אפליקציית ההיכרויות טינדר מתקשה למשוך אליה משתמשים צעירים, ומנסה לבחון כיוונים חדשים כדי להמשיך לצמוח. לפי נתוני חברת data.ai שפורסמו בפייננשל טיימס, ההורדות של טינדר ירדו ב-5% ב-2021 ל-70.7 מיליון. זאת לעומת היריבות הקטנות יותר כמו באמבל ו-Thursday, שנהנות מצמיחה. באמבל, שמעוצבת כך שרק נשים יכולות ליזום שיחות בפלטפורמה, העלתה את מספר ההורדות ב-20% בשנה שעברה ל-21.1 מיליון. אילו ואפליקציית Thursday, שמעודדת פגישות פנים אל פנים, צמחה מפחות מאלף הורדות ב-2020, ל-200 אלף הורדות בשנה שעברה, וצברה מאה אלף הורדות נוספות במחצית הראשונה של 2022, לפי נתוני חברת המחקר.

עוד בנושא:

"הרשמת המנויים לא חזרה לרמות של לפני הקורונה", אמר לפייננשל טיימס גארי סווידלר, סמנכ"ל האופרציה והפיננסים של מאץ' גרופ, חברת האם של טינדר. "משתמשים חדשים זה אתגר, וכאן נכנסת חדשנות במוצר. אנחנו צריכים לתת לאנשים סיבה חדשה להגיע לאפליקציות הדייטינג. לפענח מה הדבר הגדול הבא בתחום הדייטינג. לרוב זה מגיע יחד עם אבולוציה טכנולוגית או מהפכה טכנולוגית של ממש".
2 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
טינדר
(צילום: Shutterstock)
לפני מספר שבועות מאץ' דיווחה כי טינדר לא הצליחה להגיע לציפיות צמיחת ההכנסות שלה ברבעון השני של השנה, וכן בחברה הודיעו כי מנכ"לית טינדר, רנאט נייבורג, עוזבת פחות משנה אחרי שמונתה לתפקיד. טינדר היא הנכס הדומיננטי ביותר של מאץ' (שמפעילה גם את OKCupid ופלטפורמות הכרויות נוספות), והכנסותיה בשנה שעברה הסתכמו ב-1.65 מיליארד דולר, מעל למחצית מההכנסות הכוללות של החברה. מחיר המניה של מאץ' נחתך השנה ביותר מ-50%, בזמן שפלטפורמות שהיא מפעילה במשך תקופה ארוכה, כמו Match.com, סובלות מירידה בהכנסות ובמשתמשים המשלמים.
בטינדר מנסים לבצע שינויים שונים כדי להפוך את המגמה הזו, בהם ניסיונות לשלב בפלטפורמה אלמנטים מתחום הגיימינג והמטאברס. "הרבה אנשים מבוגרים יותר משתמשים עכשיו בטינדר. אבל אם מסתכלים על נער, וחושבים במה הוא ישתמש בעוד שנה או שנתיים כשיהיה בגיל מתאים לאפליקציות הכרויות, זה הקהל שאנחנו מסתכלים עליו, דור ה-Z", הסביר סווידלר את המניע לשינויים.
בחברה העסיקו בשנים האחרונות בכירים מחברות משחקים שונות (בהם Zynga ו-EA). בנובמבר, בחברה השיקו מטבעות וירטואליים בהם ניתן להשתמש ברכישות בתוך הפלטפורמה, אלא שהצעד התקבל באופן מעורב על ידי המשתמשים, ובוטל החודש. למרות זאת, בחברה מתכננים להשיק את המטבעות מחדש, ואף להציג סחורות וירטואליות בפלטפורמה, במחצית השניה של 2023.
החברה תצטרך להתמודד עם אתגרים רבים כדי למשוך אליה את הצעירים. לפי סקר של חברת המחקר YouthSight, מעל 90% מבני דור ה-Z מתוסכלים מאפליקציות הכרויות. 40% מהמשיבים על הסקר אף אמרו כי הם "רווקים מאושרים". בנוסף, היא מתמודדת עם תפיסה בקרב הקהל הצעיר לפיה השימוש בה הוא להכרויות קצרות טווח בלבד, מה שמרתיע חלק מהמשתמשים. וכן, לפי הערכות של חברת App Ape היא מתקשה לגוון את קהל המשתמשים שלה, ו-76% ממשתמשיה בארה"ב הם גברים.
2 צפייה בגלריה
טלפון עם אימוג'י
טלפון עם אימוג'י
הכריות וירטואליות
(צילום: Shutterstock)
סווידלר אמר כי אכן "קשה להיפטר" מהתפיסה לפיה האפליקציה לא משמשת להכרויות רציניות, אך הדגיש בדבריו כי הפלטפורמה התפתחה, ממוקדת בהפיכה למרחב בטוח וחיובי, ובין היתר מתכננת להשיק מנוי שמיועד לנשים מאוחר יותר השנה.
המטרה של תכונות הגיימינג, וסוגי המנויים החדשים היא הגדלת ההכנסות, שכן המודל הפיננסי של טינדר נשען על משתמשים משלמים. במחצית השניה של השנה, לטינדר היו 10.9 מיליון משתמשים משלמים, עליה שנתית של 14%. אלו מהווים יותר מ-60% מהמשתמשים המשלמים של מאץ' בכלל, שמוציאים בממוצע 16 דולר לחודש. לבאמבל לעומת זאת, מעל 1.9 מיליון משתמשים משלמים, אך אלו מוציאים בממוצע 30 דולר בחודש.