מיקרוסופט ו-OpenAI הודיעו היום (ב') על הרחבת השותפות ביניהן בעקבות "השקעה רב-שנתית, של מיליארדים רבים" של ענקית הטכנולוגיה בחברת הבינה המלאכותית שעומדת מאחורי פיתוחים כמו ChatGPT ו-DALL-E2. החברות לא נקבו בסכום, אך לאחרונה דווח כי השתיים מנהלות משא ומתן על השקעה של 10 מיליארד דולר לפי הערכת שווי בגובה 29 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ו-OpenAI
מיקרוסופט ו-OpenAI
מיקרוסופט ו-OpenAI
(צילום: Ascannio / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

השותפות בין שתי החברות החלה ב-2019, כאשר מיקרוסופט השקיעה מיליארד דולר ב-OpenAI, והתהדקה בשנת 2021 עם השקעה של סכום נוסף. בחודשים האחרונים ניכר היה ששתי החברות הידקו את שיתוף הפעולה ביניהן, ומיקרוסופט אף הטמיעה פיתוחים של OpenAI במוצרים שלה. המטרה המוצהרת של OpenAI, שהוקמה בשנת 2015, היא לפתח בינה מלאכותית כללית (AGI) - בינה מלאכותית עם יכולות אנושיות - באופן שיועיל לבני האדם. ב-OpenAI הצהירו כי ההשקעה של מיקרוסופט תאפשר לחברה להמשיך במחקר העצמאי שלה ולפתח בינה מלאכותית באופן "בטוח, שימושי ועוצמתי".
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< עוד נמסר כי OpenAI תישאר חברה במודל של רווח מוגבל תחת פיקוחו של ארגון ללא מטרות רווח שנושא את אותו שם. "המבנה הזה מאפשר לנו לגייס את ההון שאנחנו זקוקים לו על מנת להגשים את המטרות שלנו בלי להקריב את אמונות הליבה שלנו לגבי שיתוף של היתרונות והצורך לתת עדיפות לבטיחות", הסבירו בחברה.
OpenAI
לפי ההודעה של OpenAI, מיקרוסופט צפויה להגדיל את ההשקעה בפיתוח מחשבי-על שמשמשים לאימון המודלים של החברה באמצעות שירות הענן אז'ור. אז'ור יישאר ספק הענן היחיד של OpenAI בתחום המחקר, ה-API (ממשק תכנות יישומים) והמוצרים.
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט שרק בשבוע שעבר הודיעה על פיטוריהם של 10,000 עובדים ברחבי העולם, אמר כי "בשלב הבא של השותפות בינינו, למפתחים ולארגונים בתעשיות שונות תהיה גישה לתשתית, למודלים ולכלי הפיתוח הכי טובים בתחום הבינה המלאכותית באמצעות אז'ור על מנת לבנות ולהריץ את היישומים שלהם". איליה סוצקבר, המדען הראשי של OpenAI ואחד ממייסדי החברה, נשאל בריאיון שהעניק ל-ynet בנובמבר האחרון על שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט. "אנחנו חברה עצמאית ויש לנו כמה שיתופי פעולה מסחריים עם מיקרוסופט", השיב, "ככל שנתקדם במחקר ובעבודה שלנו, תהיה יותר אינטגרציה עם הכלים של מיקרוסופט. זאת חברה גדולה ויש הרבה יתרונות בלעבוד איתם על מוצרים, כי הם מגיעים לכל כך הרבה אנשים. מיקרוסופט היא שותפה נפלאה ואני אסיר תודה על העבודה איתם, אבל לא כל מה שאנחנו עושים הוא עבור מיקרוסופט. לפעמים אנחנו רוצים לעשות דברים יותר ניסיוניים".

מסר לגוגל

הברית המתהדקת בין מיקרוסופט ו-OpenAI צריכה להדאיג בראש ובראשונה את גוגל: ChatGPT, הצ'אטבוט ש-OpenAI השיקה בנובמבר האחרון, נחשב לפיתוח הראשון זה שנים שעשוי לאיים על מנוע החיפוש של גוגל, ולפי דיווחים מיקרוסופט מתכננת לשלב אותו במנוע החיפוש שלה, בינג.
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
לפי דיווחים נוספים, מיקרוסופט מתכננת לשלב את הכלים של OpenAI גם ביישומים אאוטלוק, וורד ופאוור פוינט שמתחרים בג'ימייל, גוגל דוקס וגוגל סליידס. מיקרוסופט כבר מאפשרת ללקוחות שלה להשתמש במחולל התמונות DALL-E2, מודל השפה GPT והכלי להשלמה אוטומטית של שורות קוד GitHub Copilot באמצעות שירות הענן אז'ור, שמתחרה בגוגל קלאוד וב-AWS של אמזון.
גוגל, מצדה, לא עומדת מנגד: בסוף השבוע דווח בניו יורק טיימס כי בצל החשש מ-ChatGPT, ענקית הטכנולוגיה מתכננת להשיק השנה כ-20 מוצרים חדשים בתחום הבינה המלאכותית. הפיתוח הבולט והמסקרן ביותר הוא גרסה חדשה של מנוע החיפוש שלה שתכלול פיצ'רים מבוססי צ'אטבוט.