חברת הסטארט-אפ הישראלית timeOS (לשעבר Magical), השיקה היום (שלישי) בינה מלאכותית אישית, שיכולה לקחת חלק בפגישות עבודה כעוזר אישי, ואף להחליף את המוזמנים אם הם אינם מגיעים לפגישה. הבינה המלאכותית מצטרפת לפגישות שהמשתמש בשירות לא נוכח בהן ומייצגת אותו. עם ההצטרפות לפגישה, המערכת תעדכן את שאר המשתתפים לגבי הסיבה שהמפעיל שלה לא עלה לפגישה ותסביר מה היא מבצעת במקומו.
1 צפייה בגלריה
הבינה המלאכותית של timeOS
הבינה המלאכותית של timeOS
הבינה המלאכותית של timeOS
(תמונה: timeOS)

עוד בנושא:

במהלך הפגישה, ה-AI מפענחת את תוכן הפגישה, בין אם הוא נאמר בעברית או באנגלית. בתום הפגישה, היא מסכמת את הדברים החשובים, ומייצרת משימות המשך על בסיס דברים שנאמרו בפגישה. כל משימה בסיכום מיוחסת למשתתף הרלוונטי שאחראי על השלמתה. אם המשתמש בשירות מעוניין לקחת חלק בפגישה, אבל מאחר לתחילת הפגישה או נאלץ לעזוב לפני סופה, הוא יכול לבקש מה-AI להחליף אותו ולסכם עבורו את החלק שלא נכח בו.
אפשר גם להוסיף את הבינה המאלכותית כמלווה לפגישות בהן אנחנו משתתפים פיזית, ובמקרים האלה היא מתפקדת כעוזרת אישית. ניתן להורות לה להפיק תוכן מהמידע שעולה בפגישה בזמן אמת. לדוגמה, לפנות אליה במהלך הפגישה בהוראה קולית - "תוסיפי לגיא משימה במאנדיי לשלוח את הדו״ח החודשי". בשלב זה הבינה המלאכותית לא מקבלת החלטות במקום המשתמש ולא עונה בשמו.
האפליקציה עובדת מעל לאפליקציות אחרות ומתפקדת כאמור כעוזר אישי. לדוגמא, היא תזכיר לשתף את סיכום הפגישה עם המשתתפים ואף תעזור לכתוב הודעת פולו-אפ במייל לשיתוף עם המשתתפים, כאילו נכתבה על ידי המשתמש. לאחר מכן, המערכת תסנכרן ותקצה באופן אוטומטי את המשימות שעלו בפגישה ישירות לתוך תוכנות ארגוניות שונות.
בנוסף, משתמשים יכולים לגשת לממשק צ'אטבוט של המערכת, המחובר להיסטוריית הפגישות וליומן של המשתמש, ולבקש מידע על כל דבר שנאמר, הוזכר או הוחלט במסגרת הפגישות והמשימות של המשתמש. לדוגמא, אפשר לשאול את המערכת - ״תזכיר לי על מה דיברתי בפגישה האחרונה עם רעות?״, או ״מה המשימות שלי מתוך כל הפגישות השבוע?״.
מההתנסות שלנו באפליקציה אפשר לומר שהטכנולוגיה בהחלט מעניינת אך זקוקה לעוד שיפורים. באנגלית ניכר שהכל מתבצע כנדרש, אך בעברית זה עדיין בוסרי. כך למשל, האפליקציה לא מיישרת את הטקסטים לימין בעברית, כך שלפעמים המשפטים יוצאים קצת מבולבלים. כמו כן, יש בעיה של זיהוי מילים - מה שדורש מהמשתמש לעבור על הטקסט ולתקן אותו, משימה שעשויה להיות קצת מעיקה אם מדובר בתמלול של שיחה ארוכה. זאת ועוד, למרות הרעיון הטוב, בינתיים נראה שזה עובד בעיקר בשיחות ועידה מקוונות. זו פרקטיקה שאמנם זכתה לעדנה במהלך הקורונה - אך כיום עם הנטייה לחזור למשרדים ולעבודה פנים אל פנים, לא ברור מה העתיד צופן לזום ודומותיה.
ריפרש
עידן המחשוב הקוונטי מתקרב. כך הוא ישנה את חיינו / עם ניר מינרבי
47:05
עם זאת, הרעיון טוב ומדובר במינוף שימושי מאוד של AI גנרטיבי. ניתן להתנסות ב-timeOS ללא תשלום כתוסף לכרום או ישירות דרך האתר בלינק. המשתמש יכול להוסיף את ה-AI שלו לפגישות עתידיות, או להפעיל את העוזר בזמן פגישה. אפשר גם לשנות את השם של ה-AI ולהגדיר איך היא תוצג בפגישה. מבדיקה שביצענו התוסף עדיין לא לגמרי בשל. בעת התקנתו על דפדפן מבוסס כרום הוא יצר בעיה שמנעה מאיתנו שימוש במקש Backspace ובמקשי החיצים. הסרת התוסף פתרה את הבעיה. לא ברור מה היה הגורם לכך, אך דיווחנו בהתאם לחברה והיא הבטיחה לברר זאת.
״אנחנו גאים להוביל את בשורת הבינה המלאכותית הפרסונלית לטובת מיקסום המשאב הכי יקר בעבודה - הזמן, ולהיות הראשונים שמציעים למשתמשים גם תמיכה מלאה בעברית ברמת שפת אם״, אומר תומי בראב, מנכ״ל החברה. ״אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה שיצרנו תאפשר לכל אחת ואחד לנהל את שגרת העבודה באופן רגוע יותר. להרוויח יותר זמן שהיה מבוזבז על נוכחות והתנהלות סביב פגישות, זמן שיהיה ניתן להפנותו למשימות חשובות יותר בעבודה, או לזמן אישי ועם המשפחה״.
חברת timeOS (לשעבר Magical) הוקמה ב-2020. מנכ"ל החברה, תומי בראב, הקים בעברו את קהילת "Supertools - כלים לעל-אנושיות" העוסקת בפרודוקטיביות וטכנולוגיה, ומונה עשרות אלפי חברים, ומינף אותה להקמת הסטארט-אפ. החברה גייסה מאז שהוקמה 5.7 מיליון דולר מהקרנות Resolute Ventures, Fusion, Ibex Ventures, Aviv Growth Partners, Homeward Ventures וממשקיעים פרטיים.