חברת D-ID נכנסת לפעילות בתחום הפקות הדיפ פייק לעולמות הבידור והמדיה. בין הפרויקטים הראשונים: הפקת סרטים דוקומנטריים שישודרו בשירות הסטרימינג נטפליקס. הטכנולוגיה של החברה תשמש להחלפת פניהם של מרואיינים, שלא יכולים להיחשף, בפנים דומות שמשקפות את מאפייניהם ורגשותיהם, וזאת במקום טשטוש הפנים המקובל כיום. החברה פיתחה לדבריה יכולת ייצור וידאו סינתטי (דיפ פייק) מהמתקדמות בעולם, והמנכ"ל גיל פרי אומר ל-ynet: "אנחנו נהיה הראשונים שיחליפו שחקנים חיים בסינתטיים".
כך עובדת הטכנולוגיה של D-ID
חברת D-ID פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לשמור על פרטיות אנשים על ידי שינוי מראה הפנים שלהם כפי שנקלט בתמונות או בווידאו במצלמות מעקב ואבטחה. החברה הודיעה כעת על גיוס של 13.5 מיליון דולר בסבב A בהובלה של קרן ההשקעות של ענקית הביטוח האירופית AXA ובהשתתפות קרן פיטנגו הישראלית, חברת יונדאי מדרום קוריאה והקרנות Y-Combinator, AI Alliance, Omron Ventures, Maverick Ventures, Mindset Ventures ו-Redds Capital. הסכום שגויס ישמש לגידול בפעילות המכירות והשיווק וכמו כן להמשך המחקר והפיתוח.
D-ID דיפ פייקD-ID דיפ פייק
בראד פיט? בני אדם יזהו (קו שחור) האלגוריתמים יטעו (קווים צבעוניים)
(צילום: D-ID)
מנכ"ל החברה גיל פרי אומר כי מהלך הגיוס התבצע במהלך תקופת הקורונה, שלמעשה חיזקה את העניין בחברה: "היינו מוכנים למשהו קשה מהרגיל, אבל מעניין שכעת, כשממשלות קצת מנצלות את המצב כדי לעקוב אחרי האזרחים, הדבר העלה את המודעות לפרטיות ואת הדאגה סביב מה שהולך להיות ביום שאחרי, והתוצאה היתה שהמודעות לצורך בטכנולוגיה להגנת הפרטיות כמו שלנו עלתה משמעותית".
הטכנולוגיה של D-ID מסירה את הנתונים הביומטריים של האדם מתמונות ומסרטוני וידאו תוך שימור מאפיינים עיקריים כמו גיל, מגדר, מוצא אתני והבעות פנים. בתמונות היא משנה את מראה הפנים כך שאלגוריתמים לזיהוי פנים לא מזהים את האדם למרות שבני אדם לא יתקשו בזיהוי. בסרטוני וידאו היא מחליפה את פני האדם בפנים סינתטיות, דיפ פייק, שמשמרות את מאפייני האדם מבלי להסגיר את זהותו. לקוחות הטכנולוגיה הן חברות וארגונים שמפעילים מערכות מעקב וצילום לצורכי ביטחון, אבל נדרשים לשמור על פרטיות הלקוחות והציבור הרחב על פי חוקי הגנת הפרטיות.
מייסדי D-IDמייסדי D-ID
מייסדי D-ID, סלע בלונדהיים, גיל פרי ואלירן כותה
(צילום: ענבר לוי)
לדבריו, ככל שהשימוש בזיהוי פנים עולה, כך עולה הצורך בהגנה כנגדו: "אנחנו לא מונעים מגופים לעשות זיהוי פנים. אבל אתה לא צריך את הזיהוי של הפנים כדי לעשות את מעקב הקורונה. כרגע התמונות שלנו מפוזרות בכל מקום, כל העולם מלא במצלמות, בכלי רכב, בערים חכמות, בחנויות, בבתי חולים. הנתונים נמצאים בכל מקום ומגיעים לכל מקום". הוא מציין כי בעקבות פרשות כמו חברת Clearview וחברות נוספות שאגרו תמונות פנים של משמשי פייסבוק ולינקדאין ומכרו אותן לצורך זיהוי האנשים, גבר העניין ביכולת של החברה למניעת זיהוי על ידי אלגוריתם זיהוי פנים.
D-ID דיפ פייקD-ID דיפ פייק
התממה בזמן נסיעה- מימין תאום סינתטי
(צילום: D-ID)
לדברי פרי, מתקדמות בימים אלה שורה של עסקאות עם גופים מרכזיים, בהם חברת ניהול נכסים מהגדולות בעולם שמבקשת להגן על פרטיות המבקרים במתקניה, הרחבת השותפות עם חברת טופאן היפנית, עסקה קרובה עם אחת מיצרניות מערכות הטלוויזיה במעגל סגור (CCTV) שתתקין את הטכנולוגיה במצלמות והתקדמות לקראת סיכום עם אחד מיצרני חלפי הרכב הגדולים בעולם ומגעים עם שורה של חברות רכב נוספות. אחת מספקיות האינטרנט המאובטח עומדת לשלב את הטכנולוגיה של D-ID ככלי שיאפשר ללקוחות להימנע מזיהוי פנים באינטרנט. נודע כי החברה גם מקיימת משא ומתן עם אחת מהפלטפורמות החברתיות הגדולות בעולם על פרויקט שפרטיו אינם ידועים.
הסיבה להתעניינות של תעשיית הרכב בטכנולוגיה של D-ID נובעת מכניסתן לשימוש של מערכות לניטור נהגים (DMS) שמצלמות את פני הנהג בזמן הנסיעה ועוקבות אחר מעשיו, מידת הריכוז שלו וכיוון ההסתכלות שלו. הטכנולוגיה של D-ID מחליפה את פני הנהג בפנים סינתטיות שמשקפות את מאפייניו, כולל הבעותיו וכיוון המבט שלו, וזאת מבלי להסגיר את מראה פניו.
D-ID דיפ פייקD-ID דיפ פייק
אותה אישה, זו מימין לא ניתנת לזיהוי על ידי המחשב
(צילום: D-ID)

עולם הבידור

חברת D-ID הוקמה בשנת 2017 על ידי גיל פרי, סלע בלונדהיים ואלירן כותה, יוצאי יחידות עילית במודיעין. אומר פרי: ״אנחנו חלוצים בתחום הלמידה עמוקה בכל הנוגע לפנים, ופורצים גבולות שלא היו אפשריים לפני. עם המשאבים החדשים, נרחיב שיווק ומכירות ונמשיך בגיוס מומחי למידה עמוקה וראייה ממוחשבת. נדלוור את מוצרי הפרטיות שלנו באירופה, ארה״ב ויפן ונתרחב לתחומים נוספים״.
בימים אלה החברה בוחנת את פוטנציאל שוק ההפקות והבידור, שבו היא תוכל להציע טכנולוגיית דיפ-פייק מהמתקדמות בעולם. "אנחנו המומחים המובילים בעולם, בתחום הלמידה העמוקה של זיהוי הפנים", אומר פרי, "אנחנו מתרכזים בזיהוי פנים עם אלגוריתמים שאימנו במשך שנים, עוד לפני שאחרים התעניינו בדיפ-פייק. בגלל שאנחנו משחקים בשני הכובעים, גם זיהוי פנים וגם התממה (אנונימיזציה) של הפנים, עשינו מרוץ חימוש פנימי ובנינו אלגוריתם חזק במיוחד. בטעות התברר שהוא מייצר דיפ-פייק ברמה גבוהה ביותר, שחברות הזיהוי לא יכולות לזהות".
התקדמות העסקה עם חברת הפקות הסרטים עבור נטפליקס היא כנראה סנונית ראשונה. לדברי פרי, הרבה חברות הפקה ובמאים מגלים עניין ביכולות הטכנולוגיה. כך למשל החברה יכולה "להעיר לחיים" אדם על בסיס תצלום פשוט שלו, ולצלם אותו מנהל שיחה. שחקן מפורסם בדק עם החברה אפשרות לייצר סרטונים שלו במקומות שונים מבלי שהוא יצטרך לצאת מהבית.
"בגלל שאנחנו מתמקדים רק בפנים, וברמה מאוד גבוהה, אנחנו מבינים איך עובדת בדיוק ראיית מכונה", אומר פרי, "ככל שהטכנולוגיה תתקדם אנחנו נהיה במקום לעשות את זה בצורה הכי טובה. בחזון מאוד רחוק אני רואה איך אנחנו נהיה הראשונים שיחליפו שחקנים".