הרשת החברתית טיקטוק עדכנה את מדיניות הפרטיות שלה בארה"ב, וכעת מצוין בה כי בעתיד האפליקציה עשויה לאסוף על משתמשיה מידע ביומטרי כמו טביעות פנים וקול. החברה לא הסבירה מדוע היא תזדקק למידע כזה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
(צילום: AP)
המדיניות החדשה אף מפרטת את הדרכים שבהן האפליקציה רשאית לנתח את התכנים שמשתמשים מעלים, והמידע שהיא עשויה להוציא מהם. חלק מהכתוב מעורר דאגות בעניין השמירה על פרטיות המשתמשים: "אנו עשויים לאסוף מידע מזהה על האובייקטים והנוף שמופיעים, על קיומם ומיקומם של הפנים ואפיוני הגוף, סוג האודיו, והטקסט של המילים שנאמרו". לפי המדיניות החדשה, "אנו עשויים לאסוף את המידע כדי לאפשר אפקטים מיוחדים, עבור סינון תוכן, סיווג דמוגרפי, המלצות על תכנים ומודעות, ופעולות נוספות שלא יהיו מזוהות באופן אישי".

עוד בנושא טיקטוק:

המדיניות גם מציינת שטיקטוק תבקש אישור ממשתמשים לפני שתאסוף מידע ביומטרי, אבל רק כשהיא נדרשת לכך מבחינת החוק. בארה"ב רק במספר מדינות נדרש אישור כזה מבחינת החוק. ייתכן שהשינויים במדיניות התווספו בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד טיקטוק, שבה נטען כי היא הפרה את פרטיות המשתמשים. טיקטוק והתובעים הגיעו לפשרה שבמסגרתה החברה שילמה להם 92 מיליון דולר, והסכימה להימנע ממספר פעולות, אלא אם היא תצהיר באופן ספציפי שהיא מבצעת אותן במדיניות הפרטיות שלה.

הורים, שימו לב

לפי חברת אבטחת המידע ESET ישראל, לרוב עדכונים שכאלה מתחילים בארה"ב ובהמשך מופצים למדינות נוספות. בחברה הביעו חשש מהשאלה אם המידע שטיקטוק תאסוף יזכה להגנה ואבטחה ראויה.
אלכס שטיינברג, מומחה שירות ותמיכה ב-ESETהזהיר כי "המידע שלנו הוא רב ערך עבור חברות מסחריות אבל גם לעברייני הרשת. לפי שעה, לא נראה כי החברה התייחסה לאופן בו היא תגן על המידע. צרכנים וגולשים צריכים להיות מודעים למי הם נותנים הרשאה לאסוף את המידע שלהם, ולכך שהאינטרסים של חברה מסחרית לא תמיד זהים לאינטרסים של המשתמשים". שטיינברג הוסיף כי "קהל היעד העיקרי של האפליקציה הוא בני נוער. לכן על ההורים מוטלת האחריות להיות מעודכנים בפעילות של ילדיהם ברשת, שעלולים לאשר באופן אוטומטי כל בקשה או עדכון של הסכם המשתמש רק על מנת להמשיך ולהשתמש באפליקציה".
מטיקטוק העולמית נמסר: "כחלק מהמחויבות המתמשכת שלנו לשקיפות, עדכנו לאחרונה את מדיניות הפרטיות שלנו כדי לספק בהירות רבה יותר למידע שאנו אוספים ולאופן השימוש בו".