סלקום מרחיבה את פריסת הסיבים האופטיים העומדים לרשותה ברחבי הארץ: החברה הודיעה היום (ד') כי על פי הסכם חדש שחתמה עם חברת IBC ("אנלימיטד"), החל מ-1 ביולי הקרוב תוכל לעשות שימוש ב-12.5% מבתי הלקוחות המחוברים כבר לקווי תשתית הסיבים של IBC, והחל מ-1 ביולי בשנה הבאה – ב-15% מהם. בנוסף, סלקום תהנה בזכות ההסכם מהנחה רבעונית מ-IBC על דמי התחזוקה.
1 צפייה בגלריה
סיבים
סיבים
סיבים
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בישראל פועלים כיום שלושה גופים הפורשים תשתית סיבים אופטיים – בזק, פרטנר וכן חברת IBC, המשתמשת גם בתשתית הקיימת של חברת החשמל, כולל עמודי חשמל ותשתית תת-קרקעית. המיזם, שהוקם ב-2013, נמצא כיום בבעלותן של HOT, סלקום וקרן תש"י, המחזיקות ב-70% ממנו (כל אחת כל אחת בכ-23.3%).
קצב הפריסה של סיבים אופטיים בישראל הוא בין המהירים בעולם, והתחום הפך באחרונה לתחרותי ורווחי. לא מכבר רכשה פרטנר מבזק את הזכות לשימוש ב-120 אלף סיבים אופטיים תמורת חצי מיליארד שקל. ישראל מתקרבת כבר לכמיליון משקי בית המנויים לסיבים.
על פי משרד התקשורת, כ-70% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים, אם כי בינתיים רק 40% מתוכם רכשו כבר שירותי אינטרנט מהיר. רק באחרונה פירסם המשרד כי שמונה חברות פרטיות זכו במכרז לפריסת תשתיות סיבים אופטיים באזורים שבזק בחרה שלא לפרוס בהם. כאשר תושלם גם הפריסה הזו, אינטרנט מהיר מבוסס סיבים יגיע לכ-99% ממשקי הבית בישראל.
לדברי מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, "אנחנו מאמינים כי המהלך הנוכחי יאפשר לנו להעמיק את הגישה למשקי בית נוספים, לתת מענה לביקושים האדירים ולאפשר ללקוחות רבים להצטרף לשירותי האינטרנט והטלוויזיה של סלקום בכל רחבי מדינת ישראל". ספיר הודה לשר התקשורת ולצוות משרדו על התמיכה וקידום המדיניות בתחום הסיבים.