מהמעבר לחיבור USB-C, דרך האייפון היקר ביותר אי פעם ועד להזעקת סיוע בדרכים באמצעות תקשורת לוויינית: אירוע Wonderlust שאפל ערכה אמש (יום ג') היה עמוס במוצרים ובפיצ'רים חדשים. אלה שמונה ההכרזות הבולטות ביותר:
6 צפייה בגלריה
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו. גולת הכותרת
(צילום: Nic Coury / AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

להתראות לייטנינג, שלום USB-C עשור אחרי שאפל הציגה את חיבור הלייטנינג, כל סדרת אייפון 15 עוברת לחיבור ה-USB-C המוכר היטב למשתמשי אנדרואיד. אפל עושה זאת על מנת לציית לחקיקה של האיחוד האירופי, שהחל מסתיו 2024 תחייב את יצרניות הסמארטפונים להשתמש באופן בלעדי בחיבור USB-C. המהלך יאלץ משתמשים רבים לרכוש מטענים חדשים (מכיוון שאפל כבר כמה שנים אינה מספקת אותם יחד עם האייפון), אבל גם יקל על מי שחולקים קורת גג עם משתמשי אנדרואיד, וכעת יוכלו לחלוק איתם גם מטענים וכבלים.
6 צפייה בגלריה
אייפון 15 עם חיבור USB-C
אייפון 15 עם חיבור USB-C
ברק ורעם: אייפון 15 עם חיבור USB-C
(צילום: אפל)
כסף חדש
למה האינפלציה שוב מרימה ראש, כמה יעלה יין לחג ומה חדש באייפון 15? | 13.9.2023
32:33
אייפון 15 ואייפון 15 פלוס עם "אי דינמי" ומצלמת 48 מגה-פיקסל שני דגמי הבסיס של הסדרה החדשה, אייפון 15 (6.1 אינץ', החל מ-799 דולר) ואחיו הגדול אייפון 15 פלוס (6.7 אינץ', החל מ-899 דולר), קיבלו לראשונה את "האי הדינמי", שהוצג בדגמי הפרו של הדור הקודם. מדובר למעשה בחלון התראות אינטראקטיבי שמחליף את המגרעת שהייתה מזוהה עם מכשירי האייפון במשך שנים, ומאפשר לשלוט באפליקציות שונות ולקבל מהן מידע. מערך הצילום של דגמי הבסיס שודרג עם חיישן 48 מגה-פיקסל במצלמה האחורית, ושבב UWB (פס אולטרה-רחב) חדש ישפר את יכולות האיתור של המכשירים. החדשות הפחות מלהיבות: דגמי הבסיס מצוידים בערכת השבבים של דגמי הפרו מהשנה שעברה - A16 ביוניק.
6 צפייה בגלריה
אייפון 15
אייפון 15
אייפון 15. זמין גם בוורוד
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
אייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס עם "כפתור פעולה" ומסגרת טיטאניום גולת הכותרת של סדרת אייפון 15 היא כמובן דגמי הפרו - אייפון 15 פרו (6.1 אינץ', החל מ-999 דולר) ואייפון 15 פרו מקס (6.7 אינץ', החל מ-1,199 דולר). הם מקבלים מסגרת חדשה מסגסוגת של טיטאניום ואלומיניום, שתהפוך אותם לקלים ועמידים יותר, ובנוסף לפרידה מחיבור הלייטנינג הם נפרדים גם מכפתור המיוט הוותיק בצד. מה יחליף אותו? "כפתור פעולה" (Action Button) שניתן להתאמה אישית, ויכול לשמש להפעלת המצלמה, הפנס או לביצוע פעולות אחרות. חיבור ה-USB-C של דגמי הפרו הוא בתקן USB 3, שמאפשר קצב העברת נתונים מהיר יותר. שני המכשירים מצוידים בערכת שבבים חדשה לחלוטין - A17 פרו.
6 צפייה בגלריה
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו. הבדלים בין שני הדגמים
(צילום: Nic Coury / AFP)
אייפון 15 פרו מקס מקבל מצלמת פריסקופ ומתייקר ב-100 דולר השנה אפל מחדדת את ההבדלים לא רק בין דגמי הבסיס לדגמי הפרו, אלא גם בין שני הדגמים המתקדמים יותר. עם תג מחיר של 1,199 דולר (100 דולר יותר מהדור הקודם), אייפון 15 פרו מקס הוא האייפון היקר ביותר שאפל יצרה אי פעם, ויש לזה סיבה. מדובר בדגם היחיד שמקבל מצלמת פריסקופ עם זום x5, בזמן שדגם הפרו הפשוט יותר יסתפק בזום x3. שניהם, אגב, יוכלו לצלם סרטונים בתלת-ממד שבהם יהיה ניתן לצפות באמצעות משקפי המציאות המעורבת Vision Pro, שיֵצאו בתחילת השנה הבאה. מגמת הבידול בין דגמי הפרו צפויה להימשך בשנה הבאה: לפי ההערכות, אפל מתכננת להציג בשנת 2024 דגם "אולטרה" משודרג, שיהיה אפילו יקר יותר מאייפון 15 פרו מקס.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
נתקעתם בדרכים? אפל כאן כדי לעזור בשנה שעברה הוסיפה אפל לאייפונים תקשורת לוויינית שמאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות SOS ממקומות מרוחקים ללא קליטה סלולרית. השנה היא הרחיבה את היכולות האלה עם פיצ'ר שנקרא "סיוע בצד הדרך באמצעות לוויין" (Roadside Assistance via Satellite), שמאפשר לנהגים שנתקעו בדרכים - בגלל תקלה, תקר בגלגל או כל סיבה אחרת - באזור ללא קליטה סלולרית להזעיק עזרה באמצעות הודעות טקסט. הפיצ'ר הזה מושק בשיתוף עם AAA (איגוד המכוניות האמריקאי), ויוענק למשתמשי אייפון 15 ואייפון 14 בארה"ב בחינם למשך שנתיים. שיחות טלפון באמצעות לוויין? חכו, אולי גם זה יגיע מתישהו.
איירפודס פרו עם חיבור USB-C ועמידות משופרת אם האייפון עובר ל-USB-C, למה לא לצייד גם את האיירפודס פרו בחיבור החדש? הגרסה החדשה של האוזניות האלחוטיות הפופולריות לא מסתפקת בחיבור החדש (שיאפשר לחבר אותן לאייפון להטענה), והיא מציעה גם עמידות משופרת: האוזניות יעמדו מעתה בתקן IP54, שמקנה להן לראשונה חסינות מסוימת גם בפני אבק. בנוסף, הן יתמכו באודיו ללא אובדן איכות (Lossless Audio), עם זמן שיהוי נמוך כאשר יחוברו למשקפי Vision Pro. המחיר של האוזניות נותר ללא שינוי - 249 דולר.
6 צפייה בגלריה
אייפון 15 ואיירפודס פרו עם חיבור USB-C
אייפון 15 ואיירפודס פרו עם חיבור USB-C
אייפון 15 ואיירפודס פרו עם חיבור USB-C
(צילום: אפל)
שעוני אפל ווטש חדשים עם מחוות אצבע חדשה אפל הכריזה אתמול על סדרת אפל ווטש 9 ועל אפל ווטש אולטרה 2, הדור השני של השעון החכם הספורטיבי שלה. שניהם צוידו בשבב חדש בשם S9 והבהירות שלהם שופרה, אבל החידוש המלהיב באמת הוא פיצ'ר בשם "טפיחה כפולה" (Double Tap), שמאפשר לקבל שיחות, לכבות שעון מעורר ולבצע פעולות נוספות באמצעות טפיחה כפולה של האצבע והאגודל יחד. סדרת אפל ווטש 9 תעלה החל מ-399 דולר, ואפל ווטש אולטרה 2 יעלה החל מ-799 דולר.
6 צפייה בגלריה
"טפיחה כפולה" עם האפל ווטש
"טפיחה כפולה" עם האפל ווטש
"טפיחה כפולה" עם האפל ווטש
(צילום: אפל)
אפל הופכת לירוקה יותר ענקית הטכנולוגיה הקדישה חלק ניכר מהאירוע אמש כדי לספר לנו עד כמה היא ידידותית לסביבה. חלק משעוני אפל ווטש 9, למשל, הם לראשונה ניטרליים מבחינה פחמנית. החברה גם החליטה להפסיק למכור אביזרים שעשויים מעור, כמו רצועות לשעונים וכיסויים לאייפון, והיא הגדילה את מספר הרכיבים הממוחזרים באייפון. בנוסף הודיעה החברה על התקדמות בדרך ליעד השאפתני שלה - להגיע לניטרליות פחמנית מלאה עד שנת 2030.
פורסם לראשונה: 10:45, 13.09.23