חברת גוגל מכריזה הבוקר (יום ד') על שורה של כלים שיאפשרו למשתמשים לקבל החלטות שתורמות להגנת הסביבה. סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל וחברת האם אלפבית, אמר באירוע לכלי התקשורת שלכל אחת מההחלטות יש תרומה זעירה, אבל התרומה המצטברת של כלל משתמשי גוגל עשויה להיות בעלת השפעה רבה.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

גוגל מציגה תכונה חדשה של מנוע חיפוש הטיסות והמלונות, שמאפשר למשתמש להעדיף שירותי תיירות שגורמים לפחות פליטות פחמן לאטמוספירה. תכונה דומה תשתלב בעת חיפוש מכשירי חשמל, כשיובלטו כאלה שחסכוניים יותר באנרגיה. בעת חיפוש מכוניות חדשות, יקבל הגולש מידע על צריכת האנרגיה של המכונית בשימוש השוטף.
5 צפייה בגלריה
גוגל קיימות
גוגל קיימות
ניווט במסלול הפחות מזהם
(מקור: Google)
ויש גם חידוש של גוגל שפותח בישראל: מערכת בקרת רמזורים מבוססת בינה מלאכותית, שמנתבת את התנועה כך שמרבית המכוניות ימתינו פחות ככל האפשר באור אדום. המערכת פותחה על ידי צוות בגוגל ישראל, ונמסר כי היא מבוססת על עקרונות ניהול התנועה ברשתות מחשבים, שגוגל מתמחה בהם. במקום לתזמן ידנית את זמני הרמזורים ואז לנסות ולהתאים ביניהם, צוות הפיתוח השתמש במודל בינה מלאכותית שאומן על בסיס נתונים ממרבית הצמתים בערים שונות בעולם, והנתונים האלה אפשרו אופטימיזציה של הצמתים הלא יעילים.
5 צפייה בגלריה
גוגל קיימות
גוגל קיימות
הבינה המלאכותית תכוון את התנועה ברמזורים
(מקור: Google)
המערכת נמצאת עדיין בשלבי פיתוח ובימים אלה מתנהלים ארבעה ניסויי פיילוט של הטכנולוגיה בחיפה, באר שבע ועוד. גוגל מדווחת על חיסכון של 10-20 אחוזים בצריכת הדלק ובזמני ההמתנה של המכוניות. כעת יורחב הניסוי לריו דה ז'ניירו בברזיל.
כלי חיפוש הטיסות החדש ישתלב במנוע Google Flights. הוא יציג את כמות פליטת הפחמן הנלוות לכל טיסה ויותר מזה – לכל מושב שתזמינו בטיסה, שכן לטסים במחלקת עסקים ובמחלקה ראשונה יש טביעת רגל פחמנית גדולה יותר מאשר לנוסעים במחלקת תיירים באותה טיסה ממש. האם תעדיפו טיסה עם דירוג פליטות נמוך, גם אם מחירה יקר יותר ממחיר טיסה מקבילה, מזהמת? זו כנראה השאלה שגוגל מציבה.
5 צפייה בגלריה
גוגל קיימות
גוגל קיימות
הזמנת טיסה חסכונית בפליטות פחמן
(מקור: Google)
מערכת חיפוש המלונות תציג דירוג אקולוגי של כל מלון שתחפשו, דירוג שמבוסס על קריטריונים כמו מידת הפחתת הפסולת שהמלון נוקט בה, מידת שימור מים, והאם יש לו הסמכות בתחום הקיימות מארגונים כמו EarthCheck או Green Key. בלחיצה על מידע נוסף ניתן לראות את פירוט תהליכי הקיימות המתנהלים בבית המלון. רשתות הילטון האמריקאית ואקור הצרפתית החלו בהעלאת מידע מלא על מידת הקיימות של המלונות שלהם לפרופיל בתי המלון.
5 צפייה בגלריה
גוגל קיימות
גוגל קיימות
בחירת מלון שמקפיד על קיימות
(מקור: Google)
גוגל הצטרפה לאחרונה לקואליציית טראווליסט (Travalyst) שמפתחת מודל פתוח לחישוב ההשפעה הפחמנית של טיסות ובתי מלון. היוזמה מובלת על ידי הנסיך הבריטי הארי ומשתתפות בה גם החברות Booking.com, Skyscanner, Trip.com. הקואליציה מפתחת תקינה אחידה לדירוג האקולוגי של בתי המלון ולשיתוף פעולה במסירת המידע.
גוגל חזרה והציגה את הניווט האקולוגי במפות גוגל. החל מהיום מתחילה לפעול בארה"ב התכונה, שבה מוצגות בפני הנהג כמויות פליטת הפחמן בכל מסלול ניווט שהוא בוחר תוך המלצה כברירת המחדל על המסלול עם הפליטה הפחות נמוכה. אפשרות הבחירה תהיה בין מסלולים שבהם זמן ההגעה דומה, אם כי יתכן בהחלט שהמסלול החסכוני בפליטות יהיה ארוך מעט יותר.
5 צפייה בגלריה
גוגל קיימות
גוגל קיימות
העדפת מסלול נסיעה ידידותי לסביבה
(מקור: Google)
בגוגל אומרים כי שימוש בהמלצות אלה עשוי לחסוך יותר ממיליון טונות של פליטות פחמן בשנה בארה"ב, דבר השווה בערכו להורדת 200,000 מכוניות מהכביש. נסיעת במסלולים המומלצים תתרום גם להפחתת צריכת הדלק של המכוניות. גוגל הציגה גם מערכת ניווט מותאמת לרוכבי אופניים וקורקינטים, שמסייעת בשמירה על תשומת הלב של הרוכב בכביש, תוך התאמת המסלול בצורה אופטימלית לשימוש באופניים.
למשתמשי תרמוסטט Nest, מכשיר לכיוון טמפרטורת החימום המרכזי בבתים שהוא חלק מהמערכת הביתית Nest, גוגל מציעה שירות חדש שמתאים את צריכת האנרגיה של הבית לזמנים שבהם אספקת החשמל מגיעה ממקורות אנרגיה ירוקה.