הרבה לסתות נשמטו כאשר אפל הכריזה בשנה שעברה על המחיר של משקפי המציאות המעורבת ויז'ן פרו - 3,500 דולר. בהמשך התברר כי גם המחיר הזה, שנתפס בזמנו כבלתי מציאותי, הוא רק נקודת ההתחלה: אם תרצו יותר מ-256 גיגה בייט זיכרון, תיק נשיאה, סוללה רזרבית או תוכנית ביטוח, תצטרכו להיפרד מעוד כמה מאות דולרים.
1 צפייה בגלריה
Vision Pro
Vision Pro
Vision Pro. עלות הייצור נחשפת
(צילום: David SWANSON / AFP)
אבל כמה באמת עולה לייצר את המשקפיים האלה? אפל כמובן לעולם לא תחשוף את המספרים, אבל לפי דוח של חברת המחקר Omdia עלות הרכיבים של ה-Vision Pro עומדת על 1,542 דולר. לפני שאנחנו צוללים לפרטים הקטנים של הדוח, חשוב לומר שצריך לקחת את המספר הזה עם קורט של מלח - הוא לא כולל את עלויות המחקר והפיתוח, שלפי חלק מההערכות מגיעות לעשרות מיליארדי דולרים, או את ההוצאות של אפל על אריזה, הפצה ושיווק. וכמובן, מדובר בסופו של דבר בהערכה חיצונית שלא ברור עד כמה היא מדויקת.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
ואחרי כל ההסתייגויות: לפי הניתוח של Omdia, החלק היקר ביותר במשקפי הוויז'ן פרו הוא המסך, או ליתר דיוק שני המסכים הפנימיים, שמיוצרים על ידי סוני בטכנולוגיית Micro-OLED המתקדמת. כל מסך כזה עולה 228 דולר, וביחד העלות שלהם מסתכמת ב-456 דולר - כשליש מעלות הייצור של הוויז'ן פרו.
המסכים של הוויז'ן פרו הם בין הרכיבים החשובים ביותר במכשיר: הם אמורים להציג למשתמשים את הסביבה שלהם בצורה נאמנה למציאות, ובשביל לעשות את זה הם צריכים להיות מאוד-מאוד חדים. לפי חברת iFixit, שמתמחה בתיקונים של מכשירים אלקטרוניים ובחנה את המשקפיים, לכל אחד מהמסכים בוויז'ן פרו יש רזולוציה של 3660x3200. מדובר סך הכל ב-23 מיליון פיקסלים. לכן, התצוגה של הוויז'ן פרו יותר חדה מזו של אייפון 15 פרו מקס, מכשיר הדגל הנוכחי של אפל.
הרכיב השני הכי יקר בוויז'ן פרו הוא מערך השבבים הכפול שלה, שמורכב ממעבד M2, שהוצג על ידי אפל לראשונה בשנת 2022 ומריץ כמה מהמחשבים שלה, וממעבד R1, שפותח במיוחד עבור המשקפיים על מנת לעבד את הקלט שמגיע מהמצלמות, המיקרופונים ושאר החיישנים. שני המעבדים האלה ביחד מוסיפים עוד 240 דולר לעלות הייצור של הוויז'ן פרו.
כמה עולה לייצר את הוויז'ן פרו?
עוד רכיב יקר הוא מערך הצילום, שעליו אפל משלמת 150 דולר. בנוסף, היא משלמת 130 דולר לחברת Luxshare הסינית, שמייצרת עבורה את המשקפיים, על כל יחידה שהיא מספקת לה. אגב, כמו באייפון, גם בוויז'ן פרו ישנים רכיבים שמספקות לאפל שתיים מהיריבות המושבעות שלה - סמסונג, שמוכרת לה כרטיסי זיכרון, ו-LG, שעומדת מאחורי המסך החיצוני (זה שדרכו ניתן לראות את העיניים של המשתמשים).
כאמור, עלות הייצור של הוויז'ן פרו מסתכמת ב-1,542 דולר, ואפל גובה 3,500 דולר על הגרסה הבסיסית ביותר שלהם. יקר? בהחלט. אבל אם אתם שואלים את אפל, מדובר במחיר מוצדק מאין כמוהו עבור "מכשיר האלקטרוניקה האישי המתקדם ביותר אי פעם".