אילון מאסק עושה את זה שוב: המיליארדר השערורייתי ואחד היזמים הכי מעניינים בשוק הטכנולוגיה, סיפר אמש (א') בריאיון על התקדמות מחקרית במיזם ניורלינק שלו, העוסק בפיתוח ממשקי מוח-מחשב באמצעות שבב. לדבריו, שבב כזה הושתל באחרונה בהצלחה בגולגולת של קוף, והסביר כי באמצעות חיבור "חוטים קטנטנים" הקוף מסוגל כעת לשחק במשחקי מחשב באמצעות כוח המחשבה בלבד.
2 צפייה בגלריה
האם בקרוב יוכלו קופים לתקשר עם מחשבים?
האם בקרוב יוכלו קופים לתקשר עם מחשבים?
האם בקרוב יוכלו קופים לתקשר עם מחשבים?
(צילום: Shutterstock)
"זה לא בדיוק קוף אומלל", סיפר מאסק בקריצה על הניסוי, "אי אפשר אפילו לראות את השתל, מלבד העובדה שיש לקוף מעין תספורת 'מוהוק' קלה". מאסק הוסיף כי בחברה בוחנים את האפשרות שקופים שעברו השתלה של השבב, יוכלו לשחק בינם לבין עצמם מעין "פונג" מחשבתי, ללא שום עזרים חיצוניים.
את הריאיון נתן מאסק במסגרת הרשת החברתית החדשה "קלאבהאוס", שצוברת בשבועות האחרונים פופולריות עצומה. האפליקציה זמינה בשלב זה למשתמשי אייפון בלבד, ומותנית בהזמנה אישית. בארה"ב ובאירופה היא הפכה לתופעה של ממש, כשהיא מאפשרת תקשורת קולית בלבד בחדרים פומביים. שילוב של טוויטר עם פודקאסט.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק מציג את הניורלינק
אילון מאסק מציג את הניורלינק
אילון מאסק מציג את הניורלינק
(צילום מסך)
בחודש אוגוסט האחרון חשף מאסק את שבב הניורלינק המחודש, כשהציג את החזירה גרטרוד שבמוחה הושתל השבב. באירוע ההדגמה, הראה מאסק כיצד השבב הסמוי מן העין מסוגל לקרוא את הפעילות המוחית של החזירה. בנוסף, הדגים כיצד מתבצעת השתלת השבב, באופן אוטומטי וממוכן לגמרי, ללא מגע יד אדם. בחברה מועסקים כמאה עובדים על מיזם השבב שאמור לספק ממשק לתקשורת ישירה בין מוח למחשב.