מאז שהגיחו לעולם הקפסולות של נספרסו - ושינו את האופן שבו פועלות מכונות קפה, צצים רעיונות דומים בכל מיני תחומים: יש את הנספרסו של הקוקטיילים, את הנספרסו של הבירה ואת הנספרסו של האוכל, כשהכוונה כמובן היא לקונספט של שימוש בקפסולות. עכשיו, מגיע גם הנספרסו של מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח - הישר מתוך האינקובטור הטכנולוגי של חברת לוריאל
3 צפייה בגלריה
פרסו של לוריאל
פרסו של לוריאל
יגיע לשוק רק ב-2021. פרסו
(צילום: לוריאל)
החברה הציגה אבטיפוס של המוצר במהלך תערוכת CES, וערכה הדגמות פרטיות של "פרסו" (Perso), מכשיר ביתי שמסוגל לייצר ליפסטיק בכל צבע קיים, בסיס מדויק לגוון העור וקרם פנים שמיוצר בהתאמה אישית על בסיס מידע כמו רמת זיהום האוויר, הלחות ומצב העור. לשוק הוא יגיע רק בשנת 2021, כשבלוריאל בוחנים כרגע אילו מותגים לשלב פנימה.  מדובר במכשיר מעוצב וקומפקטי למדי, שמלווה באפליקציה ייעודית. באמצעותה אפשר למשל לבחור גוון מדוייק של ליפסטיק על בסיס טרנדים מתעדכנים מאינסטגרם, ואפילו לנסות אותם בצורה וירטואלית באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה. את הצבע הנבחר יפיק המכשיר מתוך שלוש קפסולות מאורכות שנמצאות בתוכו ומייצגות קשת של גוונים. פרסו מזהה את הגוון ומייצר אותו בכמות מדודה, שאפשר למרוח מיד או לארוז להמשך בתוך תיבה מגנטית. 

עבודה מורכבת

אפשר גם לייצר באמצעותו קרם פנים בהתאמה אישית, כשהאפליקציה מזהה ומנתחת מדדים שונים, כדי לוודא שהקרם מכיל איזון נכון של מקדם הגנה, אחוזי לחות ואפילו מעט זוהר. במכשיר עצמו אפשר למצוא את הטכנולוגיה של חברת בריזומטר הישראלית, שפיתחה חיישן למדידת זיהום אוויר. אבל לטענת גיב בליש, מנהל האינקובטור של לוריאל, "האתגר הטכני האמיתי בתוך המכשיר הוא החלק שאחראי על מינון החומרים. זו עבודה נורא מורכבת, לדעת בדיוק כמה אחוזים צריך לקחת מכל חומר".
3 צפייה בגלריה
פרסו של לוריאל
פרסו של לוריאל
כמה זה יעלה? עדיין לא ברור
(צילום: לוריאל)
3 צפייה בגלריה
פרסו של לוריאל
פרסו של לוריאל
שלושה מוצרים במכשיר אחד
(צילום: לוריאל)
וכעת נותרה שאלת המחיר. בליש אומר שהחברה כבר מוכנה לייצור תעשייתי, אבל רק בעוד כמה חודשים יוחלט איזה מותג או מותגים של לוריאל ייתמכו על-ידי פרסו. יש מותגי יוקרה ומותגים עממיים יותר, וההחלטה הזו תשפיע על המחיר הסופי. "המחיר של המכשיר עצמו לא יהיה הדבר המשמעותי", אומר בליש, "זה הכל שאלה של איזה מותג ייכנס פנימה". קפסולה אחת של חומר מחזיקה בשימוש יומי לכשלושה חודשים, וכאמור תצטרכו שלוש כאלה בכל רגע נתון - מה שגם מוסיף לחשבון הסופי. זה לא קצת גול עצמי, לתת לכל אחד את האפשרות להפיק מוצרי קוסמטיקה בבית? "אנחנו מאמינים שהדבר הנכון ביותר הוא לתת ללקוחות את מה שטוב להם, ובסופו של דבר חומרי הבסיס הם של המותגים של לוריאל. גם העולם של יופי וטיפוח הולך למקום של פרסונליזציה ובינה מלאכותית, זה שיש חברות כמו לוריאל בתערוכת CES זה לא מובן מאליו".