האם זה סופו של מטבע הקריפטו של מארק צוקרברג? אגודת דיאם (Diem), שהוקמה על ידי מטא (פייסבוק לשעבר) והייתה אמורה להשיק מטבע באותו שם, שוקלת למכור את נכסיה על מנת להחזיר למשקיעים חלק מהכסף - כך מסרו גורמים הבקיאים בנושא לאתר בלומברג.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
Zuck Buck. מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות בנושא:

לפי הדיווח, אגודת דיאם מתייעצת עם בנקים להשקעות במטרה למצוא את הדרך המיטבית למכירת הקניין הרוחני שלה. כמו כן, החברה מעוניינת למצוא מקום עבודה חדש למהנדסים שפיתחו את הטכנולוגיה שמאחורי המטבע שמעולם לא הושק.

הרגולטורים לא התלהבו

ביוני 2019 הכריזה מטא, אז עדיין פייסבוק, כי בתחילת 2020 תשיק מטבע קריפטוגרפי יציב (מטבע שאינו מאופיין בתנודתיות כמו הביטקוין) ביחד עם עוד עשרות חברות, בהן ויזה, מאסטרקארד, ספוטיפיי, אובר ואחרות, תחת השם אגודת ליברה (שבהמשך שינתה את שמה לדיאם).
פייסבוק קיוותה שהמטבע יחולל מהפכה ויאפשר בין היתר לאנשים ללא חשבונות בנק לקבל לראשונה גישה לשירותים פיננסיים, אבל הפרויקט נתקל בקשיים מהרגע הראשון: רגולטורים ברחבי העולם לא התלהבו מהיוזמה והביעו חשש שהמטבע של פייסבוק ישמש בין היתר להלבנת הון והעלמת מס ויפגע ביציבות של מטבעות מסורתיים. תוך כמה חודשים, חלק מהחברות הבולטות שהשתתפו במיזם פרשו ממנו.
2 צפייה בגלריה
מטבע דיאם
מטבע דיאם
מטבע דיאם
(צילום: shutterstock)
במאי האחרון הודיעה אגודת דיאם כי תחבור לבנק סילברגייט על מנת להשיק מטבע יציב שיהיה צמוד לדולר, אולם לפי הדיווח בבלומברג בפדרל ריזרב (הבנק המרכזי בארה"ב) לא היו מרוצים מהתוכנית והעבירו לסילברגייט מסרים שלפיהם הם לא יכולים להבטיח שהפרויקט יקבל אור ירוק.
מטא היא הבעלים של כשליש מאגודת דיאם והשאר שייך לחברות אחרות, בהן קרן ההון סיכון אנדריסן הורוביץ, אובר, ספוטיפיי, שופיפיי, בורסת הקריפטו קוינבייס ועוד.
המטבע דיאם היה אמור להיתמך על ידי ארנק דיגיטלי של מטא, שנקרא בהתחלה קליברה ובהמשך שונה שמו לנובי. ב-2021 הושק הארנק בארה"ב ובגואטמלה בלבד, כשהוא תומך במטבע קריפטו יציב בשם Paxos - השקה מצומצמת שהצביעה על כך שהמאמצים של מטא לקדם את המטבע הקריפטוגרפי שלה לא מתקדמים כפי שציפתה. זמן קצר לאחר מכן הודיע על פרישתו דיוויד מרקוס, מי שהוביל את חטיבת הקריפטו של מטא.