תקלה חריגה במיקרוסופט: משתמשים רבים ברחבי העולם החלו לדווח החל משעות הבוקר על תקלת חיבור משמעותית לשירותים השונים של ענקית הטכנולוגיה. הדיווח הראשון על התקלה פורסם סביב השעה 9:30 בבוקר שעון ישראל. התקלה תוקנה לאחר כחמש שעות. מיקרוסופט עדכנה בשעות האחרונות על סטטוס הטיפול בתקלה בעמוד הטוויטר שלה. על-פי הדיווחים, התקלה השפיעה על משתמשים בעיקר באזורי אירופה ואסיה.
1 צפייה בגלריה
מיקרוסופט
מיקרוסופט
מיקרוסופט
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

התקלה במיקרוסופט השפיעה על מספר שירותים נרחב למדי אותם מתפעלת החברה, בהם שירות הדואר האלקטרוני Outlook ושירות שיחות הווידאו Microsoft Teams. בנוסף דווח על תקלות חיבור לשירות הענן OneDrive. תקלה בסדר גודל זה נחשבת למאורע די חריג במיקרוסופט.
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי עיקר התקלות שנצפו תועדו בהודו ויפן, זאת לצד דיווחים על תקלות שנצפו גם באוסטרליה, בריטניה ואיחוד האימירויות. שירותי מיקרוסופט הינם כלי עבודה מרכזי של מיליוני משתמשים ברחבי העולם - בשירות Microsoft Teams בלבד למשל משתמשים יותר מ-280 מיליון איש.
ליאור שפיר, חוקר סייבר והתקפות רשת, מסביר שלתקלה בסגנון זה יש יותר השלכות משהיינו חושבים: "חוץ מהשירותים הישירים אותם מספקת מיקרוסופט, יש גם דיווחים רבים כי התקלה גם משפיעה על שירותי הענן של מיקרוסופט - Azure, כלומר שירותים אחרים רבים הניתנים על ידי חברות ענק ומאוחסנים בחוות השרתים של מיקרוסופט חווים שיבושים קשים". לדבריו, "האירוע הזה הוא אינדיקציה נוספת לבעיית הריכוזיות ברשת. למרות שתשתית הענן של מיקרוסופט פרוסה פיזית על פני חוות שרתים באיזורים גיאוגרפיים שונים (בין היתר ויבשות שונות), בסופו של דבר כאשר יש תקלה בהגדרת רשת מסוימת, פוטנציאל הנזק הוא עצום, עם הרבה נזק סביבתי ומשמעותי על שירותים רבים בכל רחבי העולם".