כולנו נתקלנו באמירות פוגעות, תוקפניות ואלימות ברשתות חברתיות. השחקן ומשקיע ההייטק אשטון קוצ'ר מאמין שיש פתרון פשוט לסוגיה הזו, שעשוי להפתיע אתכם. קוצ'ר מאמין כי דווקא הוספה של כפתור הופכי ללייק - "דיסלייק" ("לא אהבתי"), תפתור את הבעיה. לדבריו של קוצ'ר, כפתור כזה ישמש להבעה של חוסר הסכמה ברשתות חברתיות, בצורה הרבה פחות אגרסיבית ממה שהתרגלנו.

עוד בנושא:

3 צפייה בגלריה
אשטון קוצ'ר
אשטון קוצ'ר
אשטון קוצ'ר. דיסלייק
(צילום: AP)
"אם פשוט ניתן לאנשים דרך פשוטה מאוד, וחלקה, לומר 'אני לא מסכים עם זה', כנראה נפחית כמות עצומה מהשליליות מהסוג שקיים ברשתות החברתיות", אמר קוצ'ר בראיון לאתר הטכנולוגיה Cnet שערך בעקבות השתתפותו באירוע של חברת AT&T.
לדברי קוצ'ר, בעוד שתגובות מסוימות באות לפגוע באופן מכוון, תגובות אחרות שמתפרשות כפוגעניות או תוקפניות עשויות להגיע דווקא ממקום תמים, וזה סוג החיכוכים שכפתור דיסלייק יפתור. הוא הסביר את התאוריה שלו, באמצעות דוגמה הנוגעת לאשתו, השחקנית מילה קוניס. "אנשים שונים מדברים בדרכים שונות. הביקורת של אשתי לגביי היא מאוד שונה מהביקורת שלי כלפי אשתי, לא רק בתוכן שלה אלא גם באופן שבה אנחנו מבטאים אותה. היו לנו ויכוחים שפשוט נבעו מכך שאני לא הבנתי את הדרך בה היא נתנה לי ביקורת או שהיא לא הבינה את הדרך בה ביקרתי אותה, ויש בינינו אהבה".
3 צפייה בגלריה
"אנשים שונים מדברים בדרכים שונות". קוצ'ר וקוניס
"אנשים שונים מדברים בדרכים שונות". קוצ'ר וקוניס
"אנשים שונים מדברים בדרכים שונות". קוצ'ר וקוניס
(Gettyimages)
קוצ'ר המשיך והסביר כי "אז עכשיו תחשבו על זה כשמדובר בזרים - בעקבות אי ההבנה מגיעה הסלמה עצומה, ומתווספת אליה מנטליות ההמון, ולבסוף אנשים פשוט משתגעים".

"הפכנו לחברה לא סובלנית"

קוצ'ר, שהיה בין הראשונים לאמץ פלטפורמות כמו טוויטר, אף התייחס לאותם ימים מוקדמים. "זו הייתה קהילה שבה יכולת לנסות רעיונות. לא היית חייב להיות צודק. והיום עורפים ראשים, 'מבטלים' אנשים. וזה אומר משהו על החברה יותר מאשר על הרשתות החברתיות. החברה הופכת ללא סובלנית". למרות זאת, קוצ'ר ביקר גם את המנגנונים של הרשתות החברתיות, כשאמר שלדעתו אנשים מגיבים באופן שלילי מאחר שזו הדרך הטובה ביותר לזכות בתשומת לב - "אני חושב שמערכות התמריצים חייבות להשתנות אם אנחנו רוצים שהרשתות החברתיות ישתנו", אמר.
בנוסף לקריירת המשחק שלו, קוצ'ר השקיע בחברות כמו אובר, אייר בי אן בי, ואפליקציית ההשקעות בבורסה רובין הוד. קוצ'ר התייחס בראיון לתהליך ההחלטה שלו אם להשקיע בחברה מסוימת, ואמר כי אם הוא נתקל בטכנולוגיה לגביה "יש אינדיקציה לכך שקיים אפקט חברתי שלילי שאפשר לחזות מראש, פשוט לא אשקיע. לא אכפת לי עד כדי כך מלהרוויח כסף".

"פחדנים שמשתמשים ברטוריקה גזענית"

גם השחקן אידריס אלבה התייחס אמש לסוגיית ההתבטאויות הפוגעניות ברשתות החברתיות והציע לה פתרון, אך מכיוון אחר. אלבה התייחס לביטויים גזעניים אונליין, בעקבות ההתבטאויות הגזעניות הרבות ששטפו את הרשתות החברתיות וכוונו נגד שחקני הכדורגל מרקוס רשפורד, ג'יידון סאנצ'ו ובוקאיו סאקה, לאחר ההפסד של אנגליה לאיטליה בגמר היורו.
3 צפייה בגלריה
משתבחים עם השנים
משתבחים עם השנים
אידריס אלבה
(צילום: Gettyimages)
אלבה פרסם אמש באינסטגרם פוסט שבו כתב כי הדרך להילחם בתופעה היא אימות באמצעות תעודת מזהה של כל מי שיוצר חשבון ברשת חברתית. "אנשים מפורסמים נדרשים לעבור תהליך אימות ברשתות החברתיות. התהליך דורש מהם להוכיח את הזהות שלהם, כדי שכולם יידעו מי מדבר. הרשתות החברתיות צריכות להפוך את זה לחובה לכל המשתמשים". השחקן טען כי השימוש ברשתות חברתיות היום דומה לעלייה על מטוס ללא צורך להראות תעודה מזהה. "זה משהו שלעולם לא יקרה", מחה אלבה. הוא חתם את דבריו בכך ש"אם פחדנים נתמכים על ידי מסך של פרטיות וסודיות, אז רשתות חברתיות אינן מקום בטוח. אם אתם פחדנים שרוצים להשתמש ברטוריקה גזענית, תגידו את הדברים באמצעות השם שלכם, ולא באמצעות שם המשתמש שלכם".