מתחזים לנותני שירות וגונבים פרטי בנק אישיים: מערך הסייבר מתריע על עלייה חדה במספר הדיווחים על מקרי התחזות טלפוניים שמטרתם להונות אזרחים דוברי השפה הרוסית. במסגרת ההונאה מקבלים הקורבנות שיחות טלפון מטעם גורם המתחזה לנותן שירות בשפה הרוסית שמנסה לקבל גישה למידע אישי וחסוי של הקורבנות, במטרה לקבל גישה לחשבונות הבנק שלהם.
2 צפייה בגלריה
הונאה בכרטיס אשראי
הונאה בכרטיס אשראי
מטרת העל: חשבון הבנק שלכם
(צילום: Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הנתונים של משטרת ישראל, מערך הסייבר הלאומי והבנקים, החל מתחילת השנה נרשמו שני גלים של שיחות מזויפות. עד כה נרשמו יותר מ-1,000 פניות שונות אודות הונאה זו. היקפה של ההונאה עומד על נזק כלכלי של עשרות ועד מאות אלפי שקלים לקורבן, ועד כה נרשמו נזקים מצטברים בשווי של כשני מיליון שקלים.
ההונאה כאמור מכוונת בעיקרה לאזרחים דוברי השפה הרוסית, ושיטות הביצוע שלה מגוונות: חלק מהדיווחים מתעדים מקרים בהם קיבלו הקורבנות שיחה מטעם גורם שהתחזה לעובד הבנק, שטען שבוצעה העברה חריגה לחשבון, וש"גורם מטפל" יתקשר בקרוב על מנת לטפל באותה העברה. בשיחה שלאחר מכן לרוב נדלים פרטי החשבון האישיים של הלקוחות, אם כי תועדו מקרים שבהם מתבקשים הקורבנות לבצע העברה בנקאית נוספת.
2 צפייה בגלריה
מערך הסייבר
מערך הסייבר
מערך הסייבר מזהיר: הונאה רחבת היקף
(צילום: ynet)
שיטות הונאה אחרות מתחילות בשיחה מזויפת שבסופה נשלח לקורבנות קישור לדף אינטרנט מזויף המבקש מהמשתמשים להזין את פרטי ההתחברות שלהם לבנק. בשני המקרים מבקשים המתחזים מהלקוחות לא לספר על המתרחש לאיש, בטענה שמדובר בפעולה פנימית של הבנק.
חשוב לציין שמלבד השיחות עצמן עומדים לרשות הזייפנים כלים רבים. קורבנות רבים מספרים כי קיבלו בנוסף לשיחה תעודות ואסמכתאות מטעם התוקף על מנת "לאשר" להם שמדובר במקור לגיטימי. התעודות יכולות להשתייך למגוון רחב של גופים, לרבות תעודות שוטר, נציגי בנק או נציגי ביטוח לאומי.
מערך הסייבר כמובן ממליץ ליישם מספר פעולות על מנת למגר את התופעה ולשמור על החשבונות שלכם. כמו כן, אפילו שגל ההונאות הנוכחי תיעד בעיקר מקרי הונאה שבוצעו בשפה הרוסית, קיים סיכוי להונאה דומה גם בשפה העברית. עוד ממליץ המערך לעקוב אחרי פעילות חשבון הבנק, לא לבצע העברות כספים לחשבונות לא מוכרים וכן לא למסור פרטים אישיים לאיש - עובדי בנק לגיטימיים לעולם לא יבקשו מכם את שם המשתמש והסיסמה שלכם.