משתמשים ברחבי העולם דיווחו הבוקר (יום ה') על תקלה ב-X (טוויטר לשעבר) שנמשכה כשעה וחצי. במסגרת התקלה לא הופיעו פוסטים בפיד, ובמקומם הוצגה הודעה שמברכת את המשתמשים כאילו מדובר בפעם הראשונה שבה הם מבקרים בפלטפורמה: "ברוכים הבאים ל-X! זה המקום הטוב ביותר לראות מה קורה בעולם שלכם. עכשיו תמצאו אנשים ונושאים לעקוב אחריהם".
2 צפייה בגלריה
אפליקציית X
אפליקציית X
אפליקציית X
(צילום: ETIENNE LAURENT / EPA)
לפי אתר DownDetector, שעוקב אחרי שיבושים באתרים ושירותים שונים ברשת, התקלה החלה סמוך לשעה 7:10 בבוקר. באתר הצטברו דיווחים של יותר מ-70 אלף משתמשים על השיבושים ב-X. סביב השעה 8:45 הרשת החברתית חזרה לתפקד כרגיל.
2 צפייה בגלריה
תקלה ב-X
תקלה ב-X
כך נראית ההודעה שמקבלים משתמשי X
(צילום מסך)
הרשת החברתית הוקמה בשנת 2006 ופעלה תחת השם טוויטר עד יולי האחרון, אז החליט הבעלים החדש אילון מאסק למתג אותה מחדש תחת השם X, כשהמטרה היא להפוך אותה ל"אפליקציה של הכל" (Everything App), שתשלב רשת חברתית עם שירותי בנקאות, תשלומים, צ'אטים ועוד. באוקטובר האחרון הצהירה מנכ"לית החברה, לינדה יאקרינו, כי ל-X יש כ-500 מיליון משתמשים חודשיים פעילים.
מאז שרכש את טוויטר באוקטובר 2022 פיטר מאסק כ-80% מכוח העבודה של החברה, כולל מהנדסים רבים. התוצאה הייתה תקלות חוזרות ונשנות בפלטפורמה, אם כי בחודשים האחרונים לא נרשמו שיבושים משמעותיים.
פורסם לראשונה: 08:02, 21.12.23