ישתתפו בפורום שני מומחים ישראלים בתחום שאותם תבחר השרה בימים הקרובים.