בכירי עולם הטכנולוגיה נפגשו אמש עם מחוקקים אמריקאים בגבעת הקפיטול, לוועידה בנושא רגולציה על טכנולוגיות AI. בין הנוכחים נמנו מנכ"ל X, אילון מאסק, מנכ"ל מטא מארק צוקרברג, מנכ"ל חברת האם של גוגל, אלפבית, סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, מנכ"ל IBM ארווינד קרישנה, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר ביל גייטס ומנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט. בנוסף לסקטור העסקי, הוזמנו גם נציגי החברה האזרחית.
6 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג בדיון
(צילום: Chip Somodevilla / Getty Images)
הוועידה התקיימה על רקע העלייה המטאורית של פופולריות הטכנולוגיה מאז שהושק הצ'אטבוט ChatGPT, לצד השקעות גדלות וקצב התפתחות מהיר מאוד. לצדם, צמחו גם החששות מסכנות הטכנולוגיה החדשה, והמחוקקים האמריקאים ביקשו לקבל את פרספקטיבת בכירי התעשייה על הניסיון להתמודד עם הסכנות באמצעות רגולציה. לוועידה הגיעו מעל 60 סנאטורים, אך אחרים מתחו ביקורת על אופיה הסגור.

עוד בנושא:

מאסק, שהשמיע פעמים רבות חששות מהטכנולוגיה, אמר בתום הפגישה כי יש צורך ברגולטור ספציפי שיבטיח את בטיחות השימוש ב-AI. לדבריו, רגולטור כזה "יבטיח שהחברות נוקטות פעולות בטוחות, ששומרות על האינטרס של הציבור הרחב". מאסק אף תיאר את הפגישה כ"שירות לאנושות", ואמר כי היא "עשויה להיזכר בהיסטוריה כחשובה מאוד לעתיד הציביליזציה". בחודש מרץ האחרון, מאסק היה חלק מקבוצה של בכירים שקראו להשהייה של חצי שנה של פיתוח מערכות חזקות יותר מ- GPT-4 של OpenAI.
ריפרש
אייפון 15: העתיד על פי אפל
45:45
צוקרברג אמר כי על הקונגרס "להיות באינטראקציה עם AI כדי לתמוך בחדשנות ובאמצעי הגנה. זו טכנולוגיה שמתהווה, יש צדדים חשובים לאזן כאן, והממשלה היא בסופו של דבר האחראית לזה". הוא הוסיף כי היה "עדיף אם הסטנדרט ייקבע על ידי חברות אמריקאיות שיכולות לעבוד עם הממשלה שלנו כדי לעצב את המודלים האלה בסוגיות חשובות".
לפי דיווחים, כל משתתף קיבל שלוש דקות דיבור. במסגרתן, מאסק ושמידט העלו סיכונים אקזיסטנציאליים לאנושות בעקבות התפתחות ה-AI, צוקרברג דן בנושא מודלים סגורים לעומת פתוחים, וקרישנה התנגד לגישת הרשיונות של חלק מהחברות. בנוסף דווח כי הייתה תמיכה רחבה בגישה של הערכות עצמאיות למערכות AI. מאסק טען שכמעט כולם הרימו את היד אחרי שצ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, שארגן את הפורום, שאל אם נחוצה רגולציה כלשהי על התחום.
6 צפייה בגלריה
סם אלטמן
סם אלטמן
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI
(צילום: צילום: Chip Somodevilla / Getty Images)
6 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה וג'נסן הואנג
סאטיה נאדלה וג'נסן הואנג
סאטיה נאדלה וג'נסן הואנג
(צילום: Chip Somodevilla / Getty Images)
"אנחנו מתחילים להתמודד עם אחת הסוגיות הכי משמעותיות שעומדות בפני הדור הבא, והייתה לנו התחלה נהדרת היום", אמר שומר, בתום הפגישה. "עוד יש דרך ארוכה לפנינו". הסנאטור הרפובליקני טוד יאנג, שאירח את הפורום יחד איתו, אמר כי הוא מאמין שהסנאט "מגיע לנקודה בה ועדות יהיו מוכנות להתחיל את התהליך שלהן כדי לשקול חקיקה". הסנאטור הרפובליקני מייק ראונדס צינן את ההתלהבות והזהיר כי ייקח זמן לקונגרס לפעול. "האם אנחנו מוכנים לצאת החוצה ולכתוב חוקים? בהחלט לא", אמר. "אנחנו עדיין לא שם".
שומר הדגיש את הצורך ברגולציה לפני הבחירות בארה"ב ב-2024 , במיוחד סביב סרטוני AI מזויפים ("דיפ-פייקס"). "יש הרבה דברים שצריכים להיעשות, אבל לזה אולי יש לוח זמנים מהיר יותר מלחלק מהאחרים", אמר.
6 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג וסונדר פיצ'אי
מארק צוקרברג וסונדר פיצ'אי
מארק צוקרברג וסונדר פיצ'אי
(צילום: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP)
6 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: Stefani Reynolds / AFP)
שומר אמר גם כי רגולציית AI אמנם נחוצה, אבל לא צריך "לייצר אותה מהר מדי". לדבריו "אם ממהרים, אפשר להרוס דברים. האיחוד האירופאי מיהר מדי". בדברי הפתיחה שלו במהלך הוועידה הוא אמר כי "היום אנחנו מתחילים במשימה עצומה ומורכבת - בניית הבסיס למדיניות AI בהסכמת שתי המפלגות, שהקונגרס יוכל להעביר". הוא טען שהרגולציה מסובכת כי היא תצטרך להיות גמישה ולהשתנות בהתאם לטכנולוגיה, וכי היא בעלת אפקט נרחב על העולם כולו.
6 צפייה בגלריה
ביל גייטס
ביל גייטס
ביל גייטס
(צילום: Chip Somodevilla / Getty Images)
השבוע, אדובי, IBM, אנבידיה וחמש חברות נוספות חתמו על התחייבויות ה-AI הוולונטרית של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שדורשות צעדים כמו סימון תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית גנרטיבית. מטרת ההתחייבות היא לוודא שהכח של ה-AI לא מנוצל לרעה למטרות הרסניות. גוגל, OpenAI ומיקרוסופט חתמו עליה ביולי.