אפל הציגה הערב (יום ג') את סדרת אייפון 15, שכוללת ארבעה דגמים עם יכולות צילום משודרגות, עיצוב חדש ומעודן יותר וגם חיבור חדש - USB-C, שמחליף את חיבור הלייטנינג של אפל אחרי עשור. עדיין לא ברור מתי המכשירים החדשים יגיעו לישראל.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

גולת הכותרת של סדרת אייפון 15 היא כמובן אייפון 15 פרו (6.1 אינץ') ואייפון 15 פרו מקס (6.7 אינץ'). השניים צוידו במסגרת טיטאניום, שהיא חזקה וקלה יותר לעומת פלדת אל-חלד, והשוליים שלהם דקים יותר מתמיד. דגמי הפרו לא נפרדים רק מחיבור הלייטנינג, אלא גם מכפתור המיוט הוותיק, שיוחלף ב"כפתור פעולה" (Action Button) שניתן להתאמה אישית. ניתן למשל להחליט שלחיצה עליו תפעיל את המצלמה או פיצ'ר אחר במכשיר. סיבוב האייפון על צידו מציע מצב חדש שהופך אותו לסוג של מסך להצגת מידע - כך למשל הוא יכול להפוך לשעון מעורר או לרדיו.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
שני דגמי הפרו מצוידים כצפוי בערכת שבבים חדשה, A17 Pro, הראשונה בארכיטקטורת 3 ננומטר. מדובר בהישג לאפל, שהצליחה לעקוף את יצרניות השבבים קוואלקום, מדיה טק וסמסונג. המעבד הגרפי מציע כ-20% שיפור בחישובי גרפיקה בעיקר למשחקים ולאנימציית הממשק, כמו גם לחישובי מציאות רבודה (AR).
מערך הצילום שודרג: דגם הפרו מקס מקבל מצלמת טלפוטו עם עדשת פריסקופ שמספקת זום x5 בזמן שדגם הפרו נשאר עם זום x3 כמו בשנה שעברה. חיישן ה-48 מגה-פיקסל של המצלמה האחורית הוגדל והוא אמור לספק תוצאות טובות יותר בתאורה חשוכה. מצב הלילה זוכה לעדכון ולשיפור בתמיכה ב-LiDAR - התוצאה הצפויה תהיה שיפור בהפרדת הצבעים תוך שמירה על צבעוניות טבעית.
8 צפייה בגלריה
טים קוק אוחז באייפון 15 פרו
טים קוק אוחז באייפון 15 פרו
טים קוק אוחז באייפון 15 פרו
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
עדשת הצילום בזווית רחבה לעומת זאת לא מציעה שינוי מהותי והיא תתמוך ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל בלבד. מצלמת הווידאו, מנגד, מציעה יכולת צילום בתקן קולנועי - ACES. אפל הודיעה כי בהמשך השנה יהיה ניתן לצלם באמצעות מכשירי הפרו סרטונים בתלת-ממד, שבהם יהיה ניתן לצפות באמצעות משקפי המציאות המעורבת Vision Pro שייצאו בשנה הבאה. אייפון 15 פרו יעלה אלף דולר, ללא שינוי בהשוואה לדור הקודם, ואייפון 15 פרו מקס יעלה 1,199 דולר - עלייה של 100 דולר, אם כי נפח האחסון שלו הוכפל ל-256 גיגה בייט. השניים יהיו זמינים בארבעה צבעים - זהב, כסוף, כחול ושחור. המכירה המוקדמת בארה"ב תצא לדרך ביום שישי הקרוב והמכשירים יגיעו לרוכשים הראשונים ב-22 בספטמבר.
8 צפייה בגלריה
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו
(תמונה: אפל)
לפני דגמי הפרו הציגה החברה את שני דגמי הבסיס - אייפון 15 (6.1 אינץ') ואייפון 15 פלוס (6.7 אינץ') שצוידו כצפוי ב"אי הדינמי", חלון ההתראות האינטראקטיבי שהופיע לראשונה בדגמי הפרו בשנה שעברה. מדובר בעיצוב חדש למגרעת מצלמת הסלפי שמאפשרת להוסיף חיוויים ויכולת לקבל מידע נוסף מאפליקציות. השוליים של המכשירים עודנו והחברה עיגלה את שולי האלומיניום. המסך מחופה במגן קרמי שאמור להיות עמיד יותר מאי פעם. המכשירים מצוידים בערכת שבבים A16 Bionic, אותה ערכת שבבים של דגמי הפרו מאשתקד. הם קיבלו שבב UWB (פס אולטרה-רחב) חדש, שישפר את יכולות האיתור שלהם ויגדיל את טווח השידור שלהם פי שלושה. איכות השיחה מקבלת שדרוג עם סינון רעשים חיצוניים כמו באוזניות אלחוטיות. המכשירים יהיו זמינים בצבעים ורוד, צהוב, ירוק, תכלת ושחור. המחירים לא השתנו - החל מ-799 דולר לאייפון 15 והחל מ-899 דולר לאייפון 15 פלוס.
8 צפייה בגלריה
אייפון 15
אייפון 15
אייפון 15
(תמונה: צילום מסך)
מערך הצילום של דגמי הבסיס שודרג עם מצלמה אחורית עם חיישן 48 מגה-פיקסל. הדגמה של הצילום בווידאו אכן מציגה צבעוניות מרשימה וטבעית. החיישן משלב פיקסלים בגודל של שני מיקרון, כלומר התמונות מציעות רזולוציה של 24 מגה-פיקסל. לפי החברה, המצלמה מסוגלת לצלם בזום x2 באיכות אופטית, או במילים אחרות - מדובר בזום דיגיטלי באיכות מעולה. יכולות הדיוקן שודרגו עם תמיכה בתצוגת צבעים יותר מדויקת וטשטוש אחורי טבעי ומעודן יותר. מצב ידני מאפשר להתאים את האפשרויות השונות של התמונה גם לאחר שהתמונה צולמה. המצלמה של האייפון 15 הבסיסי אכן נראית מרשימה והיא ככל הנראה תוצאה של שיפורים באלגוריתם הצילום - כלומר שימוש בצילום מבוסס תוכנה - כמו המצלמות של הגוגל פיקסל.
8 צפייה בגלריה
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
אפל הציגה גם פיצ'ר חדש לאייפון - סיוע בצד הדרך באמצעות לוויין, שיאפשר למשתמשים שנתקעו בדרכים ללא קליטה להזמין סיוע. רוכשי אייפון 15 יהנו מהפיצ'ר בחינם למשך שנתיים. הפיצ'ר הזה מצטרף ליכולת לשלוח הודעות SOS באמצעות לוויין שאפל הציגה בשנה שעברה.
8 צפייה בגלריה
אייפון 15
אייפון 15
אייפון 15
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
כאמור, כל האייפונים החדשים יגיעו עם חיבור USB-C אחרי עשור עם חיבור הלייטנינג. בכך מיישרת אפל קו עם החקיקה של איחוד האירופי שמחייבת את כל יצרניות הסמארטפונים לתמוך ב-USB-C החל מסתיו 2024.

ד"ש מה-Vision Pro

את האירוע, שהוקלט מראש והתקיים תחת הכותרת Wonderlust, פתחה אפל עם סרטון של אנשים שחייהם ניצלו בזכות הפיצ'רים הבריאותיים של אפל ווטש, למשל מדידת דופק או זיהוי תאונות דרכים. מיד לאחר מכן הופיע טים קוק והבהיר כי האירוע יתמקד בשני מוצרים - אייפון ואפל ווטש. הוא התייחס בקצרה ל-Vision Pro, משקפי המציאות המעורבת שאפל צפויה להשיק בתחילת השנה הבאה, ואמר כי התגובות למכשיר היו מדהימות וכי מפתחים ממשיכים לעבוד על אפליקציות עבורו.
8 צפייה בגלריה
מנכ"ל אפל טים קוק באירוע
מנכ"ל אפל טים קוק באירוע
מנכ"ל אפל טים קוק באירוע
(צילום: Jeff Chiu, AP)
ג'ף וויליאמס, סמנכ"ל התפעול של אפל, הציג את סדרת אפל ווטש 9 שנראית דומה מאוד לדור הקודם למרות העיצוב החדש שעליו הכריזה החברה. הסדרה החדשה כוללת שבב חדש בשם SiP S9, והיא מאפשרת לגשת למידע הרפואי של המשתמשים באמצעות הסייעת הקולית סירי. בנוסף, החברה עבדה כדי לספק יכולות חישוב בינה מלאכותית על השעון עצמו במקום לשלוח את הנתונים לענן. כמו כן, השעונים מצוידים בשבב UWB (פס אולטרה-רחב) שמאפשר לזהות את מיקום האייפון של המשתמש. מסך הרטינה החדש של השעונים מצויד בבהירות של עד 2,000 ניט - פי שניים לעומת הדור הקודם. הסוללה מוגבלת ל-18 שעות שימוש.
8 צפייה בגלריה
אפל ווטש סדרה 9
אפל ווטש סדרה 9
אפל ווטש סדרה 9
(תמונה: אפל)
וויליאמס הציג פיצ'ר חדש בשם Double Tap ("טפיחה כפולה"), שמאפשר לענות לשיחות, לכבות את השעון המעורר ולבצע פעולות שונות באמצעות שתי טפיחות של האצבע עם האגודל. לדברי וויליאמס, השעון מזהה שינויים קטנים בזרימת הדם של היד כדי להפעיל את המחווה. השעון גם מקבל צבע חדש - ורוד, ככל הנראה בניסיון לפנות לקהל הנשי. חלק ניכר מהרכיבים של השעון מבוססים על חומרים ממוחזרים. כל השעונים ייוצרו באמצעות אנרגיה נקייה ואפל ווטש הוא המוצר הראשון של אפל שהוא ניטרלי מבחינה פחמנית. גם הקופסה של השעון זכתה לטיפול ירוק - המידות שלה הוקטנו והיא מיוצרת כעת מסיבים במקום מקרטון. השעון החדש יהיה זמין בשני גדלים, 41 ו-45 מ"מ, ומחירו ההתחלתי יעמוד על 399 דולר. המכירה המוקדמת בארה"ב יוצאת לדרך היום והשעונים יגיעו ללקוחות הראשונים ב-22 בספטמבר.

אולטרה שעון

אחרי אפל ווטש 9 הגיע תורו של אפל ווטש אולטרה 2 - דור שני לשעון הספורטיבי שאפל הציגה לראשונה בשנה שעברה. גם האולטרה יתמוך בפיצ'ר החדש Double Tap והבהירות שלו תגיע ל-3,000 ניט. השעון מצויד גם הוא ביכולת UWB (פס אולטרה-רחב) ויספק גישה לסירי גם ללא חיבור לאינטרנט. השעון החדש מספק שלל יכולות בכל הנוגע למעקב אחרי פעילות המשתמש - ספורט, צלילה, טיול - והוא מסוגל לנפק סוגים שונים של חיוויים שמאפשרים לקבל את המידע בסיבוב קל של כפתור הכתר. לפי אפל, העיצוב החדש של מסך הבית מספק הרבה יותר מידע ומנצל באופן יעיל יותר את שטח המסך. חיי הסוללה של השעון לא השתנו - 36 שעות בשימוש רגיל ו-72 שעות במצב חיסכון. המחיר - החל מ-799 דולר.
8 צפייה בגלריה
אפל ווטש אולטרה 2
אפל ווטש אולטרה 2
אפל ווטש אולטרה 2
(תמונה: צילום מסך)
לצד האייפונים והשעונים הכריזה אפל הערב גם על גרסה חדשה של האוזניות האלחוטיות איירפודס פרו, שיגיעו לראשונה עם קופסת הטענה עם חיבור USB-C ועומדות בתקן IP54 שמקנה להם עמידות חלקית בפני השפרצות של מים וחדירת אבק. המחיר של האיירפודס פרו נותר ללא שינוי - 249 דולר.
אירוע ההשקה החגיגי התקיים בשעה שאפל מתמודדת עם אתגרים משמעותיים בסין - אחד השווקים הגדולים ביותר שלה, שאחראי לכחמישית מהכנסותיה: בשבועות האחרונים אסר המשטר בבייג'ינג על עובדים במגזר הציבורי להשתמש במכשירים של חברות זרות, כולל אפל. כמעט במקביל השיקה יצרנית הסמאטרפונים הסינית וואווי סמארטפון חדש, מייט 60 פרו, שהצליח לעורר התלהבות בקרב הצרכנים המקומיים בזכות העובדה שהוא מצויד לראשונה בתולדות החברה בקישוריות 5G. אנליסטים מעריכים כי שתי ההתפתחויות יפגעו במכירות של ענקית הטכנולוגיה בסין.