מאז שנכנס לחיינו לפני שלושה עשורים, האינטרנט השתנה באופן דרמטי. אבל הדרך שבה אנחנו מחפשים מידע, לא כל כך. שאילתות טקסטואליות כמו "מסעדה מומלצת בתל אביב" או "מסלול ברמת הגולן" כבר לא ממש מייצגות את הדרך שבה אנחנו משתפים וצורכים מידע ברשת. גוגל, ענקית הטכנולוגיה שעומדת מאחורי מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, מבינה את זה היטב ובכנס Search On שערכה אמש (יום ד') היא הציגה שורה של חידושים שאמורים להפוך את החיפוש ברשת להרבה יותר ויזואלי ואינטראקטיבי.
3 צפייה בגלריה
multisearch
multisearch
multisearch
(צילום: גוגל)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

חיפוש משולב (Multisearch) היה אחד הפיצ'רים המעניינים שגוגל הכריזה עליהם בכנס המפתחים האחרון שלה, I/O 2022. מדובר בדרך חדשה לחיפוש מידע ברשת, שמשלבת צילום או העלאה של תמונה עם הקלדה של טקסט. דוגמה: נתקלתם בבגד שמוצא חן בעיניכם, אבל אתם מעוניינים בצבע אחר? ניתן להעלות תמונה של הבגד לגוגל, להוסיף את המילה "ירוק", ולקוות שתמצאו את בגד החלומות שלכם. Multisearch כבר זמין באנגלית ברחבי העולם ואתמול הודיעה גוגל כי בחודשים הקרובים הוא יהיה זמין ב-70 שפות נוספות, כולל עברית.
3 צפייה בגלריה
Multisearch
Multisearch
Multisearch. דרך חדשה לחיפוש מידע ברשת
(צילום: גוגל)
פיצ'ר נוסף בשם חיפוש משולב לידי (Multisearch near me) מאפשר להעלות תמונה של מוצר או מנה במסעדה ולהוסיף את המילים near me על מנת לגלות היכן ניתן למצוא אותם בקרבת מקום. הפיצ'ר הזה יגיע למשתמשים בארה"ב בסתיו הקרוב וגוגל לא הודיעה מתי הוא יהיה זמין בעברית או בשפות אחרות.
גוגל הודיעה גם שהיא מתכוונת להציג יותר מידע ויזואלי בתוצאות החיפוש. חיפשתם מידע על עיר מסוימת? בתוצאות יופיעו תמונות וסרטונים שהעלו אנשים ויוצרי תוכן שביקרו במקומות האלה. הפיצ'ר הזה יהיה זמין בשלב הראשון באנגלית והוא יושק בחודשים הקרובים. מדובר בניסיון להדוף את התחרות מצדן של רשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק, שחלק מהמשתמשים הצעירים מעדיפים לחפש מידע באמצעותן. אינסטגרם שדרגה לאחרונה את המפות באפליקציה על מנת להקל על משתמשים למצוא מסעדות, מקומות בילוי ואתרים נוספים שתויגו על ידי אנשים אחרים.
3 צפייה בגלריה
Neighborhood Vibe
Neighborhood Vibe
Neighborhood Vibe
(צילום: גוגל)
גוגל מרעננת גם את שירות המפות שלה, גוגל מאפס. פיצ'ר חדש בשם "אווירה שכונתית" יאפשר למשתמשים לבחור שכונה ולראות את המקומות הפופולריים "מתעוררים לחיים" על מנת לתכנן טוב יותר את הביקור שלהם. הפיצ'ר מבוסס על תמונות ומידע שמעלים משתמשים והוא יגיע בחודשים הקרובים באופן הדרגתי למשתמשים אנדרואיד ו-iOS ברחבי העולם.
גוגל מאפשרת כעת לצפות ב-250 ציוני דרך עולמיים - למשל מגדל אייפל, אמפייר סטייט בילדינג והאקרופוליס - באמצעות סרטונים אוויריים פוטוריאליסטיים. מדובר במעין קדימון לפיצ'ר רחב יותר בשם Immersive View שיאפשר לצפות בתצלומים אוויריים של ערים ולקבל בזמן אמת מידע על מזג האוויר, תנועת כלי רכב, צפיפות ועוד. יהיה ניתן גם לרדת לפני השטח ולחקור חנויות ומסעדות בתלת-ממד על מנת להתרשם מהן, ואפילו לקבל מגוגל תחזית על איך הן ייראו מחר או בשבוע הבא. Immersive View יגיע בחודשים הקרובים ללוס אנג'לס, לונדון, ניו יורק, סן פרנסיסקו וטוקיו ובהמשך יורחב לערים נוספות.
גוגל משדרגת גם את Live View, הפיצ'ר שמאפשר לקבל הוראות ניווט במציאות רבודה (AR) על גבי מסך הסמארטפון. פיצ'ר חדש בשם Search with Live View יאפשר לחפש כספומט, חנות או בית קפה ולהציג את התוצאות על גבי המסך בנוסף להוראות הניווט. הפיצ'ר הזה יגיע בחודשים הקרובים למשתמשי אנדרואיד ו-iOS והוא יהיה זמין בלונדון, לוס אנג'לס, ניו יורק, סן פרנסיסקו, פריז וטוקיו.