ממחשבי המק, דרך האייפון ועד לקסדת המציאות המעורבת שעוד לא הושקה: במשך 30 שנה הותיר המעצב ג'וני אייב את חותמו על המוצרים הבולטים ביותר של חברת אפל, אבל כעת זה נגמר. הניו יורק טיימס מדווח כי אחרי שלוש שנים שבהם שימש אייב כיועץ חיצוני של החברה, החליטו שני הצדדים שלא לחדש את החוזה ביניהם. שני הצדדים סירבו להגיב לדיווח.
2 צפייה בגלריה
ג'וני אייב
ג'וני אייב
ג'וני אייב מתמוגג מיציר כפיו
(צילום: EPA)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אייב, שנחשב לאחד המעצבים התעשייתיים המוערכים בעולם, הצטרף לאפל בשנת 1992 ובשנת 1996 מונה לראש צוות העיצוב של החברה. פרט לעיצוב מוצרי החומרה של החברה, הוא היה מעורב גם בעיצוב של תוכנות ויישומים ואפילו בתכנון המטה של אפל בקופרטינו. "הוא לא רק מעצב, יש לו יותר כוח תפעולי מלכל אחד אחר כאן באפל, חוץ ממני", אמר עליו סטיב ג'ובס, המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של אפל שהלך לעולמו ב-2011. בשנת 2019 החליט אייב לעזוב את ענקית הטכנולוגיה כדי להקים סטודיו עצמאי לעיצוב בשם LoveFrom. הוא המשיך לעבוד עם אפל כיועץ חיצוני והחברה למעשה הייתה הלקוחה העיקרית שלו, לצד חברות כמו פרארי ו-AirBnb. לפי הדיווח, אפל שילמה לאייב 100 מיליון דולר לשלוש שנים, ובמסגרת החוזה הוא התחייב שלא לעבוד עם מתחרות ישירות שלה ולסייע בעיצוב של קסדת המציאות המעורבת שענקית הטכנולוגיה צפויה להשיק בשנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
ג'וני אייב וטים קוק
ג'וני אייב וטים קוק
אייב לצדו של טים קוק, מנכ"ל אפל
(צילום: אפל)
בשבועות האחרונים התקרב החוזה לסיומו ושני הצדדים החליטו שלא להאריך אותו. לפי הדיווח בניו יורק טיימס, בכירים באפל חשבו שהסכום שהחברה משלמת לאייב גבוה מדי והביעו תסכול מכך שכמה מהמעצבים של החברה עברו לעבוד אצלו. אייב, מצדו, השתוקק לחופש שיאפשר לו לקבל לקוחות חדשים בלי להזדקק לאישורה של אפל. הפרידה מאייב לא צפויה להוביל לשינוי פנימי באפל: סמנכ"ל התפעול ג'ף וויליאמס ימשיך לפקח על אוונס האנקי, האחראי על העיצוב התעשייתי, ועל אלן דיי, האחראי על עיצוב התוכנה.
כאשר אפל הודיעה על עזיבתו של אייב ביוני 2019 אמר המנכ"ל טים קוק כי "אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה ביחד, אני שמח שמערכת היחסים שלנו ממשיכה להתפתח ואני מצפה להמשיך לעבוד עם ג'וני עוד הרבה זמן". אייב אמר: "יש לי אמון רב במעצבים של אפל, שהם החברים הכי קרובים שלי, ואני מצפה להמשיך לעבוד איתם עוד הרבה שנים". העובדה שאפל מוותרת על שירותיו אחרי שלוש שנים בלבד, מצביעה על כך שיש לה אמון מלא ביכולת של המעצבים הפנימיים שלה להמשיך לספק את אותם עיצובים מוקפדים ונקיים שהחברה כה מזוהה איתם.