דובר צה"ל הודיע בצהריים (יום ה') כי בניגוד לשמועות, "סרטון הזוועות" שכולל תיעודים קשים לצפייה מהטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר לא הודלף לרשת. גם במערך הסייבר הלאומי הבהירו כי הסרטון לא הודלף לרשת, ומטיקטוק נמסר כי בניגוד לשמועות הסרטון לא הופץ באמצעות הפלטפורמה.
2 צפייה בגלריה
ההזמנה להקרנת סרט הזוועות של חמאס בהוליווד
ההזמנה להקרנת סרט הזוועות של חמאס בהוליווד
ההזמנה להקרנת סרט הזוועות של חמאס בהוליווד

עוד בנושא:

בדובר צה"ל אמרו כי "הסרט מוקרן באופן מצומצם למקבלי החלטות, גורמי תקשורת ומשפיענים בארץ ובעולם בכפוף לתנאים מחמירים ובליווי נציג צה"ל או גורם מוסמך מטעמו. הקרנת הסרט נועדה לייצר לגיטימציה לפעילות צה"ל, ולהציג לעולם את אירועי הטבח של השבעה באוקטובר".
עוד נמסר כי "המשתתפים בהקרנה מתחייבים לעמידה בתנאי הצפייה ובחתימה על מסמך בו מתחייבים שלא לצלם או להפיץ אף חלק מהסרט. אנו חוזרים ומבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם".
ריפרש
החיים הדיגיטליים שאחרי המוות / עם ד"ר אסף וינר
22:11
גם משטרת ישראל ביקשה להבהיר כי "בניגוד לפרסומים", משטרת ישראל לא פרסמה את סרטון הזווועות. "אנו חוזרים ומבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם", נמסר מהמשטרה. בהודעה שרצה בשעות האחרונות בקבוצות וואטסאפ של הורים לתלמידים נטען כי הסרטון, או חלק ממנו, כבר מופץ בטיקטוק. ברשת החברתית הבהירו כי בניגוד לשמועות, "לא נמצא שום תיעוד כזה באפליקציה. כללי הקהילה של טיקטוק אינם מאפשרים פרסום של תכנים גרפיים, אלימים וקשים. במקרים בהם נעשים ניסיונות להעלות תכנים כאלה, הם נחסמים וננקטות פעולות כנגד המשתמשים המנסים להעלות אותם לפלטפורמה".
הסרטון, שנערך על ידי דובר צה"ל ואורכו 47 דקות, הוקרן כבר עשרות פעמים ברחבי העולם בפני שגרירים, מקבלי החלטות, אנשי תקשורת בכירים ומשפיענים בינלאומיים. הלילה נערכה תחת אבטחה כבדה הקרנה מיוחדת בפני גורמים בהוליווד שבה נכחו כ-200 בני אדם. אתמול פורסם ב-ynet כי ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בהקרנת הסרטון גם לציבור הרחב והוא סבור שאם המשפחות יאשרו זאת - הדבר יסייע לישראל בקרב ההסברה.

איגוד האינטרנט: להימנע מהפצת הסרטון

האפשרות שהסרט יפורסם באופן רשמי או ידלוף לרשת הכניסה הורים וגורמים בתחום החינוך ובריאות הנפש לדריכות בימים האחרונים, בשל החשש שהתמונות הקשות יגרמו נזק נפשי למי שיצפו בו, ולילדים בפרט. מוקדם יותר היום פנה איגוד האינטרנט הישראלי לציבור בבקשה להימנע מהפצת סרטון הזוועות אם אכן ידלוף. "הסרטון של דובר צה"ל מיועד למקבלי החלטות ובעלי השפעה בעולם ובשום אופן לא לקהל הרחב בישראל - לצפייה בו קיימות השלכות רגשיות קשות כמו גם פגיעה ברגשות ובפרטיות של משפחות הקורבנות והחטופים", אמרו באיגוד.
2 צפייה בגלריה
לוחמת מגב יעל גוטליב שנפצעה והשוטר שהיה איתה רס״ר זיו ונוו מתחנת משטרת אשקלון
לוחמת מגב יעל גוטליב שנפצעה והשוטר שהיה איתה רס״ר זיו ונוו מתחנת משטרת אשקלון
מחבלי חמאס בשטח ישראל
(צילום: באדיבות משטרת ישראל)
הדר להב, רכז מוגנות ואוריינות רשת באיגוד האינטרנט, ועידן רינג, סמנכ"ל קהילה וחברה, אמרו כי "התיעוד מציג באופן מרוכז סרטונים קשים ונועד להעביר בצורה המוחשית והמזעזעת ביותר את זוועות השבת ההיא ולא מיועד בשום אופן לקהל רחב ובעיקר לא לצעירים. הוא נועד למקבלי החלטות ובעלי השפעה מבוגרים בעמדות כוח הצופים בצורה מבוקרת ועם ליווי מקצועי, כך שהנזק לקהל הרחב יכול להיות גדול במיוחד. יש בתיעוד גם פגיעה ברגשות ובפרטיות של משפחות הקורבנות והחטופים עצמם וחלקם אף הביעו התנגדות לפרסום".
ביום שלישי פרסמה המועצה הלאומית לפוסט טראומה המלצה לצמצם למינימום את הצפייה בסרטון הזוועות. "ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה, ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, יימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט", הזהירו במועצה, המורכבת מבכירי הפסיכיאטרים המטפלים בפוסט טראומה.