מי מנסה לפגוע במאבק של ארה"ב בנגיף הקורונה? האקרים שמאחוריהם עומדת לפי החשד מדינה זרה תקפו אתמול את משרד הבריאות בארה"ב במטרה להאט את תגובתו למגפה המשתוללת - כך דווח הערב (יום ב') באתר "בלומברג". המתקפה לא הצליחה להאט את המערכות של המשרד באופן משמעותי, וכעת הן מתפקדות כרגיל. לא ידוע על מידע שנגנב.
1 צפייה בגלריה
תמונתו של האקר
תמונתו של האקר
גורמים זרים עומדים מאחורי המתקפה?
(צילום: Shutterstock)
גורם הבקיא בנושא אמר כי מדובר במתקפת מניעת שירות (DDoS), שמטרתה הייתה להאט את המערכות של המשרד באמצעות הצפה של השרתים במיליוני פניות תוך שעות ספורות. עם זאת, כאמור, היא לא הצליחה לגרום להאטה משמעותית. במשרד, כך דווח, הגבירו את ההגנה על התשתיות. "ביום ראשון גילינו עלייה משמעותית בפעילות בתשתית הסייבר של משרד הבריאות", נמסר מהמשרד, "אנחנו מתפקדים באופן מלא בזמן שאנחנו חוקרים את הנושא. אנו משתפים פעולה עם גורמי אכיפת החוק הפדרליים ונשארים ערניים וממוקדים על מנת לשמור על המהימנות של תשתית ה-IT שלנו". גורמים רשמיים מאמינים כי יש קשר בין המתקפה על משרד הבריאות לבין הודעה שמופצת ב-SMS, במיילים וברשתות החברתיות, לפיה הנשיא דונלד טראמפ צפוי להכריז על סגר של שבועיים בארה"ב. המועצה לביטחון לאומי צייצה אתמול כי מדובר בפייק ניוז, ובבית הלבן הבהירו כי טראמפ לא שוקל להטיל סגר על ארה"ב כולה. נגיף הקורונה גבה עד כה את חייהם של יותר מ-70 בני אדם במדינה.
בשבועות האחרונים מנצלים גורמים זדוניים את הבהלה העולמית סביב נגיף הקורונה - גם בישראל - על מנת להפיץ פייק ניוז, לשלוח הודעות פישינג ולבצע מתקפות סייבר שונות. לפי דו"ח של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט שפורסם בשבוע שעבר, מינואר 2020 נרשמו בעולם יותר מ-4,000 אתרים ודומיינים הקשורים לקורונה, כאשר 3 אחוז מהם זוהו כזדוניים ו-5 אחוז כחשודים. המשמעות היא שהסבירות שאתר הקשור לקורונה הוא זדוני גבוהה ב-50 אחוזים בהשוואה לאתרים אחרים.