אפל שוברת שיאים: 2022 היתה שנה מוצלחת למדי עבור אפל. החברה הצליחה להתחמק מכמעט כל משבר שחוו יריבותיה בשוק. היא פיטרה מעט מאוד, התחמקה ממשבר המכירות שהיכה ביצרניות הגדולות וכבונוס מכרה את רוב הסמארטפונים בעולם. כמה? החברה לא ממש חושפת, אך מחקר של חברת קאונטרפוינט שמנתח את 10 הסמארטפונים הנמכרים בעולם על פי דגם יכול לתת קריאת כיוון.

עוד בנושא:

על פי נתוני המחקר, האייפון 13 הפשוט הוא הסמארטפון הכי נמכר בעולם בשנה החולפת. הוא מחזיק כ-5% מסך כל המכירות פר דגם בעולם. או אם תרצו הוא מלך השוק. אחריו אחיו הגדול והיקר האייפון 13 פרו מקס שמכר כ-2.6% מסך כל המכשירים. במקום השלישי, הפתעה, האייפון 14 פרו מקס האחרון - שהצליח לשכנע כ-1.7% מסך רוכשי הטלפונים בעולם. וזה הרבה מאוד, מדובר במכשיר היקר ביותר ברשימה.
4 צפייה בגלריה
אייפון 13
אייפון 13
אייפון 13
(צילום: ynet)
סמסונג מנגד מצליחה להשחיל רק שני דגמים, ה-A13 הזול והפשוט שנמכר בעיקר בשווקים מתפתחים כגון הודו ואפריקה ושמחזיק במקום ה-4 בטבלה. אחריו עד סוף הטבלה תמצאו רק אייפונים, הסמסונג הבא מופיע במקום ה-10 ומדובר שוב בדגם פשוט וזול במיוחד - הגלקסי A03. לא תמצאו כאן גלקסי S22 או את הגלקסי פולד 3 או 4. ועדיין, סמסונג מוכרת יותר מאפל מבחינה מספרית. אך כדי למכור כל כך הרבה, היא צריכה להציע הרבה יותר דגמים מאפל שמסתפקת בליין של 5 מכשירים בלבד.
4 צפייה בגלריה
הסמארטפונים הנמכרים ביותר ל-2022
הסמארטפונים הנמכרים ביותר ל-2022
הסמארטפונים הנמכרים ביותר ל-2022
(Counterpoint research)
עוד תובנה מעניינת מהמכירות של אפל היא שהלקוחות שלה מעדיפים בבירור את הדגמים היקרים יותר. אמנם האייפון 13 מוביל את הטבלה, אך אחריו תמצאו את שני דגמי הפרו מקס, ה-13 ו-14 בהתאמה, ובמקום החמישי את האייפון 13 פרו. אפשר לשער שההצלחה של האייפון 13 באה על חשבון האייפון 14 שלא ממש הציע שדרוגים לעומת קודמו. כך למשל המעבד, המצלמה והעיצוב הכללי נותרו כשהיו בעוד ה-14 פרו מקס זוכה למעבד חדש, עיצוב חדש למגרעת הסלפי ולמערך צילום משופר.
בעולם נמכרו ב-2022 כ-3,600 דגמים שונים של מכשירים לעומת כ-4,200 דגמים ב-2021. זה מצביע על כך שהיצרניות מנסות למקד יותר את מגוון המוצרים שלהן ולהימנע מלירות לכל הכיוונים. עבור הלקוחות זה דווקא פחות טוב, כי המשמעות של פחות דגמים היא שהמחירים ישארו יותר גבוהים בטווח הארוך. אבל את אפל זה לא צריך להדאיג. אייפון 15 כבר נמצא בפיתוח מתקדם והוא ככל הנראה כבר יציע יותר חידושים מאשר ה-14 לפניו.
4 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו מקס
אייפון 14 פרו מקס
אייפון 14 פרו מקס
(צילום: shutterstock)
סמסונג מנגד עשויה גם היא לצמצם את מגוון הדגמים שלה. על פי דיווחים מקוריאה החברה שוקלת לחסל לגמרי את הגלקסי פלוס, ולהשאיר רק את הדגם הבסיסי ואת האולטרה. מדובר בצעד הגיוני, מאחר שסביר כי מי שמעוניין לרכוש דגם פרימיום של סמסונג יבדוק קודם כל את האולטרה או את הפולד המתקפל. מנגד, מי שמחפש לרכוש גלקסי S רגיל יעדיף כבר לחסוך ולקנות את הדגם הפשוט יותר שמספק 90% מהתכונות של הפלוס, וכבונוס הוא זול, קל ונוח יותר בכיס. דיווח אחר מעלה שאפל דווקא עשויה להוסיף דגם אולטרה פרימיום - אך לא ברור עדיין מה עשויות להיות תכונותיו או תאריך ההשקה שלו. הערכה אחת אומרת שאולי מדובר באייפון בעל מסך מתקפל.
4 צפייה בגלריה
גלקסי S23 אולטרה
גלקסי S23 אולטרה
גלקסי S23 אולטרה
(צילום: Karlis Dambrans / Shutterstock.com)
שוק החומרה עבר טלטלות קשות בשלוש השנים האחרונות. בתחילה המכירות של סמארטפונים ומחשבים זינקו עד כדי כך שיצרניות השבבים קרסו תחת הביקוש. בשנה שעברה המכירות קרסו לאחר שהעולם יצא מהסגרים וחזר לעבודה וללימודים. השנה המגמה צפויה להימשך עם ירידה נוספת במכירות המחשבים והסמארטפונים. עם זאת, על פי הערכות המצב לא צפוי להימשך מעבר ל-2024 או 2025, אז העולם אמור לחזור ולרכוש מוצרי טכנולוגיה.