מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המאבק בטרור שהוגשה על ידי הממשלה. לפי החוק החדש, צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של ארגון חמאס ודאעש שכוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי הטרור או תיעוד של מעשה הטרור המתלווה לצריכת הפרסומים - דינה שנת מאסר. עם זאת, צריכה של פרסומים שנעשתה באקראי, בתום לב או למטרה כשרה לא תהיה צריכה אסורה.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: עמית שאבי)

עוד בנושא:

בדברי ההסבר נכתב כי מדובר בכלי משפטי נוסף למלחמה בטרור וכי "צורך זה מתעצם לנוכח המצב הביטחוני הנוכחי והחשש לניצולו בידי אותם ארגוני טרור. צפייה אינטנסיבית בפרסומי טרור של ארגונים מסוימים עלולה לייצר תהליך של אינדוקטרינציה, מעין 'שטיפת מוח' עצמית, שעלולה להביא את הרצון והמניע לבצע מעשה טרור לרמת בשלות גבוהה מאוד".
ריפרש
החיים הדיגיטליים שאחרי המוות / עם ד"ר אסף וינר
22:11
בהצעת החוק תמכו 13 חברי כנסת מול ארבעה שהתנגדו, מסיעת חד"ש-תע"ל. בין המתנגדות הייתה חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן שטענה כי ההצעה תביא למעצרים לא מוצדקים ותביא לריחוק של החברה הערבית בישראל מהחברה הכללית ופגיעה בהם. ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת החוקה, אמר בתגובה: "התעוררנו כולנו למציאות אחרת ואנחנו מבינים שצריך לטפל בהסתה לטרור ומה שעשינו עד עכשיו לא היה מספיק. סוף סוף חלקנו התעוררנו ועדיין יש תלונה שיש יתר אכיפה. בושה וחרפה - העבירות לא נאכפות מספיק ואני מקווה שהסעיף הזה יביא לטיפול בנושא וימנע את ההרוגים הבאים".
מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "מדובר בחוק חסר תקדים במדינות דמוקרטיות שעלול להפליל אזרחים בעבירות טרור ללא כל הצדקה. הנוסח שעבר ממתן במעט מהנזק שהיה בנוסח המקורי, אולם בצל העמימות שאופפת רבים ממרכיבי העבירה, שנתונים לפרשנות של הרשויות, ספק רב אם תוספת זו תצמצם מהנזק שטמון בחוק ותמנע סיבוכם של אזרחים תמימים בחשדות לעבירות טרור".