עליית מדרגה במתיחות בין מוסקבה למטא: רגולטור התקשורת ברוסיה, רוסקומנדזור, הודיע הערב (יום ו') כי יגביל את הגישה לרשת החברתית אינסטגרם החל מ-14 במרץ. ההחלטה פורסמה על רקע דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס שלפיו מטא, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, החליטה לאפשר למשתמשים במדינות מסוימות לפרסם פוסטים המעודדים אלימות כלפי אזרחים וחיילים רוסים.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר יותר מוקדם על ההחלטה של מטא: "אנחנו לא רוצים להאמין בדיווח של רויטרס - זה פשוט קשה מדי להאמין. אנחנו מקווים שזה לא נכון, מכיוון שהמשמעות היא שיהיה צורך בצעדים הנחרצים ביותר על מנת לשים סוף לפעילות של החברה הזאת". בתקשורת הרוסית דווח הערב כי התביעה במדינה ביקשה מבית המשפט להכריז על מטא כעל "ארגון קיצוני".
נשיא מטא והאחראי על המדיניות הגלובלית בחברה, ניק קלג, הבהיר הערב כי השינויים במדיניות של החברה תקפים באוקראינה בלבד והם נועדו "להגן על הזכויות של האנשים להתבטא, כאקט של הגנה עצמית, בתגובה לפלישה הצבאית למדינתם". הוא הוסיף כי לחברה "אין מריבה עם העם הרוסי" וכי אין שינוי מבחינת המדיניות הנוגעת לדברי שטנה ככל שזה נוגע לאזרחי רוסיה. הוא הוסיף כי השינויים הם זמניים וכי במטא ימשיכו לעקוב אחרי המצב מקרוב.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין
(עיבוד תמונה: צילום: AFP, shutterstock)
הדיווח שעורר את זעמה של רוסיה פורסם אתמול. ברויטרס דווח כי ממיילים פנימיים של מטא עולה כי באופן זמני, משתמשים במדינות מסוימות יוכלו לקרוא לאלימות נגד אזרחים וחיילים רוסים בהקשר של הפלישה לאוקראינה. כמו כן, החברה החליטה שלא להסיר פוסטים הקוראים למותם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושל נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. דובר מטא מסר כי "בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה הרשנו באופן זמני סוגים של ביטוייים פוליטיים שבאופן נורמלי מפרים את הכללים שלנו, למשל ביטויים אלימים כמו 'מוות לפולשים הרוסים'. אנחנו עדיין לא מאפשרים קריאות המעודדות אלימות נגד אזרחים רוסים".
מדובר, כאמור, בעליית מדרגה במתיחות בין מוסקבה למטא: בשבוע שעבר החליטה רוסיה לחסום את הגישה לפייסבוק בעקבות 26 מקרים של אפליה נגד כלי התקשורת ברוסיה מאז אוקטובר 2020, כולל הגבלות שהוטלו על כלי תקשורת רשמיים כמו רשת RT וסוכנויות הידיעות ספוטניק ו-RIA. קודם לכן חסמה מטא את הגישה לעמודים של RT וספוטניק ברחבי האיחוד האירופי. בנוסף, צמצמה החברה את התפוצה של תוכן מעמודי פייסבוק ואינסטגרם של כלי תקשורת שנמצאים בשליטת הממשלה הרוסית והקטינה את התפוצה של פוסטים הכוללים קישורים לכלי התקשורת האלה.