אפל שחררה אמש גרסאת בטא למפתחים של iOS 16, מערכת ההפעלה שלה לאייפונים. בעוד שאין שינויים משמעותיים במערכת ההפעלה מבחינת תוספות של פיצ'רים חדשים, הדבר המסקרן ביותר הוא שמהקוד עולה כי נראה שאפל תאפשר למשתמשיה למחוק את אפליקציית הארנק מהמכשירים שלהם, בעדכון עתידי שתוציא לכלל משתמשיה. השינוי המדובר דווח באתרים "9to5Mac" ו-"Macrumors".

עוד בנושא:

נכון להיום, משתמשי אפל יכולים להסתיר את האפליקציה ממסך הבית, אבל לא להסיר אותה לחלוטין מהאייפונים שלהם. האפליקציה מאפשרת לאחסן בה מידע על כרטיסי אשראי ודביט כדי לבצע תשלומים באמצעות אפל פיי, וכן כרטיסים לנסיעה בתחבורה ציבורית ועוד.
2 צפייה בגלריה
חנות אפל
חנות אפל
לוגו אפל על גבי חנות אפל
(צילום: רויטרס)
אפליקציית הארנק, שנקראה בעבר Passbook, מותקנת כברירת מחדל באייפונים, ומשמעות המחיקה שלה היא שחלק מהפיצ'רים, בהם אפל פיי, לא יעבדו יותר, ומי שינסה להשתמש בשירות יראה הודעה שמציעה לו "להוריד את אפליקציית הארנק מהאפסטור".
מה שעומד מאחורי הצעד הוא ככל הנראה התלונות נגד אפל בתחום התחרות הנוגעות לשירות התשלומים אפל פיי. מוקדם יותר השנה, האיחוד האירופי פרסם מסמך בו האשמות כלפי אפל לפיהן היא פוגעת בתחרות בכך שהיא מגבילה את טכנולוגיית ה-NFC באייפונים לפלטפורמת התשלומים שלה בלבד, וחוסמת את השימוש בה ממתחרים שמעוניינים לפתח ארנקים דיגיטליים ומוצרי תשלומים שיתחרו באפל פיי. גם משרד עורכי הדין Hagens Berman הגיש בחודש שעבר תביעה נגד אפל, על כך שהיא מחייבת בנקים לאמץ את שירות אפל פיי כדי להגיע למשתמשי אייפון ואפל ווטץ'.
אפל כבר הציגה כמה שינויים בתגובה לביקורת הזו. בחודש שעבר, החברה החלה לבחון תמיכה באפל פיי עבור דפדפני צד שלישי הכוללים את גוגל כרום ומיקרוסופט אדג' במסגרת גרסאות בטא של iOS 16. בנוסף, אפל הכריזה על הפיצ'ר “Tap to Pay” לאייפון, בתור דרך לתת לאפליקציות צד שלישי להשתמש במכשיר בתור טרמינל לכרטיסים ללא מגע, על מנת לקבל תשלומים.
2 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
מנכ"ל אפל, טים קוק
(צילום: AFP)
גרסאות בטא קודמות של iOS 16 גם החלו לאפשר למשתמשים למחוק אפליקציות אחרות של אפל - אפליקציית הבריאות, השעון ואפליקציית Find My. אבל אין כל אינדיקציה לכך שאפל תחל לאפשר לאפליקציות תשלומים אחרות להשתמש ב-NFC של האייפונים באופן ישיר.